Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 12:18
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Kan ni allvarligt bara sluta tjafsa och hålla er till tråden? Jävlar, vad less man kan bli på att leta information och åsikter och bara hitta en massa munhugg.

Hur står sig I-appen gentemot Android-versionen? Är det samma människor bakom båda?
(Tänker inte leta igenom 600 sidor viktigpetter för att hitta svar)
Citera
2013-02-12, 14:33
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Kan ni allvarligt bara sluta tjafsa och hålla er till tråden? Jävlar, vad less man kan bli på att leta information och åsikter och bara hitta en massa munhugg.

Hur står sig I-appen gentemot Android-versionen? Är det samma människor bakom båda?
(Tänker inte leta igenom 600 sidor viktigpetter för att hitta svar)

Androidappen är helt klart bättre en iOS appen. Och nej det är inte samma personer. Orsaken till att androidappen är bättre är mycket till att man jobbar med olika förutsättningar. På iOS så tvingas man om man inte vill jailbreaka att köra en webbaserad app, tolka mig inte fel, den funkar helt klar. Jag körde den i långt över ett år flera gånger dagligen innan jag köpte min första android och jag hade aldrig trubbel.

Dock med android versionen så kan man installera ett program utan att behöva göra något speciellt med telefonen (förutom att bocka i en inställning). Detta program genererar biljetten i din egna inkorg och kan även skapa de utgående smset. Det funkar bara lättare och smidigare på många olika versioner av android. Nu finns det inte någon blå pil på android eller motsvarande men som ett exempel om det skulle finnas det så skulle det inte behövas något extra jobb av utvecklarna utan det ligger redan i själva android OS.

Wosp
Citera
2013-02-12, 18:03
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Androidappen är helt klart bättre en iOS appen. Och nej det är inte samma personer. Orsaken till att androidappen är bättre är mycket till att man jobbar med olika förutsättningar. På iOS så tvingas man om man inte vill jailbreaka att köra en webbaserad app, tolka mig inte fel, den funkar helt klar. Jag körde den i långt över ett år flera gånger dagligen innan jag köpte min första android och jag hade aldrig trubbel.

Dock med android versionen så kan man installera ett program utan att behöva göra något speciellt med telefonen (förutom att bocka i en inställning). Detta program genererar biljetten i din egna inkorg och kan även skapa de utgående smset. Det funkar bara lättare och smidigare på många olika versioner av android. Nu finns det inte någon blå pil på android eller motsvarande men som ett exempel om det skulle finnas det så skulle det inte behövas något extra jobb av utvecklarna utan det ligger redan i själva android OS.

Wosp

Har själv gått över från att köra med SL-appen via iphone samt dropbox-varianten. Kör nästan enbart andriod för fejkbiljett nu, den känns bara mer säker, gedigen och mer svårkontrollerad. Vad skulle teoretiskt sätt en chaufför kunna lägga märke till gällande andriod-appen, har den några brister? Skönt att slippa blåpilen också!
Citera
2013-02-13, 09:30
Medlem
Horrorgrams avatar
[quote=NickDawg]Har själv gått över från att köra med SL-appen via iphone samt dropbox-varianten. Kör nästan enbart andriod för fejkbiljett nu, den känns bara mer säker, gedigen och mer svårkontrollerad. Vad skulle teoretiskt sätt en chaufför kunna lägga märke till gällande andriod-appen, har den några brister? Skönt att slippa blåpilen också![/

Håll er till er tråd.
Senast redigerad av Horrorgram 2013-02-13 kl. 09:45.
Citera
2013-02-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweezzle
Fyfan vilken dag igår! (Fredag)

Skyndar mig till busshållsplatsen för att skriva nationella på svenska idag. Jag visar fejkbiljett medans den fula tjocka blattejäveln tar upp sina glasögon och kollar på mobilen och säger att det är fejk. Att jag har fel nummer (jag har nummret SL603) Jag blir ganska sur och skiter i vad han säger och promnerar förbi honom och sätter mig längst bak. Han skriker efter mig men jag bryr mig inte och tar en plats. Han stänger då av bussen för att sedan tala på mikrofonen där han ber mig att gå ut annars kör han inte bussen. Några minuter senare börjar folk klaga på att dom har bråttom osv. Då talar han på mikrofonen igen och säger att han tänker kontakta vakterna om jag inte går ut. Jag vägrar!

Killen bredvid mig gick på samma skola och bad mig ta hans sl kort. Först tänkte jag hell no! Sen 4 min efter tar jag hans kort och går fram till tjockisen och lägger kortet mot maskinen och då skriker han " vart fick du kortet ifrån" Jag går tillbaka och sätter mig, samma sekund som jag gjorde det kom vakterna Han snackade med vakterna och därefter körde bussen vidadre

När jag väll hoppar av bussen så vrider jag på backspegeln (satt bredvid den) Och därefter spottar jag på framsidan av bussens fönster (där han kör) Och pekar fingret

Du är alltså den där jobbiga äckelsvennen som segar ner trafiken med sin otroligt barnsliga dryghet.
Citera
2013-02-13, 15:42
Medlem
Horrorgrams avatar
Så.

Hur går de för utvecklingen av dropbox versionen? Är det något mer som ska redigeras osv?

Personligen tycker jag det funkar bra.

Men vart har utvecklaren tagit vägen?
Citera
2013-02-14, 01:22
Medlem
Behöver använda mig utav sms-biljetter i helgen och jag utgår från att Swestream fungerar problemfritt? Är detta korrekt?
Citera
2013-02-14, 01:50
Medlem
happyfac33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tabletten
Behöver använda mig utav sms-biljetter i helgen och jag utgår från att Swestream fungerar problemfritt? Är detta korrekt?
Ja den går, har åkt på den hela veckan. dock blev avkastad en gång då chauffören bad mig vrida på mobilen så den "låg" ner då såg han att det var fake.
Citera
2013-02-14, 12:09
Medlem
Jag har en gammal iPhone 3G eller vad fan de heter. Det ser ju fint ut när jag gick in på swestream och styrde, dock så står det FaceTime i mitten. Tänk om de äckliga kontrollanterna och konduktörerna ser det och säger att det är fejk?

Finns det ingen utan FaceTime? Och är swestreams ens bäst? Någon hjälp mig
Citera
2013-02-14, 13:07
Medlem
Cleartass avatar
Cleartas hemsidan är uppe nu!

Under dagen kommer jag att uppdatera sidan. Cleartas kommer förtillfället att vara endast till iPhone, senare kommer den att uppdateras med olika nedladdningslänkar och dem kommer att se ut ungefär som Fejkbiljett.com gjorde.
Citera
2013-02-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleartas
Cleartas hemsidan är uppe nu!
Underbart att dom sista medelandena har månads datum 00

hur som... kul att denna tråden fortfarande är vid liv, trodde aldrig detta skulle bli så här stort när jag började leka med det 3-4 år sen :P

nää nu går jag tillbax o gömmer mig tills jag blir bannad igen
Citera
2013-02-14, 14:52
Medlem
MINICLIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3lax-uwh
Underbart att dom sista medelandena har månads datum 00

hur som... kul att denna tråden fortfarande är vid liv, trodde aldrig detta skulle bli så här stort när jag började leka med det 3-4 år sen :P

nää nu går jag tillbax o gömmer mig tills jag blir bannad igen
Jaha, så busschauffören ska läsa igenom dina sms?

Väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in