2025-02-19, 15:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag får tacka för uppmärksamheten!

Men det jag skriver i dag påverkar situationen lika lite som det jag skrivit tidigare. Jag har lärt mig en del under tiden.

Men nu handlar det om hur det ser ut idag. Tror du Ukraina tjänar på fortsatta strider? Alltså att det blir ett bättre utfall, helt enkelt att förhandlingspositionen blir bättre dag för dag?

Svar ja!
Citera
2025-02-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Sanningen är att både ryssen och Musk behöver litium https://defence-blog.com/hackers-exp...ial-shortages/

Det är vad som driver den oheliga alliansen
I så fall, hann Ryssland före.

Citat:
Kremlin Forces Massing Around Pokrovsk to Consolidate Control Over Recently Captured Lithium Deposits
https://shankar20.medium.com/kremlin...m-3b2b9f610930

Ukraina kommer inte ens upp i 10 i topp när det gäller fyndigheter som litium. Lithium-spåret är något som Zelensky upprepar för att få USA intresserat av att dumpa ytterligare ett par hundra miljarder dollar. Men Trump är inte korkad att han går med på det.
Citera
2025-02-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Styrk Trumps efterblivna uttalande med en seriös källa. Tack på förhand!

Efterblivna uttalande Hur tror du att folk skulle bedöma dina inlägg här på FB
https://www.rt.com/news/612992-trump...tment-ukraine/
Citera
2025-02-19, 16:02
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Efterblivna uttalande Hur tror du att folk skulle bedöma dina inlägg här på FB
https://www.rt.com/news/612992-trump...tment-ukraine/

RT är inte en seriös källa. Det är en statsstyrd rysk desinformationskanal.
Citera
2025-02-19, 16:03
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
En Kiev-blaska påstår det. Ja, då är det nog sant. Fågelskrämman sitter säkert i sadeln. Bara han får Poroshenko fälld för "högförräderi", Zaluhzny i exil, och ett par andra undanröjda så får han kalla sig Ukrainas käre ledare.

Värre blir det om Trump drar in Zelenskys veckopeng.

En Kievblaska med källhänvisningar mot ett rysstroll som använder sig av för många smilies i ett inlägg? På tok för många smilies utan en endaste källhänvisning? Gissa vad jag tror mer på..

Men för övrigt, -Go on. Det är inte bara det att jag noterar att ni saknar medicin, eller att ni måste muta er till medicin från era läkare. Det är inte bara det att räntorna på era statsobligationer äter upp alla försök att rädda er från den mörka plats Putler har dragit ner er i. Det bästa är att ni verkar vara helt oförmögna att inse vilken skit ni har dragit ner er själva i som är det bästa för mig. Go on, Lervälling till vägar, noll sjukvård, korruption, misär och elände..

Vet du vad, bara för att så tänker jag vara för Putler närmsta veckan. Desto mer han och du håller på, desto mer sjunker ni Ryssar ner i skiten.
Citera
2025-02-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
RT är inte en seriös källa. Det är en statsstyrd rysk desinformationskanal.
Skitsnack, den är inte sämre än MSM.

Vart det något fel i artikeln?
Citera
2025-02-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Bra uppställning. Tack för det! Men säger inte detta också att så länge Sovjet existerade så fanns verkligen den föresatsen klart, att Nato inte skulle expandera österut. Efter att Sovjet hade upplösts så gällde inte samma förutsättningar. Frågan blev då den huruvida den Ryska federationen skulle betraktas som Sovjetunionens arvtagare. Och den frågan är såvitt jag känner till omtvistad
Tack för det!
Efter Sovjetunionens sammanbrott 1991 övertog Ryssland landets permanenta plats i säkerhetsrådet, och dess övriga roller inom FN. Så Ryska federationen anses som Sovjetunionens arvtagare i det sammanhanget.
Citera
2025-02-19, 16:05
Medlem
Nu behöver inte ens Ukraina skicka drönare för att slå ut rysk olja. Bra klipp där man ser brinnande ryssar bli lämnade åt sitt öde av sina medmänniskor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...nezhskoye_oil/
Citera
2025-02-19, 16:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Dags att vara lite pro Putin. Även om många av dom här soldaterna ligger ner mer eller mindre permanent, så bevisar det bara att Putin älskar sin befolkning och desto mer av dom som ligger ner, desto mer älskad är han.

https://bsky.app/profile/wartranslat.../3lijzlaomqc2w
Citat:
Daytime formation of the Russian military in the lie-down position.
Citera
2025-02-19, 16:13
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ryssland har absolut pressfrihet minst lika bra som vi, EU har inte det däremot.

Stämmer bra, publicera fel artikel här i Europa och du blir canceled. Publicera fel artikel i Ryssland och du dör. Det senare är mycket bättre då den problematiska journalisten inte kan göra om misstaget igen.
Citera
2025-02-19, 16:14
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
En Kiev-blaska påstår det. Ja, då är det nog sant. Fågelskrämman sitter säkert i sadeln. Bara han får Poroshenko fälld för "högförräderi", Zaluhzny i exil, och ett par andra undanröjda så får han kalla sig Ukrainas käre ledare.

Värre blir det om Trump drar in Zelenskys veckopeng.

Zelesnky avrättar i alla fall inte sina konkurrenter som käre diktatorn Pjutin!

Ni försätter få Ukraina till ett korrupt land och ändå är orchland sju resor sämre och galet mer korrupt!

Sämst i klassen!
Citera
2025-02-19, 16:15
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ryssland har absolut pressfrihet minst lika bra som vi, EU har inte det däremot.

Sluta ljug ni avrättar ju alla journalister som inte följer Putins propaganda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in