2010-07-24, 12:48
Medlem
BosseBetongs avatar
Är det korrekt att om en polis inte har HELA uniformen på sig, tex ingen mössa på sig, inte kan klassas som tjänsteman? Dvs, HELA uniformen på för att vara tjänsteman?

Om man brottar ner en polis som inte är i tjänsten, behandlas det som ett "vanligt" misshandelsfall?

Mvh BB
Citera
2010-07-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Är det korrekt att om en polis inte har HELA uniformen på sig, tex ingen mössa på sig, inte kan klassas som tjänsteman? Dvs, HELA uniformen på för att vara tjänsteman?

Om man brottar ner en polis som inte är i tjänsten, behandlas det som ett "vanligt" misshandelsfall?

Mvh BB

vad i helvete var det där för fråga din mupp? självklart är dom i tjänst iaf. stick härifrån
Citera
2010-07-24, 12:57
Medlem
Citat:

Nej. Det räcker med att en polis kan legitimera sig för att ''vara tjänsteman'' och därmed träda i tjänst.

Citat:
Mvh BB

Om du brottar ner en polis som inte är i tjänsten just pga att du vet att han är polis så kan du åka på någon form av våld/förgripelse mot tjänsteman. Om du inte är medveten om det och polisen inte är i tjänst (dvs har ej legitimerat sig) så är det svårt att åka på något annat än ett ''vanligt'' misshandelsfall.
Citera
2010-07-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PL10
Nej. Det räcker med att en polis kan legitimera sig för att ''vara tjänsteman'' och därmed träda i tjänst.

.

Jag har hört att en polis måste ha på sig mössan när de är utomhus, ungefär som med militären. Stämmer det?

Grunden är när en polis tog av sig mössan för att smyga på "bovar" och därmed blev beskjuten eftersom några hemvärnsmän trodde att det var just en "bov" som låg och tryckte i buskarna. Det hade varit inbrott i ett hemvärnsförråd.
Citera
2010-07-24, 13:18
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Mvh BB

Ja, man måste även knyta skorna på ett hemligt speciellt sätt.
Citera
2010-07-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Ja, man måste även knyta skorna på ett hemligt speciellt sätt.

Citera
2010-07-24, 15:03
Bannlyst
svenska polisen får man inte kritisera öppet då dem blir ledsna å snea då och jag skämtar inte dem kommer att förstöra ditt liv eller din familjs liv för skitsaker bara för att visa deras makt även tortera dig å jaga dig även om du inte ens gjort ett brott i ditt liv .

Jag får ingen hjälp av dem längre då jag öppet kritiserat dem i mitt län å kommun så nu har dem gjort mig arbetslös samt framstående som kriminell osv fast jag inte är d, jag blir även påvisad om att jag har pass att utnyttja när dem stoppar en för kontroll av bilen ibland. OBS INGET SKÄMT ELLER SKITSNACK då jag vet vilka många av dem är sedan barns ben å gamla klasskamrater till mig mm som nu är POLISER.

Verkar som att d finns ett stort nätverka av dem i sverige kvar även efter att några åkt fast som polismästaren själv lindberg eller va han nu heter .
Senast redigerad av Twitch 2010-07-24 kl. 15:09.
Citera
2010-07-24, 23:09
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
svenska polisen får man inte kritisera öppet då dem blir ledsna å snea då och jag skämtar inte dem kommer att förstöra ditt liv eller din familjs liv för skitsaker bara för att visa deras makt även tortera dig å jaga dig även om du inte ens gjort ett brott i ditt liv .

Jag får ingen hjälp av dem längre då jag öppet kritiserat dem i mitt län å kommun så nu har dem gjort mig arbetslös samt framstående som kriminell osv fast jag inte är d, jag blir även påvisad om att jag har pass att utnyttja när dem stoppar en för kontroll av bilen ibland. OBS INGET SKÄMT ELLER SKITSNACK då jag vet vilka många av dem är sedan barns ben å gamla klasskamrater till mig mm som nu är POLISER.

Verkar som att d finns ett stort nätverka av dem i sverige kvar även efter att några åkt fast som polismästaren själv lindberg eller va han nu heter .

Den enda polisen som terroriserar dig torde väl vara språkpolisen?
Citera
2010-07-25, 16:20
Bannlyst
Vad händer om man dödar eller slår ner en polis i rent självförsvar? Alltså om polisen fick något jävla ramboryck och började skjuta vanligt folk på gatan?
Citera
2010-07-25, 16:53
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Vad händer om man dödar eller slår ner en polis i rent självförsvar? Alltså om polisen fick något jävla ramboryck och började skjuta vanligt folk på gatan?

Självförsvar gäller även mot galna poliser.
Citera
2010-07-25, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Självförsvar gäller även mot galna poliser.
Finfint! då är det bara att droga Poliser med PCP och skjuta ner de!
.....Inte för jag hade tänkt göra det
Citera
2010-07-25, 18:03
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Finfint! då är det bara att droga Poliser med PCP och skjuta ner de!
.....Inte för jag hade tänkt göra det

Varför just pcp? LSD borde fungera bättre tror jag, lättare att applicera.
Usel idé i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in