Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Visserligen anekdotiskt, men jag har stllt motsvarande frga till ett tiotal kontakter under de senaste veckorna och jag har ftt ungefr samma feedback, allts att de som tidigare var intresserade av att kpa en Tesla nu inte vill det eller tvekar mycket infr detta.
Det vore intressant om ngon opinionsundersskning kunde kontrollera om och i vilken mn Teslas (helt uppenbart) vikande frsljning har samband med Elon Musks intg i politiken med dess tillhrande utspel.
Jag har pratat med de i bekantskapskretsen som kr Tesla (det r bara ett par stycken) men de ker runt och knner skam (ven om de kpt bilarna innan de vrsta grejerna hnde). Kan tycka att det r lite verdrivet men de har sagt att det rder rena mobbingen fr att de kr tesla. Folk som slnger kommentarer, nazisthlsningar och till och med ngon kund som ville att de inte parkerade utanfr deras lokaler med Tesla (jag trodde han skojade men nej, han visade ett sms frn ett kundbesk).
personligen s vet jag inte om det r specifikt politiken som blev det som var droppen. Jag alltid gillat twitter sedermera X. I och med hans intg p X s tvingades man se hans poster varje gng man loggade p. ven om jag efter ett tag blockade honom s dk screenshots med hans tweets upp frn vart och vartannat konto (misstnker botar). Det blev fr mycket och jag blev grymt irriterad och trtt p honom.