2025-01-01, 13:25
Medlem
Om detta nu stmmer vilket jag hoppas s tror jag bara detta r bra! All psykisk ohlsa och senaste rens pk-skit som r i samhllet just nu r bara tragiskt! Detta skulle ju betyda att det trots allt finns lite hopp👍
Citera
2025-01-02, 07:34
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Jesus kan enligt flera nyhetskllor bli rets influencer 2025, det psts att "Unga sker en ledande auktoritet".

https://www.dagen.se/nyheter/2024/12...ga-under-2025/

https://www.svt.se/kultur/jesus-kan-...toritar-person

Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?

Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?
Vilken Jesus? Den som popvrlden eller liberalteologer drmt upp eller Bibelns Jesus?
Citera
2025-01-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Jesus kan enligt flera nyhetskllor bli rets influencer 2025, det psts att "Unga sker en ledande auktoritet".

https://www.dagen.se/nyheter/2024/12...ga-under-2025/

https://www.svt.se/kultur/jesus-kan-...toritar-person

Personligen tycker jag att detta r ganska skmmigt, varfr ska man vnda sig till Jesus s fort livet blir komplicerat?

Vad tycker ni? r det vntat med tanke p lget i vrlden eller r det frvnande?
Positivt anser jag som troende kristen! 👍

Kolla grna in den hr hemsidan fr livsberttelser om mnniskor som har ftt sina liv frvandlade av Jesus (dr kan man ven f ett gratis Nya Testamentet hemskickad): https://www.jesus.se/
Citera
2025-01-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Vilken Jesus? Den som popvrlden eller liberalteologer drmt upp eller Bibelns Jesus?

De sker ju sig till traditionella sammanhang s det r nog Biblens Jesus.
Citera
2025-01-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Om detta nu stmmer vilket jag hoppas s tror jag bara detta r bra! All psykisk ohlsa och senaste rens pk-skit som r i samhllet just nu r bara tragiskt! Detta skulle ju betyda att det trots allt finns lite hopp👍

Verkligen! Att bara erstta en uppsttning med frvirrade fantasier med en annan lr inte lsa ngot som helst. Det r som att sluta dricka fr att istllet brja rka braj?
Citera
2025-01-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Verkligen! Att bara erstta en uppsttning med frvirrade fantasier med en annan lr inte lsa ngot som helst. Det r som att sluta dricka fr att istllet brja rka braj?

Hur kommer det sig d att mnniskor med diverse olika problem som tex psykisk ohlsa eller missbruksproblem trffat Jesus och helt pltsligt mr s mycket bttre?? ven om Jesus inte finns p riktigt s funkar ju uppenbarligen tron! S visst fan har fantasin om kristendomen som du sger hjlpt mnniskor!
Citera
2025-01-18, 14:55
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig d att mnniskor med diverse olika problem som tex psykisk ohlsa eller missbruksproblem trffat Jesus och helt pltsligt mr s mycket bttre?? ven om Jesus inte finns p riktigt s funkar ju uppenbarligen tron! S visst fan har fantasin om kristendomen som du sger hjlpt mnniskor!

Om den fungerar i 1 av 100 fall menar du att det fungerar?
Har jag inte sett p min slkt tex.
Skitsnack de r s manipulerande och vill ha krig mot mnniskor.
Vi ska inte va ihopkopplad med satteliter och falska andar som ker runt som motorer hela dagarna.

Mirakel r att man inte hoppade frn en bro fr lnge sen.
Du r inte mer vrd n en liten sten end.

Ingen tar religisa p allvar men d r det rttvist pga egna erfarenheter.

Ta skit frn utomjordingar som inte ens umgs med mnniskor.
Citera
2025-01-18, 14:59
Medlem
De r besatta av att leka med frekvenser och gravitationen.
Frska skapa former och olika metoder fr att plga andra.
Sen ska ni ta upp helvetet EFTER livet?

Skulle inte livet vara hr och nu?
Kanske man skulle lta bli sina ndringar varje sekund.
De fipplar med saker konstant p ett omnskligt stt.
Helt sjukt att ni inte lgger ner bibeln.

Som den svarar t mig var isfall det mest hatiska och barbariska man kan svara t levande varelser.

Som att den inte kan sluta tnka p att utplna mnniskor.

S umgs r fr sent. G inte p det!
Citera
2025-01-18, 17:23
Medlem
Jag lskar allt det NEGATIVA i vrlden ,fr d har ja det som urskt infr Gud o ja kan p s vis skylla ifrn mej. Fr ja tillhr en hgre KLASS.
Citera
2025-01-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorbroMED
Jag lskar allt det NEGATIVA i vrlden ,fr d har ja det som urskt infr Gud o ja kan p s vis skylla ifrn mej. Fr ja tillhr en hgre KLASS.

De gillar inte ens positiva mnniskor.
Ibland slpper energin ls lite nr man ftt nog.
Allts att hyenor r mer fredliga och normala.
Deras energirobot r vaken dygnet runt. De tycker snt r normalt.
De vill stra och terrorisera vissa och aldrig sluta.

Man man r bara en sattelit tydligen.
Jag hrde p radion att de r fientliga och har signalsystem men vill inget nr de tar kontakt.

Skulle vara intressant se hur de skulle verleva med sitt eget system..

Ingen r rdd fr Gud, man gr till kyrkan sen skjuter ihjl ngon som r skyldig en 100 kr..
Men end ska alla freeloada p kristendomen och kommer undan.

Fr att de ska komma.t mig tex s gr det bra.

Enda jag velat senaste 20.ren r bryta av energikontakten.
De frlorar inget p det egentligen, de tar inte genuin kontakt med mnniskor.

Mars mste vara trkigt finns det bara sten eller vad finns det?
Citera
2025-01-20, 09:53
Medlem
Citat:

Det r sant att religis tro ibland hjlper mnniskor att frndra sina liv, men det r viktigt att frst vad som faktiskt sker.

Ta en person med drogproblem och en kriminell livsstil som exempel. Nr de vnder sig till religion fr de ofta gemenskap, std och en ny identitet. De upplever kanske att de blir en del av ngot strre och fr en knsla av mening. Samtidigt introduceras struktur och tydliga regler som hjlper dem att bryta destruktiva mnster. So far, so good! Men om man tror att det r sjlva religionen eller den vernaturliga tron som r nyckeln, och inte exempelvis gemenskapen eller strukturen, missar man vad som egentligen bidrog till frndringen.

Om samma person senare upplever en personlig kris kanske en konflikt i den religisa gemenskapen eller en frlust av tron riskerar de att falla tillbaka i gamla destruktiva beteenden. Det blir tydligt att det inte var den vernaturliga tron i sig som frndrade deras liv, utan de mnskliga mekanismerna bakom: gemenskapen, stdet och strukturen.

Med det sagt, om det enda som hller en person borta frn kriminalitet eller missbruk r deras religisa tro, s r det sjlvklart bttre att de behller den tron. Men att frst och bygga p de verkliga, mnskliga faktorerna bakom frndring r nyckeln till ett stabilt och lngvarigt resultat.
Citera
2025-01-20, 10:41
Avstngd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du kan lika grna vnda p det och frga varfr folk som fastnar i religisa sekter fullstndigt frstr sina liva. Det r inte konstigare n att livsfrndringar kan medfra bde positiva och negativa konsekvenser. Om Jesus fr ngon att sluta ta droger r det givetvis skitbra. Och om Jesus fr ngon att sluta umgs med sina nra och kra och istllet lgga all sin tid och pengar p en sektmilj r det givetvis hemskt. Religisa tycker dock om att bara titta p positiva exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in