2007-10-08, 15:28
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calliz
Kan me slänga in en "söka till polishöskolan fråga"

Om en kille gör väldigt bra ifrån sig på alla tester, prickfritt register, aldrig tagit droger, stort sett verkar vara ett perfekt exempel men - han har en massa tatueringar. Inte på underarma eller hals dock, men över hela ryggen, på låren, sidan, vaden och armar och på bröstet.

Skulle han då ha chans att komma in iallafall?

Varför skulle inte det gå?

Samma sak som att inte komma in på linjen pga hudfärg.

Visst, bla bla, lite äldre personer betraktar folk med tatueringar som kriminella men det betyder inte att man ska generalisera och döma.
Citera
2007-10-08, 15:36
Medlem
Vad är preskribtionstiden på skadegörelse respektive grov skadegörelse?

Vet att det inte är någon fråga till en polis då det väl är åklagare etc som har hand om det men eftersom det är ett relativt vanligt vardagsbrott så antar jag att du åtminstonde har någon aning.

Tack.
Citera
2007-10-08, 16:08
Medlem
Hansomfisers avatar
Körs det några "flygande drogtester" på färdigutbildade/jobbande poliser då och då?
Citera
2007-10-08, 16:09
Medlem
Hansomfisers avatar
Hur svarade ni som har kommit in på polishögskolan eller är poliser, på de där kritiska frågorna när ni skulle komma in i skolan? Vad ställde för för frågor? Jag tänker på frågor som "skulle du sätta dit din farsa för fortkörning om du kom på honom", eller "vad gör du om dina vänner håller på med hembränt" osv.
Citera
2007-10-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansomfiser
Hur svarade ni som har kommit in på polishögskolan eller är poliser, på de där kritiska frågorna när ni skulle komma in i skolan? Vad ställde för för frågor? Jag tänker på frågor som "skulle du sätta dit din farsa för fortkörning om du kom på honom", eller "vad gör du om dina vänner håller på med hembränt" osv.

Vilka jävla idiotfrågor du ställt, tror du själv att din polare är lämplig om han tidigare knaprat anabola? Tror du att man ska hitta på svaren till frågorna innan man är där?

Är du dum i huvudet?
Citera
2007-10-08, 16:28
Medlem
Hansomfisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Vilka jävla idiotfrågor du ställt, tror du själv att din polare är lämplig om han tidigare knaprat anabola? Tror du att man ska hitta på svaren till frågorna innan man är där?

Är du dum i huvudet?

Bespara mig dina moraliska inlägg din förbannade näthjälte.

De som kan svara på frågorna jag har ställt får göra det, och fjutt som du håller käften.
Citera
2007-10-08, 17:09
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansomfiser
Körs det några "flygande drogtester" på färdigutbildade/jobbande poliser då och då?

Vet inte om det är en blajhistoria men det ryktas om att de skulle ha en dopingkontroll på gymet i Västertorpstation och föraviserade...Inte en käft var där när de kom
Citera
2007-10-08, 22:13
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
De gånger jag gripit ungdomar för narkotikabrott så har det berott på att de antingen varit stenhöga eller att det varit i samband med någon annan brottslighet eller liknande.

Me ddet inte sagt att jag tycker att lagen är fel, för det tycker jag inte. Men jag ser ju knappast marijuana som jätte allvarlig brottslighet.

Du svarar fortfarande inte på min fråga, är det värt det att gripa ungdommar och göra dom kriminella för att dom är sten-höga på marijuana? Det är ju inte direkt skadligt för dom, med tanke på att ingen människa har dött av det.
Och vad händer då för att ni griper dom? Dom får böter på 1500-2000 kr och är dom myndiga så blir det inget mer med det, förutom att dom står stämplade som narkomaner i registret i flertal år framöver.. Allt på grund av erat vidriga agerande? Tror du på fullaste allvar att du "hjälper" ungdommen genom att kriminalisera honom? Gillar han cannabis så fortsätter han röka cannabis vare sig du griper honom eller ej.
Citera
2007-10-08, 23:54
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzeee
Du svarar fortfarande inte på min fråga, är det värt det att gripa ungdommar och göra dom kriminella för att dom är sten-höga på marijuana? Det är ju inte direkt skadligt för dom, med tanke på att ingen människa har dött av det.
Kanske är en definitionsfråga, men risken att jag vinglar ut mitt i vägen och blir ihjälkörd är betydligt större om jag är stekt än om jag är nykter, inte sant?
Visst, det vore en gigantisk bedrift, för att inte säga omöjligt, att röka ihjäl sig (överdos). Men du måste väl ändå vara så pass klartänkt att du kan förstå att det finns en högre risk för diverse olyckor när man rökt jazz-tobak än när man är nykter?
Citera
2007-10-09, 00:00
Medlem
Domedagens avatar
varfor svarar du icke pa vilka lander som ej har utlamningsavtal????

Jag e bara nyfiken huruvida polisen har kontakt med ex kommunistlander etc.

du behover inte rabbla alla lander men vore intressant o veta.
FINNS det lander som sverige ICKE har utlamnningsavtal?

NY fraga.... om man e utomlands o behover fornya id o korkort.. HUR ska man ga tillvaga?

Du uppviglar ej till brott genom att ge denna information... tack snabba svar

VAD hander om man skiter i visa? dvs stannar i ett land utan giltigt visa?
va kanske lite for internatinoella fragor.
Citera
2007-10-09, 00:15
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Kanske är en definitionsfråga, men risken att jag vinglar ut mitt i vägen och blir ihjälkörd är betydligt större om jag är stekt än om jag är nykter, inte sant?
Visst, det vore en gigantisk bedrift, för att inte säga omöjligt, att röka ihjäl sig (överdos). Men du måste väl ändå vara så pass klartänkt att du kan förstå att det finns en högre risk för diverse olyckor när man rökt jazz-tobak än när man är nykter?

Nu tänker du väl inte riktigt klartänkt va?
Du kan ju inte på fullaste allvar sitta och mena på att dom
ska gripa haschtomtar för att "dom kan gå ut i vägen o bli påkörda"
med mera? Griper dom varenda myndig person som är alkohol
påverkade på stan efter krogen eller efter förfesten? Nej!
Och om du kollar på statistiken, vilka har varit inblandade i flest olyckor?
Haschtomtar eller alkoholmissbrukare?
Tänk innan du talar gosse.
Citera
2007-10-09, 00:28
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzeee
Nu tänker du väl inte riktigt klartänkt va?
Du kan ju inte på fullaste allvar sitta och mena på att dom
ska gripa haschtomtar för att "dom kan gå ut i vägen o bli påkörda"
med mera? Griper dom varenda myndig person som är alkohol
påverkade på stan efter krogen eller efter förfesten? Nej!
Och om du kollar på statistiken, vilka har varit inblandade i flest olyckor?
Haschtomtar eller alkoholmissbrukare?
Tänk innan du talar gosse.
Jag tänker för det mesta ganska ordentligt innan jag postar.

Har jag skrivit att polisen bör arrestera cannabispåverkade?
Har jag överhuvudtaget jämfört effekterna av cannabis med effekterna av alkohol?

Kul att så fort man tar upp det minsta lilla negativa runt cannabis så kommer stora alkohol-spöket. Men bara för argumentationens skull: Polisen griper mycket riktigt inte varenda myndig person som är alkoholpåverkad. Det är nämligen inte olagligt att nyttja alkohol. Dessutom grips inte varenda cannabispåverkad person heller.
Kul att du nämnner statistik. Hur många i sverige nyttjar alkohol regelbundet jämfört med cannabis?

Det enda jag försökte klargöra var att cannabis inte är så ofarligt som du hävdar i och med att en cannabispåverkad löper större risk att drabbas av en olycka än en nykter person. Det kan du väl rimligen inte förneka?
Om sedan en alkoholpåverkad löper större risk än en cannabispåverkad har jag låtit vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in