Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-20, 09:12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
men nu presenteras dessa flummiga sociologiska koncept som rena sanna premisser. Har jag gjort en riktig observation? Vad r det som hnt? Vem styr wikipedia i denna riktning? Vad r deras agenda?
Du fr komma ihg att Wikipedia inte r ett uppslagsverk i sig sjlv utan mer som en lnksamling. Vem som helst kan infoga vilket pstende som helst s lnge som det kommer frn en etablerad klla. Det gr heller inte att infoga pstenden frn forskning som man sjlv gjort. Det betyder att WP kommer f svrt att spegla alla former av kontroversiella pstenden, oavsett hur sanna de r.
Citera
2018-09-20, 09:21
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har ndrat i Wikipidia men det ndras snabbt tillbaka igen. Jag tror att Wikipedia r PK.
Citera
2018-09-20, 11:00
Medlem
Svenska wikipedia har absolut ett problem. Detta blir tydligt nstan varje gng man lser om ett kontroversiellt mne och vxlar mellan svenska, engelska och eventuellt andra sprk.
Roar man sig med att kolla historiken fr mer kontroversiella mnen ser man ocks ett mnster, en majoritetsgrupp styr narrativet och det r lngt frn ens ett frsk till objektivitet.

Den som verkligen vill utstta sitt sinne fr terror kan lsa svenska wikipedia och utg frn "rasifiering", "intersektionalitet" och klicka sig vidare p relaterade mnen. Hr r det tydligt att endast ena sidan av myntet visas upp.
Citera
2018-09-20, 11:16
Medlem
Det r s mycket trams p Wikipedia. Encarta borde terupplivas.
Senast redigerad av fleskhydda 2018-09-20 kl. 11:19.
Citera
2018-09-20, 11:19
Medlem
Tycker den r s nra vi kan komma. Mycke bra. Iofsig lser jag s lite fakta som mjligt men
Jo PK.
Citera
2018-09-20, 12:27
Medlem
PrisonMikes avatar
Vissa av administratrerna p Wikipedia r ju knda vnsteraktivister, i vissa fall kan de faktiskt kategoriseras som vnsterextremister.

Vnstervridningen mrks srskilt i att Wikipedia nstan har blivit en nazistregister. En nazist som nmns en enda gng i lokalblaska eller liten obskyr vnstertidning (typ Arbetaren eller Proletren) fr en egen artikel med sina personuppgifter i den medan invandrarbrottslingar som valsar runt i de strsta tidningarna (tex Elias Vecalius) fr uppmrksammade brott inte fr en artikel. De flesta administratrerna och skribenterna som sysslar med just den sortens artiklar frsker naturligtvis att vara anonyma fr att undg lagfring.
Citera
2018-09-20, 12:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Den svenska delen r bra men r oftast katastrofal nr det handlar om politik. Den engelska r generellt sett bttre. Jag minns att artikeln om kulturmarxism var vldigt bra och objektiv fr ett antal r sedan. Numera r den extremt vinklad med en massa kommunistpropaganda.
Citera
2018-09-22, 18:31
Medlem
P svenska r Wikipedia ett helt ursprat projekt. sk wikipedia nya Tider s ger google "Nya Tider r en hgerextrem och konspirationistisk svensk nyhetstidning som ges ut en gng i veckan"

Sger allt om W. Ska inte anvndas som klla vid undervisning och om detta frekommer ska frldrarna stta sig emot. Miljpartiet och deras aktivister har sllan ngra sanningar att komma med utan bara indoktrinerad smrja Made in USA.
Citera
2018-09-22, 20:35
Medlem
Hurt-kes avatar
Svenska Wikipedia r ett vnsteraktivistiskt trsk som man bst hller sig undan. Artiklar om sjar, lvar och orter etc funkar dock bra.

Engelska Wikipedia r betydligt bttre. Gr inte ens att jmfra! Det finns s mnga fler engelsksprkiga som r engagerade i Wikipedia att det blir svrt fr aktivister att sl igenom. Verkar som om vnsterkrigarna har givit upp dr.

Dremot finns det en hel del islam-aktivister som kmpar p engelska Wikipedia. Redigeringskrig p alla artiklar som handlar om islam eller r det minsta relaterade till muslimer och Mellanstern. Dock frlorar de oftast.
Citera
2018-09-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Svenska Wikipedia r ett skmt. Det r ett skmt i strsta allmnhet, men speciellt noterar jag hur man inte fr skriva ngot om att regimstdda PK-politruker har kt i fngelse o.s.v. T.ex. noterade jag hr om dagen att det inte gick att infoga hndelsen om hur Victoria Kawesa pstod sig ha blivit utsatt fr en rasistattack nr hon sjlv blev talad fr misshandel, men dremot fr den st p den engelsksprkiga sidan om henne. Jag vgar inte g i god fr de engelska sidorna, frutom att de hller ju avsevrt hgre niv n de svenska.

Ett annat tydligt exempel p att svenska Wikipedia r ett skmt r att de inte vill skriva ut att Jacques Wallner r en knivmrdare.

Citat:
Jag beklagar, men jag har letat flera gnger utan att hitta ngon frklaring p detta. Vad r allts den kortfattade frklaringen till att domen fr drpet inte fr nmnas i artikeln med kllstd? Vad finns det fr anledning att mrka denna information? Det finns vl andra artiklar dr man med kllstd skriver om personer som dmts fr olika brott, gr det inte?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Diskus...acques_Wallner
Citera
2018-09-25, 13:30
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Wikipedia r som ett demokratiskt uppslagsverk
Haha demokratiskt? Snarare att wikipedia r en diktatur d det r ett ftal admins som bestmmer vilka understar som ska f kontrollera informationen.
Om sidan verkligen var demokratisk s hade vanliga anvndare, som jag sjlv, kunnat rstat bort administratrerna. Men nu fungerar det ju inte s.
Senast redigerad av cq 2018-09-25 kl. 13:33.
Citera
2018-09-25, 14:18
Avstngd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Haha demokratiskt? Snarare att wikipedia r en diktatur d det r ett ftal admins som bestmmer vilka understar som ska f kontrollera informationen.
Om sidan verkligen var demokratisk s hade vanliga anvndare, som jag sjlv, kunnat rstat bort administratrerna. Men nu fungerar det ju inte s.

Haha ja men det r vl precis vad demokrati r det.. du fr inte vlja vilka som du ska vlja mellan.. eftersom detta r ett val som tas wikipedia eller den som styr demokratins meninglsa "rsta-s-fr-ni-mer pengar" lgner som terupprepas under rtusenden fram tills idag.

Det enda som jag pekar p r att nn p wikipedia skrev ngot konstigt om att chemtrails r contrails.. trots att chem str fr chemicals.

Hur kan det g s snett att ven ett ord som chem frvxlas med ordet con.. p wikipedia..

det kan man undra p tills Jorden gr under, men nd aldrig f svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in