2025-02-04, 13:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så du inser alltså inte att man kan driva ett falskt narrativ med korrupt forskning då tror det ör omöjligt för det måste vara "100% korrupt".

Nej det här ör ett ignorant påstående från dig. Vad immebär ens 100% av all forskning?

Jag tänker inte ens bemöda mig svara på det här då du kan kolla att det finns oberoende forskning på covid i princip alla länder. Håll dig till konspirationsforumet.
Citera
2025-02-04, 13:52
Medlem
Gillar youtube klippet där Ben Hu och hans kollega hanterar dödliga virus utan skyddskläder.

What can go wrong liksom
Citera
2025-02-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Gammal info, hur kan man starta en tråd om detta. Att USA medfinansierat forskning i Wuhan labbet är ingen hemlighet, aldrig varit. Har ni fått kognitiva långtidseffekter av covid eller vad är det frågan om. Sen är frågan om de spred det, alltså vad de exakt pysslade med och om det var det som spreds. Där har kineserna varit krångliga, så man har antagit det i brist på mer.

Ja precis, det forskas hela tiden på virus.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför skulle någon som kontrollerar 100% av all forskning behöva kontrollera ett narrativ?
Snarare visar de överdrivna försöken att kontrollera narrativet med censur och lögner att inte mycket står rätt till.

Om du kontrollerar 100% av all forskning på ex. ett virus så kan du vinkla forskningen och resultatet åt det håll du vill. Men du kan inte förhindra att någon annan forskar på samma sak, det är det som är poängen med vetenskap. Vetenskap kräver att det sker oberoende forskning på samma område som upprepar resultatet. D.v.s om samma forskargrupp ligger bakom 100% av all studier på ett område är resultaten inte lika mycket värda som om det var flera olika forskargrupper.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tänker inte ens bemöda mig svara på det här då du kan kolla att det finns oberoende forskning på covid i princip alla länder. Håll dig till konspirationsforumet.
Ja men vad bra att du litar blint på när någon påstår att dess forskning är helt oberoende utan att granska det då 😄

Nötskal haglar 🌰
Senast redigerad av stycket 2025-02-04 kl. 14:00.
Citera
2025-02-04, 13:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Och på vilket sätt är det fel att finanisera forskning på ett virus under pågående pandemi? Är det inte precis det man förväntar sig?

Att WIV däremot fick pengar under TRUMPs förra mandatperiod är den stora skandalen.

Herregud.

Hade inte denna forskning bedrivits och artificiellt skapat detta virus så hade vi inte drabbats av pandemin eftersom denna tvivelaktiga forskning var orsaken. Nu är jag riktigt säker på att alla dina hjärnceller är nere på tvåsiffriga nivåer

En president har inte 100% koll på vad alla myndigheter sysslar med. Dessutom så var det inget olagligt eller något stort problem förrän viruset läckte ut eller hur? Tvivelaktig forskning, definitivt och dessutom olaglig i USA av just denna orsaken. Förbjöds under Obama administrationen.
Citera
2025-02-04, 13:55
Medlem
Citat:
Om du kontrollerar 100% av all forskning på ex. ett virus så kan du vinkla forskningen och resultatet åt det håll du vill. Men du kan inte förhindra att någon annan forskar på samma sak, det är det som är poängen med vetenskap. Vetenskap kräver att det sker oberoende forskning på samma område som upprepar resultatet. D.v.s om samma forskargrupp ligger bakom 100% av all studier på ett område är resultaten inte lika mycket värda som om det var flera olika forskargrupper.

Precis, så varför all censur och alla lögner?
Citera
2025-02-04, 13:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du har aldrig burit på antikroppar heller va?

Vad frågar du specifikt, om jag gått runt och testat mig för covid varje vecka sen 2020 för att se om jag varit infekterad utan att ha blivit sjuk?
Citera
2025-02-04, 13:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis, så varför all censur och alla lögner?

Vad har det med vetenskap att göra exakt? Om staten går ut med felaktig information så är det vetenskapens fel?
Citera
2025-02-04, 13:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hade inte denna forskning bedrivits och artificiellt skapat detta virus så hade vi inte drabbats av pandemin eftersom denna tvivelaktiga forskning var orsaken. Nu är jag riktigt säker på att alla dina hjärnceller är nere på tvåsiffriga nivåer

Men vi diskuterar inte gain of function utan forskning på sjukdomen covid efter att viruset spreds från Wuhan. Argumentet du för här är att vi inte skulle forska på covid för att det kom från ett lab? Vi skulle bara acceptera att viruset finns för att inte röra om mer i vetenskapsgrytan?
Citera
2025-02-04, 14:04
Medlem
Citat:
Vad frågar du specifikt, om jag gått runt och testat mig för covid varje vecka sen 2020 för att se om jag varit infekterad utan att ha blivit sjuk?

Du försöker slänga fram artiklar och övertyga folk härinne att alla andra som inte har vaccinerat sig har ådragit sig hjärnskador och sänkt iq.

Därför är jag på dig och vill förklara för andra att det inte stämmer. Man kan drabbas olika av covid och beroende på hur sjuk man blir så kan man tyvärr få bestående men av sjukdomen.

Ditt sätt att argumentera på är inte okej eftersom du inte har koll på vad du säger, man vinner inte diskussioner med att skriva som du gör, eller skickar länkar och forskningsartiklar. Funkar inte så.

Denna diskussion har jag tagit några gånger 2020 och det får vara bra med såna som dig som ska försöka leka duktiga på nätet.

Med så många inlägg som du har så e det ju inte konstigt att det mesta verkar vara tomt skitsnack.
Citera
2025-02-04, 14:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du försöker slänga fram artiklar och övertyga folk härinne att alla andra som inte har vaccinerat sig har ådragit sig hjärnskador och sänkt iq.

Nej jag skrev inte det. Jag skrev att du får sänkt IQ av covid och att det är stor risk att du inte klarar att läsa vetenskapliga studier om du fick covid de första åren. Vilket jag tycker är rätt uppenbart är sant med tanke på diskussionen i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in