2025-02-03, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ser du hur många som såldes i december????
Om det var räntefria köp som avgjorde att folk valde köpa sin tesla just i december istället för januari låter jag vara osagt.

Men andelen Teslor som säljs varierar kraftigt från månad till månad, gäller även alla andra tillverkare
Att jämföra just januari är inget annat än körsbärs-plockning.
Bara vänsterblivna människor blev upprörda över Musks gest, men de har ändå inte råd med en Tesla.

Din dumma jävel.
Det lönar inte att hojta din dumma jävel som en papegoja.
Bara högerförvridna blundar för att Musk påverkar Tesla negativt.

Ontario har nyss sagt upp kontraktet med Starlink.

Högmod går före fall.
Citera
2025-02-03, 22:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu överdriver du väl lite ändå? Kanske du själv passar in i en av profilerna du beskriver ovan? Förresten skulle vi nog behöva våra egna versioner av Trump och Musk i Sverige för att få ordning på haveriet och rensa upp lite i träsket...

Vad är det för "haveri" och "träsk" som ska rensas upp?
Citera
2025-02-03, 22:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ibland måste det gamla ingrodda rivas ner helt enkelt. Byråkrati som føder sig själv mestadels. Jag tror det kan bli bra. Feta korrumperade idioter i Afrika som levt på västerländsk stöd i årtionden får se sig om efter riktiga jobb. Blir hårt i början men det är nog bäst in their long run. Kanske. Vi får se. Kul med ett kulturbyte. Ingen naturlag att dagens ordning är den bästa för världen in the long run. Detta blir intressant. Europa och Sverige framförallt måste se om sitt eget hus nu.

Sluta vara så alarmistiska. Den globala världsordningen kommer ändras. Vi får se om det blir till det bättre. Inte första gången världsordningen ändras lite.
Exakt så! Det är alltid samma gäng trögskallar som ojjar sig och tror att allt ska vara "som det alltid varit", som inte fattar vad som händer. Lite som klimatet också, som de också tror ska vara oföränderligt över tid.
Citera
2025-02-03, 22:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lönar inte att hojta din dumma jävel som en papegoja.
Bara högerförvridna blundar för att Musk påverkar Tesla negativt.

Ontario har nyss sagt upp kontraktet med Starlink.

Högmod går före fall.

Väntar med spänning på hur ontario ska fixa sitt internet nu när de skrotade musks erbjudande som låg på 100 miljoner $

Ett är säkert, det kommer bli dyrare och nå färre.
Vi pratar fiberoptik och annat skit.
Precis som du säger, högmod går före fall.

Edit: Det finns en anledning till varför ontario valde starlink, innan högsta hönset såg sin kulle att dö på.
Citera
2025-02-03, 22:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad är det för "haveri" och "träsk" som ska rensas upp?
Problemet med dig är att du inte inser det på egen hand...
Citera
2025-02-03, 22:13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta skitposta, det är inte så checks and balances fungerar. Tycker du att en svensk gråsosse ska få utse en icke folkvald till finansminister också?

Eh va, hur gammal är du? Finns en lång lista med svenska ministrar som hämtats utanför partisystemet. Varje gång du svarar har du bara konstigare och konstigare invändningar som visar att du inte varit med tillräckligt länge för att förstå hur systemen fungerar.
Citera
2025-02-03, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, jag har pratat med ett antal Tesla-ägare på mitt företag, det är en hel del eftersom företaget är framgångsrikt och modernt, med moderna människor.

I stort sett VARJE Tesla-ägare ångrar bittert att man köpte bilen, på grund av företagsledarens tilltag. Jag räknar med att Tesla i stort sett utplånas som märke. Det finns knappast något bilmärke som är mer förknippat med modern progressiv målgrupp, och så går förgrundsfiguren och blir nazist...

Epic fail.
Ja, det syns reaktioner överallt från gemene man på Musk framfart om man följer media, även globalt.

Även vandaler.
På Tesla i Tyskland projicerades en stor bild där Musk heilade.
I Italien hängdes nån docka upp och ner på platsen där Mussolini hängdes upp till allmän beskådan.
På Teslas bilutställningslokal i Haag igår sprayades antifascistiska slagord.
Fasaden dekorerades med "Nej till nazister" och "Full fascist" och hakkors på byggnadens entrédörr.
Citera
2025-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Min tolkning av sådana som du, som sitter och runkar till bilder av Trump och Musk:
- Ni är på ett eller annat sätt utstötta eller misslyckade individer.
- Sannolikt något av ung isolerad incel, bitter medelålders man, eller äldre ensam man
- Ni har "inget att förlora" utan tycker det är häftigt med Stark ledare Trump

Sorgligt är det. Exakt samma klientel som främst lockades till NSDAP. Där fick de någon form av "samhörighet".

Du har helt rätt i att jag antingen är ung, medelålders, eller äldre. Vad smart du är!
Citera
2025-02-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Vad bra, för nu kommer Kina och andra aktörer(kanske Putin?) att steppa in istället.

Precis som experter redan sagt: det blir ett vakum nu när pengar slutar flöda och personal får åka hem. Exempelvis Kina kommer gärna ta över vissa delar och få in sin fot där.

Sen tappar ju USA lite förtroende iom att dom slutar ge bidrag vilket kan ta lång tid att reparera, förtroendet kanske är nått som inte ens nästa president kan få ordning på.

wow visste inte det var så komplicerat och viktigt att skänka bort pengar.
Citera
2025-02-03, 22:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det syns reaktioner överallt från gemene man på Musk framfart om man följer media, även globalt.

Även vandaler.
På Tesla i Tyskland projicerades en stor bild där Musk heilade.
I Italien hängdes nån docka upp och ner på platsen där Mussolini hängdes upp till allmän beskådan.
På Teslas bilutställningslokal i Haag igår sprayades antifascistiska slagord.
Fasaden dekorerades med "Nej till nazister" och "Full fascist" och hakkors på byggnadens entrédörr.

Gemene man utgörs aldrig av vänsteraktivister.
Citera
2025-02-03, 22:21
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Inser att mitt inlägg kan tolkas som att jag stödjer allt som Trump och Musk hittar på, men så är verkligen inte fallet. Utspelen om Grönland och utspelen om tullar är exempel på saker som jag inte tycker om. Inte heller skulle jag vilja ha Trump eller Musk som chef om man säger så.

Dock så är jag uppvuxen i Sverige på 1980-talet, och följaktligen så är jag extemt trött på allt som har med tanter med offentlig sektor-frisyr och barnen i Afrika att göra. På grund av detta så är det lite uppfriskande att se hårda tag mot det godhetsindustriella komplexet, även om jag givetvis hade fördragit om man hade gjort det under lite mer ordnade former.
Svenskar har svårt att föra normala konversationer om republikanska presidenter. Man får absolut inte anse att något är bra, även om de gör bra grejer. Samtidigt hörde man aldrig några klagomål i Sverige när t ex Obama bussade polisen på journalister som avslöjat obekväma sanningar, eller när Biden försökte öka antalet domare i HD i syfte att öka sitt inflytande.

Jag brukar vara försiktigt hoppfull inför varje ny president (undantaget kanske i början av Trumps första, när alla trodde att det skulle bli kaos, men sedan såg man att det inte var så farligt). Att Trump försöker omorganisera myndighetsstrukturen är inte ett hot mot demokratin, och det var ganska väntat. Så jag är fortfarande försiktigt positiv.
Citera
2025-02-03, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Gemene man utgörs aldrig av vänsteraktivister.
Problem med läsförståelsen?

Stycke ett berör gemene man som ser Tesla negativt pga Musk.

Stycke två berör vandaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in