2010-07-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
1.Ingångslön ligger på runt 20.000 kr.
2.För nuvarande får man anställning om man klarar sin aspiranttjänstgöring. Däremot är det snack om att man ska bedriva utbildningen på samma sätt som man gör med Skydd mot olyckor-utbildningen (för bl.a. brandmän) dvs att man utbildar en jäkla massa (tyo) och dessa får sen fajtas om platser ute på myndigheterna.
3. Visst har du chans att komma in, samma chans som en naturare eller samhällare. Vad som är viktigare är livs-och arbetserfarenhet.

Ok, men din redigering på tvåan. Menar du att dom ska göra om polisutbildningen??
Senast redigerad av oggelighter 2010-07-20 kl. 21:58.
Citera
2010-07-21, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterblond
faktamässigt har du nästan rätt men jag tror du vet att du förenklar händelsen å det grövsta.

om jag förstått saken korrekt så blev du polis efter göteborgskravallerna? togs dessa händelser upp under utbildningen? vad sades?
Tycker faktiskt inte att jag förenklade. Poliserna på plats agerade i en extrem situation.

Ja, händelserna togs upp. Det presenterades en statlig utredning och dess innehåll togs då naturligtvis upp.
Senast redigerad av Arkie 2010-07-21 kl. 01:01.
Citera
2010-07-21, 09:17
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Jag ställer frågan en gång till får vi se. 2008 döms 384 killar för relationsbrottet kvinnofridskränkning. 4 st tjejer döms för fridkränkning mot partner. Dvs 384/4=96. Har polisen som anländer till till dessa bottsplatser samma uppfattning. Att det i 95 av 96 fall är killen som är den skyldiga och ska häktas eller vad har man för inställning när man åker på dessa larm ?

Man får nog konstatera att polisen är till för tjejer. Som kille kan du bara se till att dokumentera så mycket som möjligt med mobilen och ha som regel att undvika kontakt med poliser
Citera
2010-07-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Jag ställer frågan en gång till får vi se. 2008 döms 384 killar för relationsbrottet kvinnofridskränkning. 4 st tjejer döms för fridkränkning mot partner. Dvs 384/4=96. Har polisen som anländer till till dessa bottsplatser samma uppfattning. Att det i 95 av 96 fall är killen som är den skyldiga och ska häktas eller vad har man för inställning när man åker på dessa larm ?

jag har ingen särskild inställning. Det beror på hur larmet går ut till oss. Det är mycket vanligt att grannar eller barn ringer. Då är det oftast så att det beskrivs som att en kvinna blir slagen.

Det är mycket sällan jag varit med om att en man sagt att han blivit utsatt för något av sin partner.
Citera
2010-07-21, 18:28
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggelighter
Ok, men din redigering på tvåan. Menar du att dom ska göra om polisutbildningen??

Om det är klubbat vet jag inte, men det har iaf varit snack om det. Finns kanske mer info på polisens hemsida eller i SOU.
Citera
2010-07-21, 20:56
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggelighter

Det ska bli en treårig "riktig" högskoleutbildning. Testerna ska bort. Efter utbildningen får du söka jobb på myndigheterna. Det fanns en massa andra förändringar med men de var de stora.
Citera
2010-07-21, 21:05
Bannlyst
själv får man ingen respons från polisen när jag sökte dem ett antal gånger nu , endast tillrättavisad av dem då dem tar dem kriminellas parti av någon konstig anledning gör dem inget åt sakerna???
Citera
2010-07-22, 10:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Han har tystnadsplikt. Spela in honom och gör en anmälan.

Är det lagligt att spela in folk så? Det är förövrigt en kvinna.
Citera
2010-07-22, 11:20
Medlem
theunits avatar
Varför är poliser jämt så hårda? Det verkar som alla försöker spänna sig inför folket och visa en uppsyn för att tvinga folket att känna respekt, även om de bara går en runda på stan (poliserna). Är det något ni tränas inför?
Citera
2010-07-22, 16:51
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är det lagligt att spela in folk så? Det är förövrigt en kvinna.

Ja, det är lagligt att spela in ett samtal man deltar i.

Citat:
Ursprungligen postat av theunit
Varför är poliser jämt så hårda? Det verkar som alla försöker spänna sig inför folket och visa en uppsyn för att tvinga folket att känna respekt, även om de bara går en runda på stan (poliserna). Är det något ni tränas inför?

En uniform ska givetvis bäras upp, man ska vara rak i rygg och inte någon jävla hösäck. Sen är många poliser vältränade i män i 30-årsåldern, då ser man ofta "hård" ut. Testa att gå fram och prata med dem någon gång, de allra flesta jag pratat med som haft det utseendet har varit både schyssta och korrekta.
Citera
2010-07-23, 08:38
Medlem
shado79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
En uniform ska givetvis bäras upp, man ska vara rak i rygg och inte någon jävla hösäck. Sen är många poliser vältränade i män i 30-årsåldern, då ser man ofta "hård" ut. Testa att gå fram och prata med dem någon gång, de allra flesta jag pratat med som haft det utseendet har varit både schyssta och korrekta.

Håller absolut inte med. Tycker dem flesta poliserna man stöter på ser oftast allt för mesiga ut. Stöter ofta på många tjejer i uniform, antingen tjockisar eller jätte smala. Ingen ser korrekt ut. Oftast stöter jag på män 25+ som ser ut som barnrumpor. Attityden dem har ibland är larvig. Den urlöjliga korvkiosk-mössorna hjälper inte direkt till, eller den jätte fula uniformen med neon västen.
Senast redigerad av shado79 2010-07-23 kl. 08:39. Anledning: sär
Citera
2010-07-23, 14:00
Medlem
narlysimpeltons avatar
ot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem