2016-02-24, 22:44
Medlem
shittyattitudes avatar
Jag har en fråga till er poliser som sitter här. Vad tycker ni om golbögar? Jag menar, ni som går där ute på gatorna och plockar in knarkare och snattare, vad ni nu än gör.
Känner ni något äckel till dom? Ni snutar hjälper ju varandra, hur ser ni när någon glappar för mycket, en människa utan ansvar?
Denna frågan går mest ut till förhörsledarna men även de vanliga snutarna kan svara.

säg att jag och A snor en bilstereo
A och jag blir tagna
b jag håller käften
så säger A att det var b som gjorde det.

Hur känner ni för en sån person?
Senast redigerad av shittyattitude 2016-02-24 kl. 22:50.
Citera
2016-02-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Jag har en fråga till er poliser som sitter här. Vad tycker ni om golbögar? Jag menar, ni som går där ute på gatorna och plockar in knarkare och snattare, vad ni nu än gör.
Känner ni något äckel till dom? Ni snutar hjälper ju varandra, hur ser ni när någon glappar för mycket, en människa utan ansvar?
Denna frågan går mest ut till förhörsledarna men även de vanliga snutarna kan svara.

säg att jag och A snor en bilstereo
A och jag blir tagna
b jag håller käften
så säger A att det var b som gjorde det.

Hur känner ni för en sån person?
Vad anser du om en person som står för sina handlingar och tar konsekvensen av dessa?
Citera
2016-02-26, 19:23
Medlem
NIMBYs avatar
Är det någon vits att anmäla att man blivit blåst på Blocket? Känns lite som om det inte prioriteras särskilt mycket.
Citera
2016-02-29, 08:26
Citat:
Ursprungligen postat av NIMBY
Är det någon vits att anmäla att man blivit blåst på Blocket? Känns lite som om det inte prioriteras särskilt mycket.
Det är förvisso inte mord, men det utreds som allt annat. Blocket är faktiskt rätt duktiga på att hjälpa till vid bedrägeriärenden.
Citera
2016-02-29, 20:19
Medlem
vilken tid på dygnet gör ni INTE husransakan hos folk?
så man vet vilka tider man kan chilla.
Citera
2016-02-29, 20:41
Medlem
A visst att du är polis, förmodligen nån hashtomte från canabis forat.
Citera
2016-02-29, 22:39
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
A visst att du är polis, förmodligen nån hashtomte från canabis forat.

Min erfarenhet av poliser säger att det ena utesluter inte det andra även om det är sällsynt. Jag tror du behöver uppdatera din syn på bägge.

Min fråga: Kan man kommunicera ärenden till polisen brevledes ifall man behöver en tjänst som hade resulterat i blåljus och panik ifall man ringt? Vart skickar man det i så fall om man vill orsaka minsta möjliga besvär?
Citera
2016-03-02, 17:56
Medlem
ace_secs avatar
Hur ser det ut i poliskåren, enligt er som jobbar där, med politiska sympatier? Har SD fått ökat stöd hos er efter senaste årets alla incidenter med flyktingar/invandrare? Finns det mycket invandrar/flyktinghat inom kåren?
Citera
2016-03-04, 08:25
Citat:
Ursprungligen postat av wethebest
vilken tid på dygnet gör ni INTE husransakan hos folk?
så man vet vilka tider man kan chilla.
Dygnet runt.
Citera
2016-03-06, 18:01
Moderator
Tystnads avatar
Fråga... När ambulans larmas pga person blivit medvetslös och ramlat omkull (pga fylla ) är det då normalt att polisen också kommer?
Vid vilka ärenden när ambulans larmas skickas polis också?
Citera
2016-03-07, 06:08
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Fråga... När ambulans larmas pga person blivit medvetslös och ramlat omkull (pga fylla ) är det då normalt att polisen också kommer?
Trafikolyckor, stökiga situationer, våldsbrott och om det behöver brytas in någonstans.
Citera
2016-03-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

I vissa bostadsområden skickas polis oavsett vad ambulansen har för ärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in