2010-10-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargflock
Varför slår ni ner fotbollsuportrar så att de hamnar i respirator?

för att göra allmänheten en tjänst. jag betalar gärna lite skatt för att slippa oroa mig för att diverse objekt landar på mitt huvud när det är fotbollsmatch
Citera
2010-10-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Hur gammal var du när du kom in? Sett till antalet platser och sökande så måste jag säga att det var sannerligen lyckosamt.

Jag var strax över 30. Troligen var min yrkeserfarenhet och mina högskoleutbildningar en starkt bidragande faktor i konkurrensen med yngre "grönare" medsökande. Sen ska man ju ha lite flax någon gång också.
Citera
2010-10-18, 11:26
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargflock
Varför slår ni ner fotbollsuportrar så att de hamnar i respirator?
Vid mången tillfälle har jag övervägt att gå fram och föreslå att konstapeln använder batongen istället för att låta busen hållas. Jag tycker faktiskt man kommer undan med alldeles för mycket i polisens närvaro här jämfört med andra länder. De slår ner fotbollssupportrar i alldeles för liten utsträckning.

Vilket fall med respirator pratar du om?
Citera
2010-10-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3llona
Är också intresserad efter erat svar.

En till fråga, tycker ni att de e ok för svenssons att hylla polismord?
Själv kommenterar jag alltid segern i malexander när en pålis vill prata med mig, tycker att de inte e mer än rätt då ja varje gång ja ser en knekt får flashbacks av deras onda dåd mot mina medmänniskor.

Jag brukar göra liknelser mellan Sheriffen i Nothingham -Robin Hood, att han idag anses som en hjälte utav folket och att Jackie arklöv kommer ha samma status om 1000 år i historeböckerna.

Hell broder!!!

jag brukar bete mig likadant nåt man väl träffar en stöddig polis...

när jag satt på kronobergs häkte -09. så ritade jag upp en sjysst målning på väggen där det stog: "MALEXANDER" "10års jubileum" sen lite gravstenar me namnen "Boren" & "Karlström"

polisen kom sedan o fotade målningen för att se om det var nåt brott som de kunde sätta ditt mig för minte inte da!!! haaha!!!

mvh.T
Citera
2010-10-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eztelco
Får man gå in på krogen/köpa tex cigg med kopia på svenkt pass ??

är det uppenbart att du är äldre än 18 år så behöver du inte uppvisa någon legitimation alls. det är dock upp till den som kontrollerar att avgöra, inte dig.
däremot så duger inte en kopia (antar du menar vanlig papperskopia gjord i kopiator/skrivare) som legitimation i något sammanhang.
Citera
2010-10-18, 15:07
Medlem
Vad tror ni poliser, kan det vara en fördel att ha gjort militärtjänsten innan man söker?
Och med militärtjänsten menar jag GMU (och inte bara de 3 första månaderna).
Citera
2010-10-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Vad tror ni poliser, kan det vara en fördel att ha gjort militärtjänsten innan man söker?
Och med militärtjänsten menar jag GMU (och inte bara de 3 första månaderna).

Skulle inte tro det. Finns lika många som inte gjort lumpen, som gjort den. Har svårt att se att du skulle gå före i kön om det stod mellan dig och någon annan ungefär lika lämplig i övrigt, som inte gjort lumpen. Det är andra saker som går före lumpen som "extra-poäng" inför Polisrekrytering.

Se lämplighetsbedömningen ungefär i denna ordningen istället:

* Personlig mognad (här kan ju lumpen ha gjort saker för och emot din personlighet, precis som arbetslivserfarenhet, resor, förhållanden, familj m.m)
* Arbetslivserfarenhet
* Psykisk profil
Citera
2010-10-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Arkie, PL10, Slurig och övriga poliser i tråden:

Hur många gånger sökte ni innan ni kom in? Har ni alltid velat bli poliser? Det är intressant att få reda på hur folk resonerar/har resonerat kring sina yrken.

Sökte en gång och kom in.
Har inte alltid velat bli polis, det är något som kom med mognad och arbetslivserfarenhet, samt min bekantskapskrets där poliser ingår.
Citera
2010-10-19, 13:12
Medlem
Maidens avatar
Jag undrar vad det högsta straffet är för en fyndförseelse om man är ostraffad tidigare och värdet på fyndet inte är så högt?
Citera
2010-10-19, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden
Jag undrar vad det högsta straffet är för en fyndförseelse om man är ostraffad tidigare och värdet på fyndet inte är så högt?

Voluntärtjänst på ålderdomshemmet- två år. Torka russinkommittén i rumpan.
Nä nu skojade jag. Vad menar du med fyndförseelse?
Citera
2010-10-19, 15:48
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden

BrB 10 kap:

8 § Fullgör man ej vad i lag är föreskrivet om skyldighet att tillkännagiva hittegods eller annans sak som man av misstag eller tillfällighet fått i besittning, dömes för fyndförseelse till böter. Underlåter man att fullgöra sådan skyldighet med uppsåt att tillägna sig godset eller förfar man eljest med godset på sätt i 4 § sägs, skall gälla vad där är stadgat.
Citera
2010-10-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PL10
Skulle inte tro det. Finns lika många som inte gjort lumpen, som gjort den. Har svårt att se att du skulle gå före i kön om det stod mellan dig och någon annan ungefär lika lämplig i övrigt, som inte gjort lumpen. Det är andra saker som går före lumpen som "extra-poäng" inför Polisrekrytering.

Se lämplighetsbedömningen ungefär i denna ordningen istället:

* Personlig mognad (här kan ju lumpen ha gjort saker för och emot din personlighet, precis som arbetslivserfarenhet, resor, förhållanden, familj m.m)
* Arbetslivserfarenhet
* Psykisk profil

Okej, tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in