2025-02-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Mnga utgr efter bra och dliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk ltt glmmer r den begrnsade tillgngen som inte pverkas av ngon tillfllig hype. Nr fler stora fretag och lnder brjar kpa p sig BTC kommer det inte att rcka till alla. Inte p lnga vgar. D kommer man att erbjuda mycket hgre priser fr att de som har tnkt spara lngsiktigt i 5-10 r eller mer blir intresserade av att slja frn sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan n $250k i r och $500k nsta r. Det hnger mycket p att Trump-administrationen menade allvar och kommer igng redan i r med att kpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler lnder hnger p. Det som dock talar emot r Trumps hintande om "militra operationer" i olika delar av vrlden.

r ju inte bara det som t ovisst, ekonomiska lget i usa r det mnga som oroar sig fr och vi har sett att en del bitcoin influensers hller koll p inflation,jobb, och rntesiffror vilket alla kan pverka priset vldigt mycket.
Tror det r imorgon som jobbsiffrorna frn usa slpps.

Altseason har jag lagt p sidan och orkar inte ens kolla mitt portfolio sedan flera veckor tillbaka d det inte r nn id att hoppas p ngot innan man ser vad btc gr.
Altcoin har ju gtt extremt dligt sen december ven fast btc gtt bde upp och ner och r nd p en hyfsat hg niv kring 100k.
Mnga altcoinsen r nere 50% eller mer och har sedan dess inte terhmtat sig.
Det enda positiva med att det drar ut p tiden r att man kan kpa p sig mer men samtidigt vill man ju bli rik och se sina coins gra 5-10x .
Citera
2025-02-06, 17:00
Medlem
NathanielEssexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jo, det var min ursprungliga cykeltoppgissning. Numera tror jag dock att toppen blir hgre n s. Inte minst med tanke p nuvarande konsolidering mellan 90k och 110k.

Nr tror du toppen kommer, har du ngot tips?

Ska rtta mig sjlv ngot i trden. Har tidigare trott att om vi inte fr ngon blow off top s fr vi ingen bjrnmarknad men huruvida vi ska f en bjrnmarknad beror tydligen p betydligt fler faktorer n jag tidigare frsttt, ssom flera samverkande cykler som frefaller sammanstrla ungefr samtidigt tidsmssigt sett. Den som undrar fr titta p Lark Davis senaste klipp p YouTube (och d inte bara det absolut senaste utan han har pratat om det i en del senare klipp), jag har dessvrre inte satt mig in i det srskilt mycket alls.
Citera
2025-02-06, 17:09
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Nr tror du toppen kommer, har du ngot tips?

Ska rtta mig sjlv ngot i trden. Har tidigare trott att om vi inte fr ngon blow off top s fr vi ingen bjrnmarknad men huruvida vi ska f en bjrnmarknad beror tydligen p betydligt fler faktorer n jag tidigare frsttt, ssom flera samverkande cykler som frefaller sammanstrla ungefr samtidigt tidsmssigt sett. Den som undrar fr titta p Lark Davis senaste klipp p YouTube (och d inte bara det absolut senaste utan han har pratat om det i en del senare klipp), jag har dessvrre inte satt mig in i det srskilt mycket alls.

Jag gissar att toppen kommer i slutet av 2025 eller brjan av 2026.

Jag tror inte att vi fr ngon riktigt kall bitcoinvinter med mindre n ngot slags blow off top. Med en riktig kall vinter avser jag ett ras p 70+ procent frn toppen.

Dock tror jag att det blir ngot slags blow off top i ngot skede. Det r svrt att undvika nr allmnheten strmmar till och det r mycket uppmrksamhet i media. Ngot som mjligen kan hindra detta r institutioner som sljer (eller kper) fr att inte f fr stor (respektive fr liten) bitcoin-andel i portfljen. Jag vet inte om det nnu finns tillrckligt med institutioner av det slaget i marknaden.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-06 kl. 17:27.
Citera
2025-02-06, 17:21
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Bitcoindominansen r nu uppe p 61 procent.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Lt oss hoppas att den hlsosamma trenden fortstter upp till ~80 procent och att dominansen aldrig mer faller tillbaka ner signifikant.

D kommer altcoinproblemet fr bitcoin att vara ver och ett av bitcoinskeptikernas vanligaste motargument vara oskadliggjort.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-06 kl. 17:24.
Citera
2025-02-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Mnga utgr efter bra och dliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk ltt glmmer r den begrnsade tillgngen som inte pverkas av ngon tillfllig hype. Nr fler stora fretag och lnder brjar kpa p sig BTC kommer det inte att rcka till alla. Inte p lnga vgar. D kommer man att erbjuda mycket hgre priser fr att de som har tnkt spara lngsiktigt i 5-10 r eller mer blir intresserade av att slja frn sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan n $250k i r och $500k nsta r. Det hnger mycket p att Trump-administrationen menade allvar och kommer igng redan i r med att kpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler lnder hnger p. Det som dock talar emot r Trumps hintande om "militra operationer" i olika delar av vrlden.

Samtidigt r det vl ett svaghetstecken att hoppas p eller vara beroende av att statliga banker brjar kpa p sig bitcoins fr att bitcoins inte ska sakta sjunka i vrde ner till noll? Det antyder vl att den privata sektorn och alla smspararna inte tror p bitcoin som investering?

Antyder det kanske att bitcoins saknar en instans som kan garantera vrdet p bitcoins? Bara fr att det finns en begrnsad mngd bitcoins s finns ingen garanti att den r vrd ngonting verhuvudtaget om 10 r.
Citera
2025-02-06, 19:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Bitcoindominansen r nu uppe p 61 procent.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Lt oss hoppas att den hlsosamma trenden fortstter upp till ~80 procent och att dominansen aldrig mer faller tillbaka ner signifikant.

D kommer altcoinproblemet fr bitcoin att vara ver och ett av bitcoinskeptikernas vanligaste motargument vara oskadliggjort.

En maximalist kan alltid drmma
Citera
2025-02-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
r ju inte bara det som t ovisst, ekonomiska lget i usa r det mnga som oroar sig fr och vi har sett att en del bitcoin influensers hller koll p inflation,jobb, och rntesiffror vilket alla kan pverka priset vldigt mycket.
Tror det r imorgon som jobbsiffrorna frn usa slpps.

Altseason har jag lagt p sidan och orkar inte ens kolla mitt portfolio sedan flera veckor tillbaka d det inte r nn id att hoppas p ngot innan man ser vad btc gr.
Altcoin har ju gtt extremt dligt sen december ven fast btc gtt bde upp och ner och r nd p en hyfsat hg niv kring 100k.
Mnga altcoinsen r nere 50% eller mer och har sedan dess inte terhmtat sig.
Det enda positiva med att det drar ut p tiden r att man kan kpa p sig mer men samtidigt vill man ju bli rik och se sina coins gra 5-10x .

jag brukar ta printscreen nn gng per r fr att snabbt kunna se hur mycket det var p min wallet.
tog senast i oktober 2024 och hade d 9500 usd.
sedan dess har jag investerat 15 tusen kronor och nu kollade jag wallet idag...., 97000 usd haha.

Altcoins har varit en mardrm att ha sedan slutet p december och den enda som hllit bra r solana.
ger masa altcoins och mnga r vrda 2-3 gnger mindre p bara nn mnad.
Tyvr r det ju ingen id att slja nu heller d vi antingen har bottnat eller kommer g upp.
Visst r det mjligt vi gr ner ocks men knner att risken r alldeles fr stor att slja nu s lila bra att vnta oavsett om jag mste vnta 3 mnader eller 8 mnader.
Citera
2025-02-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
jag brukar ta printscreen nn gng per r fr att snabbt kunna se hur mycket det var p min wallet.
sedan dess har jag investerat 15 tusen kronor och nu kollade jag wallet idag...., 97000 usd haha.

Altcoins har varit en mardrm att ha sedan slutet p december och den enda som hllit bra r solana.
Tyvr r det ju ingen id att slja nu heller d vi antingen har bottnat eller kommer g upp.
Visst r det mjligt vi gr ner ocks men knner att risken r alldeles fr stor att slja nu s lila bra att vnta oavsett om jag mste vnta 3 mnader eller 8 mnader.

Knns som mnga trodde att altcoindumpningen var avklarad frra hsten.
Jag trodde nog det.
Nedgng frn april 2024 till hsten 2024, och nu har vi sett samma sak sedan december, sjukt egentligen att det kan g sdr mycket upp och ner.
Citera
2025-02-07, 00:06
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush

Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Knns som mnga trodde att altcoindumpningen var avklarad frra hsten.
Jag trodde nog det.
Nedgng frn april 2024 till hsten 2024, och nu har vi sett samma sak sedan december, sjukt egentligen att det kan g sdr mycket upp och ner.

Jag tror att det bsta ni kan gra r att bita i det sura pplet och vxla rubbet till bitcoin.

Ta frlusten som lropengar och krngla aldrig mer till det med altcoins igen. Det r mnga som har gjort samma resa genom ren, ni r inte ensamma.
Citera
2025-02-07, 07:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag tror att det bsta ni kan gra r att bita i det sura pplet och vxla rubbet till bitcoin.

Ta frlusten som lropengar och krngla aldrig mer till det med altcoins igen. Det r mnga som har gjort samma resa genom ren, ni r inte ensamma.
Det bsta hade naturligtvis varit att vara fullt investerad i dogecoin. Du har gtt miste om en uppgng p nstan 800% de senaste fem ren genom att sitta p dina skruttiga bitcoin istllet fr doge.

Du fr ta det som lropengar och gra rtt i framtiden.
Citera
2025-02-07, 08:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det bsta hade naturligtvis varit att vara fullt investerad i dogecoin. Du har gtt miste om en uppgng p nstan 800% de senaste fem ren genom att sitta p dina skruttiga bitcoin istllet fr doge.

Du fr ta det som lropengar och gra rtt i framtiden.
Den som investerade i Dogecoin i vintras r ner nstan 50% just nu. Det r nog viktiga lropengar fr dem att inte syssla med memecoins.
Citera
2025-02-07, 08:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den som investerade i Dogecoin i vintras r ner nstan 50% just nu. Det r nog viktiga lropengar fr dem att inte syssla med memecoins.
Du fr zooma ut. Dogecoin r den ultimata store of value. Bara att titta p flera rs sikt.

Ironin r ptaglig nr du skriver som du gr nr bitcoin regelbundet dyker 70-80% samtidigt som den p lng sikt fr stryk av skmtvalutan som skapades fr att gra narr av just bitcoin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in