2025-02-06, 11:11
Medlem
Med tanke p all skit runt Musk s r jag personligen ganska sker p att Tesla kommer f det jobbigt framver. Tesla r en typisk bil fr de som varit lite "woke hger" och det knns som det r just den kundkretsen Musk har vnt sig mot. Jag sger givetvis inte at det r alla kunder men vldigt mnga och det tappet i frsljning kommer att bli knnbart.

Jag kan bara g till mig sjlv som har krt elbil i 4 r och som fr 4 veckor sedan bestllde en ny bil. Fr ett par r sedan hade jag bestmt mig att min nsta elbil skulle bli en Tesla fr att de senaste mnaderna g ver till att jag absolut inte skulle vilja ha en Tesla pga Elon. Man kan tycka vad man vill om det men det r sanningen.

Jag har ven svrt att se hur "maga kultens drill baby drill" crowd ska fylla upp detta tappet d det r petrol heads ut i fingerspetsarna.

Med detta sagt s fr vi se hur det gr men jag tror att det inte spelar ngon roll att det kommer en uppdaterad Y-model, nedtspiralen har redan brjat och kommer vara svr att stoppa. Frst viker frsljningen, efter ett par ytterligare mnader av fallande frsljning brjar aktien att darra och sedan kommer det g fort. Den hga frhoppningsprissttningen kommer snabbt att falla ner.

Vldigt mnga kunder vill slippa frknippas med Musk, vill slippa bli heilade nr de kr frbi, bli vandaliserade etc. Det kommer f impact vad vissa n verkar tro.
Citera
2025-02-06, 14:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Jag kan bara g till mig sjlv som har krt elbil i 4 r och som fr 4 veckor sedan bestllde en ny bil. Fr ett par r sedan hade jag bestmt mig att min nsta elbil skulle bli en Tesla fr att de senaste mnaderna g ver till att jag absolut inte skulle vilja ha en Tesla pga Elon. Man kan tycka vad man vill om det men det r sanningen.
Visserligen anekdotiskt, men jag har stllt motsvarande frga till ett tiotal kontakter under de senaste veckorna och jag har ftt ungefr samma feedback, allts att de som tidigare var intresserade av att kpa en Tesla nu inte vill det eller tvekar mycket infr detta.

Det vore intressant om ngon opinionsundersskning kunde kontrollera om och i vilken mn Teslas (helt uppenbart) vikande frsljning har samband med Elon Musks intg i politiken med dess tillhrande utspel.
Citera
2025-02-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Visserligen anekdotiskt, men jag har stllt motsvarande frga till ett tiotal kontakter under de senaste veckorna och jag har ftt ungefr samma feedback, allts att de som tidigare var intresserade av att kpa en Tesla nu inte vill det eller tvekar mycket infr detta.

Det vore intressant om ngon opinionsundersskning kunde kontrollera om och i vilken mn Teslas (helt uppenbart) vikande frsljning har samband med Elon Musks intg i politiken med dess tillhrande utspel.

Jag har pratat med de i bekantskapskretsen som kr Tesla (det r bara ett par stycken) men de ker runt och knner skam (ven om de kpt bilarna innan de vrsta grejerna hnde). Kan tycka att det r lite verdrivet men de har sagt att det rder rena mobbingen fr att de kr tesla. Folk som slnger kommentarer, nazisthlsningar och till och med ngon kund som ville att de inte parkerade utanfr deras lokaler med Tesla (jag trodde han skojade men nej, han visade ett sms frn ett kundbesk).

personligen s vet jag inte om det r specifikt politiken som blev det som var droppen. Jag alltid gillat twitter sedermera X. I och med hans intg p X s tvingades man se hans poster varje gng man loggade p. ven om jag efter ett tag blockade honom s dk screenshots med hans tweets upp frn vart och vartannat konto (misstnker botar). Det blev fr mycket och jag blev grymt irriterad och trtt p honom.
Citera
2025-02-06, 17:22
Medlem
raskenss avatar
Tesla verkar vara i fritt fall nu.

https://www.realtid.se/affarer/tesla...rkliga-testet/

Sannolikheten att Tesla hittat den heliga gral med androider i massupplagor nsta r r mikroskopiska men man ska nog inte underskatta kraften i att miljoner Teslafanatiker som r beredda att g i dden fr Musk.
Citera
2025-02-06, 17:46
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Kplget som jag tjatat om brjar infinna sig. Nr inlggen frn idioter p olika forum brjar dugga ttt och man hr allt frn $40 till $200 s vet man att det r nra. Vilka tnkte passa p att plocka in lite i depn?
Citera
2025-02-06, 17:49
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Jag har pratat med de i bekantskapskretsen som kr Tesla (det r bara ett par stycken) men de ker runt och knner skam (ven om de kpt bilarna innan de vrsta grejerna hnde). Kan tycka att det r lite verdrivet men de har sagt att det rder rena mobbingen fr att de kr tesla. Folk som slnger kommentarer, nazisthlsningar och till och med ngon kund som ville att de inte parkerade utanfr deras lokaler med Tesla (jag trodde han skojade men nej, han visade ett sms frn ett kundbesk).

personligen s vet jag inte om det r specifikt politiken som blev det som var droppen. Jag alltid gillat twitter sedermera X. I och med hans intg p X s tvingades man se hans poster varje gng man loggade p. ven om jag efter ett tag blockade honom s dk screenshots med hans tweets upp frn vart och vartannat konto (misstnker botar). Det blev fr mycket och jag blev grymt irriterad och trtt p honom.

Allts fy fan vad folk r ltta att hjrntvtta egentligen. Hoppas Elon hittar s mycket skit och korruption som vi vet att demokraterna r insyltade i s folk fattar vilken jvla hjlte han r.
Citera
2025-02-06, 18:30
Medlem
ngslig svensk medelklass med Teslaskam, ja hoppas att de dumpar sina teslor och kr en honqitonqi frn CCP istllet.

Har inte sett/hrt ngot liknande i min bekantskapskrets men s umgs jag inte med en massa wokeidioter heller.
Citera
2025-02-06, 18:51
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Allts fy fan vad folk r ltta att hjrntvtta egentligen. Hoppas Elon hittar s mycket skit och korruption som vi vet att demokraterna r insyltade i s folk fattar vilken jvla hjlte han r.

En majoritet av ryssarna ser fortfarande Stalin som en hjlte. Finns mnga som r vertygade det finns ett satanistiskt pedofilntverk ocks bland demokrater. Teslafhhrern kommer garanterat forstta trolla och pumpa ut konspirationsteorier. Det r hans levebrd och det som hller teslaaktien uppe.

Senaste var ju att teslafhhrern twittrade om att myndigheter och media lagt p locket om rebromassakern. Sieg Elon!
Citera
2025-02-06, 19:10
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
ngslig svensk medelklass med Teslaskam, ja hoppas att de dumpar sina teslor och kr en honqitonqi frn CCP istllet.

Har inte sett/hrt ngot liknande i min bekantskapskrets men s umgs jag inte med en massa wokeidioter heller.

Jag knner ingen skam direkt men r nd glad att jag har 2/3 kvar av leasingen s jag slipper frklara valet av en ny Tesla, svag sjl man r 😅

Btw kpte aktier idag! Tror vi ska ner en bra bit till men har en hel del torrt krut som ska terinvesteras under vren och tror inte jag lyckas med konststycket att pricka botten.

Om jag blir rvknullad av TSLA nu s frtjnar jag det. r + 3000% upp p TSLA depn p sedan 2016
Citera
2025-02-06, 20:35
Medlem
raskenss avatar
Hertz dumpar sin Teslaflotta. Byter till bensindrivna. Var nog fr mycket problem med dom:

https://www.dagensps.se/motor/hertz-...alla-krascher/
Citera
2025-02-06, 20:38
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hertz dumpar sin Teslaflotta. Byter till bensindrivna. Var nog fr mycket problem med dom:

https://www.dagensps.se/motor/hertz-...alla-krascher/
Det r nog inprisat i aktien. Publicerad: 19 jan. 2024
Citera
2025-02-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla verkar vara i fritt fall nu.

https://www.realtid.se/affarer/tesla...rkliga-testet/

Sannolikheten att Tesla hittat den heliga gral med androider i massupplagor nsta r r mikroskopiska men man ska nog inte underskatta kraften i att miljoner Teslafanatiker som r beredda att g i dden fr Musk.

"We can stay retarded longer than they can stay solvent".
Skulle inte vga blanka Tesla p ngot stt trots att jag i sak hller med om vrderingen baserad p fluff. Folk r helt galna.

Samtidigt hade jag ifall jag kpt Tesla fr mnga r sedan tagit mina pengar och snabbt sprungit. Elon r helt vild just nu precis som Trump. Totalt irrationella. Det kan aldrig sluta bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in