2010-04-10, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tavion
Äter ni grisar också grisfoder eller något special foder?

Tunnbrödsrulle brukar snuten ha en särskild förkärlek för. Åk till grillen "tullfritt" vid norrtull en valfri natt mellan 0000-0300 så får du se ett antal poliser sitta och smaska på varsin dito.Särskilt piketen brukar hänga där.
Citera
2010-04-11, 00:35
Medlem
flashcars avatar
hur har det gått för xerxes? 6 år sen
Citera
2010-04-14, 08:51
Medlem
keshawn666s avatar
vad får du som elev läsa om i psykologin på lektionerna? vilka kurser ska man läsa på skolan?
Citera
2010-04-14, 09:45
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keshawn666
vad får du som elev läsa om i psykologin på lektionerna? vilka kurser ska man läsa på skolan?

Finns ingen riktig psykologi direkt. Men det snackas mycket icke vetenskaplig psykologi. Det man läser är är en grundkurs i beteendevetenskap. Inga högskolepoäng för den dock.
Citera
2010-04-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Finns ingen riktig psykologi direkt. Men det snackas mycket icke vetenskaplig psykologi. Det man läser är är en grundkurs i beteendevetenskap. Inga högskolepoäng för den dock.

Nja, det där stämde inte riktigt med vad jag läste i Växjö. En del var psykologi, många delar var tvärvetenskapliga där psykologi var med på ett hörn. Efter min bedömningsförmåga, som hade läst psykologi på universitet innan, så var det "vetenskaplig psykologi".
Citera
2010-04-14, 15:36
Medlem
Hur många anmälningar får polisen in per år ?.

samt hur många av dom fallen blir uppklarade.

man hör ju ofta om att utredningen är nedlagd men det kan väl inte gälla alla fall?.
Citera
2010-04-14, 16:53
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Hur många anmälningar får polisen in per år ?.

samt hur många av dom fallen blir uppklarade.

man hör ju ofta om att utredningen är nedlagd men det kan väl inte gälla alla fall?.

Förra året tror jag det gjordes ca 200 000 anmälningar i Västra Götalands län.
Jag har ingen statistik på hur många av dessa som blev uppklarade.

Ibland inleds inte ens någon utredning eftersom det inte finns något att gå på.

I vissa fall finns det väldigt lite att gå på men man tror att det finns mer info att hitta och inleder då en utredning.

Alla fall som går till åtal har ju ett ursprung i en anmälan eller rapport. Inte heller där har jag någon statistik, men det är ju några fall per år som alltså inte läggs ner.
Citera
2010-04-16, 21:11
Bannlyst
Hej polis

Vad får ni anställda poliser veta om samhällsutvecklingen från svenska myndigheter? Får ni PDF:er med kontextanalyser så att ni själva kan göra en bedömning om samhällsutvecklingen?
Citera
2010-04-16, 21:24
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Nja, det där stämde inte riktigt med vad jag läste i Växjö. En del var psykologi, många delar var tvärvetenskapliga där psykologi var med på ett hörn. Efter min bedömningsförmåga, som hade läst psykologi på universitet innan, så var det "vetenskaplig psykologi".

I Stockholm var det väldigt tunnt. Det sägs ju Växjö är bättre på biten där man använder hjärnan.
Citera
2010-04-16, 21:26
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Hej polis

Vad får ni anställda poliser veta om samhällsutvecklingen från svenska myndigheter? Får ni PDF:er med kontextanalyser så att ni själva kan göra en bedömning om samhällsutvecklingen?

Nej. Inga kontextanalyser så långt ögat når. Kanske har kommit på senare tid däremot.
Citera
2010-04-17, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Nej. Inga kontextanalyser så långt ögat når. Kanske har kommit på senare tid däremot.

Vad står i de analyserna? Är de offentliga?
Citera
2010-04-17, 12:38
Medlem
Messinhos avatar
Hur är det med kårandan nuförtiden? Kan man banka på lite blattar utan att kollegorna tjallar? Såg nämligen statistiken om att av 140 antagna i år så var det 50% tjejer och 27% med invandrarbakgrund.

Har funderat på att söka när jag blir lite äldre eftersom jag tror polis är ett yrke som passar mig bra. Däremot vill jag jobba med Svenska bra, starka, schysta killar och inte med ali mohammed som känner varenda turk i förorten eller med Malin, 27 år som inte kan göra 10 armhävningar och som får panik om någon situation blir hotfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in