Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-05, 22:29
  #601
Medlem
Vaporwares avatar
Hela programmet var som en hög med bajs i lyxförpackning.
2008-10-05, 23:33
  #602
Medlem
SVT klarar inte av att endast presentera fakta/problematik så fort det kommer till invandring. Dom var t ex tvungna att vid minst fyra tillfällen berätta att Erik av Pommern minsann var invandrare från öststaterna.

Det fanns ett syfte och upplägg med programmet som var klart redan innan det producerades. Så länge etablissimanget fortsätter att sopa problemen under mattan kommer dom knappast att försvinna.
2008-10-05, 23:45
  #603
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
SVT klarar inte av att endast presentera fakta/problematik så fort det kommer till invandring. Dom var t ex tvungna att vid minst fyra tillfällen berätta att Erik av Pommern minsann var invandrare från öststaterna.
Sen har SVT helt missat att dessa hemska massinvandringskritiker inte har något emot danskar och tyskar, os.v. Det långt ifrån somalier och albaner och skiten som importeras från diverse muslimska länder i mellanöstern. Det är ju som att jämföra äpplen och gurka.

Nu har jag sett hälften av programmet. Och det är en kavalkad av löjligheter, substanslöst dravel och lösryckta halva meningar, vissa av blattebarn som vill stjäla från svenskar, vissa av gamla gubbar som tröttnat på att man inte kan gå till ICA utan att 13-åringa blattebarn försöker råna dom. Man gör sitt bästa för att skapa propaganda, och utmåla en nazi-höna av en missnöjesfjäder.

Den som inte är för ökad massinvandring är en patetisk fjant. Det är budskapet SVT gör sitt bästa för att förmedla.
2008-10-06, 00:18
  #604
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Till er som röstar på SD:

Blir ni inte lite skraja när ni ser vad för folk det är ni försöker få in i riksdagen? Det är dessa drägg som kommer att vara med och besluta om frågor som man behöver ha en utbildning, eller åtminstone lite bildning för att ens förstå.

Kan ni tänka er att de där smutsen i dokumentären sitter och beslutar om statsbudgeten?

Hur tänker ni egentligen? Röstar ni på SD som en protest, eller vill ni på allvar att skiten skall representera - och eventuellt vara med och styra - Sverige?

SD har Sveriges högst utbildade partiledning så vart vill du komma?

Muslim-mona har ju inte ens lyckats gå ut gymnasiet!

Sen är min uppfattning att alla lokalpolitiker idioter oavsett partihemkomst.
__________________
Senast redigerad av Kingfisher 2008-10-06 kl. 00:22.
2008-10-06, 00:28
  #605
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledung
Snarare vilken skitstad landskrona har blivit som fått dessa herrar att resa sig.

Undrar varför landskrona blivit en sån skitstad?
2008-10-06, 00:35
  #606
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Till er som röstar på SD:

Blir ni inte lite skraja när ni ser vad för folk det är ni försöker få in i riksdagen? Det är dessa drägg som kommer att vara med och besluta om frågor som man behöver ha en utbildning, eller åtminstone lite bildning för att ens förstå.

Kan ni tänka er att de där smutsen i dokumentären sitter och beslutar om statsbudgeten?

Hur tänker ni egentligen? Röstar ni på SD som en protest, eller vill ni på allvar att skiten skall representera - och eventuellt vara med och styra - Sverige?

Inte det minsta skraj!

Du ställer dessutom fel fråga. Frågan du bordeställa är: Varför låter dom etablerade partierna SD förekomma? Om du nu är så jävla tillfreds med ditt partis politik, så borde du också fundera på varför dom etablerade partierna har ett mångkulturellt befolkningsexperiment på gång som inte är förankrat hos befolkningen. Nu gillar inte många svenskar invdrare.

Därför finns SD. Sd är det partiet som på allvar tar frågan om minskad invandring och till och med återbördande utav endel av dom.

Om dom vanliga "renliga" partierna fattade detta och på allvar såg till att förverkliga detta så kan jag lova dig att sverigedemokraterna inte skulle få en enda röst. Faktum är att sverigedemokraterna faktiskt själva vill försvinna nån gång i framtiden. Men tills vidare så får du faktiskt stå ut med oss.

Var det något mer du ville dryga dig om eller var det där din sista dödsryckning? Du vet det att dom flesta svenskar hatar kommunister va? Blås inte upp dig för mycket för din lilla röda skit.
2008-10-06, 01:39
  #607
Medlem
volvo 240s avatar
Programemt finns även på Pirate Bay, håller på och laddar ner nu. Ska bli intressant.

Haha, så målande att det stod i kisoken: "tar ej kort" Sktia i att skatta ordentligt någon?

Emilush, vilken sjuk typ, Hata Polisen sånger går tydligen hem hos blattarna.

Gullar med en illegal invandrare som öht inte ska va här hör de också.



Sverigedemokraterna är som vanligt helt vanligt folk. Vadå slödder och bottenskrap?

Allt de unga blattpojkarna slänger ur sig lär ju ge SD mer sympatier. Fy fan vilket pack. Den där som hade en SDares dotter till flickvän åkte ju in rätt nyligen. Läste om det nånstans, propagerades så mycket om krälek övergränserna och atth an han var så duktig bla bla bla. Sen gick det som det gick.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2008-10-06 kl. 02:25.
2008-10-06, 02:04
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Jag skiter fullständigt i vad araber gör och inte gör.

Vad jag inte gillar är att apmänniskor, som de i SD, ens känner att de har rätt att uttala sig om vad andra människor borde göra.

God moral och känsla för rättvisa kännetecknar en massinvandringsmotståndare. Har man noterat att landet håller på att bli förstört och att dess invånare får det tuffare och tuffare mycket pga invandrare har man all rätt att tycka till.
Vissa realistmotståndare som du försöker säga något, men vad?
2008-10-06, 02:53
  #609
Medlem
volvo 240s avatar
Och att Stefan Olsson är sjukpensionär, vad spelar det för roll? Han och hans familj har betalat skatt i generationer till våran gemensamma välfärd. Det har inte nyanlände Abdi gjort, Men Abdi har ändå rätt till samma saker som Stefan har. + Endel annat som Introduktionsbidrag.

Det förstår säkert journalisten men ja..
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2008-10-06 kl. 02:56.
2008-10-06, 04:32
  #610
Medlem
Jag ar fodd i Landskrona men flyttade darifron nar jag var runt 10 po den tidens fanns det knappt nogra invandrare dar och det var en lugn och trevlig stad. Mina kusiner bor fortfarande kvar men dom planerar att flytta till Angelholm. Dom har trottnat po all kriminalitet
2008-10-06, 06:08
  #611
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
SVT klarar inte av att endast presentera fakta/problematik så fort det kommer till invandring. Dom var t ex tvungna att vid minst fyra tillfällen berätta att Erik av Pommern minsann var invandrare från öststaterna.

Det fanns ett syfte och upplägg med programmet som var klart redan innan det producerades. Så länge etablissimanget fortsätter att sopa problemen under mattan kommer dom knappast att försvinna.
Tja, jag vet inte om jag tycker att dokumentären (?) var så extremt dålig egentligen? Bor dock strax utanför Landskrona själv och är kanske lite hemmablind? Dokumentären är grovt sett hyfsat korrekt för mina egna tankar:

1. Albangängen: otroligt provocerande att höra både om deras framfart, kriminalitet och barnsligt korkade tankar kring det hela ("Vi snor och spöar folk" följt av "de är rasister, de tror att vi snor och spöar folk" .. suck..). Det framgår väl ganska tydligt vilka problem dessa ställer till med för hela staden (inklusive invandrare, vanliga svenssons, affärsverksamheter till skolbarn) tänker jag? Dock saknas det hur grova brotten kan vara (grov misshandel, våldtäkter etc) och att det INTE bara rör sig om skadegörelse och bråk.

2. SD. Alltså, SD:arna i LK är ungefär som de porträtteras i dokumentären: obildade, outbildade svenssons som saknar både politisk erfarenhet, kunskap och retorisk förmåga att svara bra på frågorna utan att kläcka grodor eller vara onödigt försiktiga kring VARFÖR de har sina åsikter och vilka åsikter de alltså INTE har (syftar på möjligheten att vara SD:are och ha en invandrad sommarjobbare..). Kunde ha framgått att SD har uppnått noll och intet, men även att de hade uppnått minimala resultat även om de hade varit kompetenta.

3. Det finns alltså GOTT om invandrare i Landskrona som är MINST lika trötta på folk a lá cykelpojkarna! Som Abdul i dokumentären. SD får huvudsakligen proteströster i LK. Dessa kommer definitivt inte bara från blonda och blåögda svenskar sedan 200 år tillbaka.. Det framgick kanske om man redan var klar över detta?

4. Så om albangängens (och deras föräldrar!) inte kommer att sköta sig bättre i framtiden så blir det alltså inte bättre i LK. Och då SD ÄR en samling undre medelsvenssons utan kompetens att göra något så hamnar kanske frågan än mer i ett tveksamt läge: vad att göra? Man skulle ju gärna ha hört lite från andra partier kring hur man anser sig behöva lösa situationen. Inte bara från en ung sossedam som inte verkar vilja kännas vid VARFÖR just en "enskild grupp" (Balkaneser..) framkallar så mycket ilska men inte tex libaneserna, kurderna, grekerna, finnarna, italienarna, araberna etc (som det finns gott om i LK)?! Redan där kan man ju kanske med normal tankeverksamhet få för sig att vilja se till problemen som mer specifika än "generell invandringsfientlighet"?!

Erik av Pommern-tanken tycker jag dock är helt tänkvärd. Men inte mer. Kuriosa och historisk allmänbildning. Lite reflektion. Slut.

ps. SD:aren Jan påminner om en figur från The Office!!!!
2008-10-06, 06:12
  #612
Medlem
Bonzo666s avatar
Hade jag varit SD:are (är liberal dock) så hade jag skickat de mest kompetenta partipolitikerna till LK och gjort staden till ett exempel på min politik!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in