Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-28, 07:44
  #1
Medlem
Golonkas avatar
Jag brukar underhålla mig med att läsa Helsingborgs Dagblad på nätet. Närheten till Landskrona gör innehållet i nyhetsförmedlingen därifrån till en aldrig sinande källa på bekräftelse på det svenska migrationshaveriet. HD och den andra skånska morgontidningen Sydsvenska Dagbladet (som täcker Malmö-regionen) är med andra ord nyheter direkt från fronten. Lilla Landskrona, en egentligen ganska fin liten stad alldeles vid Öresunds stränder och med en betagande utsikt över Ven, är en kommun som särdeles kommit att präglas av den havererade svenska flyktingpolitiken. Stadens centrala delar har de senaste tio åren allt mer kommit att domineras av ytterst kriminellt benäget patrask med rötterna i balkan. Överfallsbrottslighet, personrån och misshandel präglar innehållet i nyheterna från Landskrona, tryfferat med artiklar om stängda skolor, skolor med elever som aldrig når målen trots omfattande insatser, och trakasserade och misshandlade lärare. Den gångna veckan har en pöbel bestående av kosovoalbaner belägrat stadens socialtjänst i protest mot omhändertagande av kosovoalbanska barn som familjehemsplacerats av kommunen till följd av misshandel i hemmet. Denna albanska pöbel har hotat personalen, vandaliserat mottagningen och burit sig förjävligt åt. Nu verkar det emellertid som att motsättningarna är på väg att eskalera ordentligt. Kanske har stadens svenska befolkning äntligen insett att det inte räcker med att rösta på Sverigedemokraterna, man måste freda sin stad själv! Bullentinerna från fronten är ännu knapphändiga och politisk korrekt hänsyn kommer SÄKERT att innebära en omfattande självcensur när mer fullödiga tidender levereras. För oss, som länge väntat på att få säga "vad var det vi sa" är bilden emellertid kristallklar: Raskriget är ingen utopi i Sverige längre.... Nu vill landskronaborna verkligen bli av med balkan-packet!

http://hd.se/landskrona/2007/10/28/s...skrona-i-natt/

En länk från SVT Text som visar att det förekommit bråk mellan svenskar och invandrare i Landskrona och Hörby i natt:

http://svt.se/svttext/web/pages/119.html

/mod 09.21
2007-10-28, 07:56
  #2
Medlem
zkumbollens avatar
Mer...

Det vore intressant att få veta mer - vad gällde bråket och är liknande händelser vanligt förekommande i landskrona ... finns det någon FB spejare på plats!?
2007-10-28, 08:01
  #3
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hd.se
Vad som ligger bakom bråket är i nuläget oklart.

Nähä, vad menar dom med det uttalandet då! Det är väl som vanligt svensk-svenskar som är skyldiga till detta med antar jag!
Som etnisk Svensk måste du fanimej ursäkta din egen existens var och varannan minut, är du dessutom man och heterosexuell är du per definition det värsta som gud har skapat!

OnT: Undrar hur mycket detta kommer slås upp i rikstäckande media och du Golonka! Vill du ha uppfriskande kommentarer angående problematiken angående invandringen kan jag rekommendera "Länstidningen i Södertälje" www.lt.se

Kommentarerna till vissa artiklar där är härligt icke P.K. Undrar varför

// Dempa
2007-10-28, 08:02
  #4
Medlem
Äntligen!
2007-10-28, 08:02
  #5
Bannlyst
Nu får vi hoppas att polisen griper alla de delaktiga som varit på platsen och bråkat.
2007-10-28, 08:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus_SWE
Nu får vi hoppas att polisen griper alla de delaktiga som varit på platsen och bråkat.

Hur skulle det hjälpa menar du? Det står redan svart på vitt att dessa typer av invandrare skiter fullständigt i konsekvenserna av det svenska rättssystemet. Det enda polisens inblandning skulle leda till är att svenskar skulle bli mindre benägna att stå upp för sig själva vilket får invandrarna att se oss som svaga och då bli ännu mer galna och ociviliserade. Det absolut bästa som kan hända för det svenska folket är att våldsamheterna kommer så snart som möjligt så att konsekvenserna blir så små som möjligt.
2007-10-28, 08:15
  #7
Medlem
trass avatar
Jag ber TS (eller andra) hitta belägg för att bråket rörde det som TS hävdar. I annat fel är tråden feltänkt och bör stängas.

/mod
2007-10-28, 08:24
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Hur skulle det hjälpa menar du? Det står redan svart på vitt att dessa typer av invandrare skiter fullständigt i konsekvenserna av det svenska rättssystemet. Det enda polisens inblandning skulle leda till är att svenskar skulle bli mindre benägna att stå upp för sig själva vilket får invandrarna att se oss som svaga och då bli ännu mer galna och ociviliserade. Det absolut bästa som kan hända för det svenska folket är att våldsamheterna kommer så snart som möjligt så att konsekvenserna blir så små som möjligt.

Du har en väldigt liten hjärna ser jag, varför annars måste du lösa dina konflikter med våld?

Vad har etnicitet med detta att göra, det står ju att det var både invandrare och svenskar som bråkade.

Men det står inte varför, så varför drar du slutsatser.
2007-10-28, 08:24
  #9
Medlem
Ja, någon får gärna komma med källor på vilka det faktiskt var som var inblandade. Att det var svenskar som verkligen har fått nog och börjar stå upp för sitt samhälle känns ju tyvärr inte direkt som det troligaste alternativet.
2007-10-28, 08:30
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Ja, någon får gärna komma med källor på vilka det faktiskt var som var inblandade. Att det var svenskar som verkligen har fått nog och börjar stå upp för sitt samhälle känns ju tyvärr inte direkt som det troligaste alternativet.

Så du gick på allt skit Golonka skrev? Han skrev en lång historia om saker som inte ens fanns med i nyheten.
2007-10-28, 08:36
  #11
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Jag ber TS (eller andra) hitta belägg för att bråket rörde det som TS hävdar. I annat fel är tråden feltänkt och bör stängas.

/mod

Ähmm, dom har ändrat i texten på sajten TS syftar på, tidigare stod det "Storbråk mellan Svenskar och Invandrare i natt"! Så ja belägg finnes!

// Dempa
2007-10-28, 08:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus_SWE
Du har en väldigt liten hjärna ser jag, varför annars måste du lösa dina konflikter med våld?

Vad har etnicitet med detta att göra, det står ju att det var både invandrare och svenskar som bråkade.

Men det står inte varför, så varför drar du slutsatser.

Sverige har haft fred hur länge som helst, medan dessa folk har stridit hur länge som helst. De har givits många chanser att invandra till civiliserade länder och i alla fall så har det lett till stora våldsamheter! Du verkar se det som svenskars fel och svenskars ansvar! Jag vill helt enkelt inte ha hit dessa jävla idioter som förstör och drar ner alla samhällen de välkomnas till. Jag ser det som så att ju tidigare rejäla oroligheter kommer, ju tidigare kommer hela folket få upp ögonen och politiker och media kommer inte längre kunna hyckla med problemen. Jag vill ta tag i problemen, du vill förneka dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in