2008-07-24, 14:07
Medlem
Soppas avatar
Arkie, eller annan polis. När ni har omhändertagit/gripit en person och skall köra in denna till polishuset eller vart ni nu kör - vad pratar ni om i bilen med den omhändertage/gripne?
Är alla helt tysta eller pratar ni om vädret?
Citera
2008-07-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toretto
Tack för svaret!

En liten fråga till
Har hört att V. Götaland har ett stort lager av 225: or som delas ut till nya pasp:ar innan nya modeller köps in. Vet du om situationen är likadan i GBG eller har utrustningen "moderniserats" lite mer här i storstaden? Vad bär du t.ex? Och är du nöjd?

// T

Jag har en 226:a. Vet inte vad man får ut som standard nu, tyvärr.

Jag är mycket nöjd med min.
Citera
2008-07-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Arkie, eller annan polis. När ni har omhändertagit/gripit en person och skall köra in denna till polishuset eller vart ni nu kör - vad pratar ni om i bilen med den omhändertage/gripne?
Är alla helt tysta eller pratar ni om vädret?

Det beror på. Men ganska ofta har den omhändertagne/gripne synpunkter på att just han/hon sitter i polisbilen. Så då får man förklara.

Men ja, samtalet kan självklart lika gärna handla om vädret.
Citera
2008-07-24, 14:41
Medlem
So_beautifuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomanvändare
ja men vad gör polisen... kan dom kolla igenom alla ens msn konversationer eller vadå hur långt tillbaks kan dom kolla igenom ens msn ?
dom kan kolladin hårddisk o där finns all info do behöver
Citera
2008-07-24, 17:07
Medlem
Psychoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegdl
Jag tror du och jag menar samma sak, jag citerade dig vilket var fel. sorry.
Det var ungefär det jag sade, när någon vid namn ... sade att polisen var överflödig..., behöver man kommentera sådant med substans av den högre graden anser du?

Jo precis...
Citera
2008-07-25, 01:40
Medlem
om någon får ett papper där polisen säger att de har sökt personen gällande *****, är man då skyldig enligt lag att kontakta dom? vad händer om man inte kontaktar dom?
och kan vägra komma till den förslagna polisstationen om man har närmare till annan station?
Citera
2008-07-25, 13:41
Medlem
Ireqoms avatar
huhu coolt. jag hålle rpå å pluggar till polis i gymnasiet just nu. Har varigt på polis högskolan i solna också på praktik =P

Då har jag en fråga! Om man har lagligt spice på sig. Alltså drogen. Får polisen då beslag ta det?
Om man är myndig så att säga.
Citera
2008-07-25, 13:48
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
huhu coolt. jag hålle rpå å pluggar till polis i gymnasiet just nu.
Det var nytt för mig.
Citera
2008-07-25, 14:00
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Det var nytt för mig.

Alltså jag går Samhälle inriktning uniform. Så man kan bli Militär,ambulans förare,Polis osv...

Men min klass har varigt mest inriktad på Polis yrket. så alla studie besök har handlat om just polis yrket då.
Citera
2008-07-25, 19:26
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
huhu coolt. jag hålle rpå å pluggar till polis i gymnasiet just nu. Har varigt på polis högskolan i solna också på praktik =P

Då har jag en fråga! Om man har lagligt spice på sig. Alltså drogen. Får polisen då beslag ta det?
Om man är myndig så att säga.

Är du 18? Med din dåliga stavning och grammatik så kommer du antagligen platsa som handen i handsken på polishögskolan. Framtiden ser ljus ut.
Citera
2008-07-25, 20:28
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Arkie och Julius!

Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Är du 18? Med din dåliga stavning och grammatik så kommer du antagligen platsa som handen i handsken på polishögskolan. Framtiden ser ljus ut.

Vad fan spelar det för roll om han kan stava eller inte?
Vem kan stava alla ord som finns? och en sak till, poliser är inte direkt kända för att vara smarta eller? Har du sett intagningskraven på polishögskolan? Det är skrämmande! De behöver inte ens ha läst matematk B

Nej, då är det allvarligare det som jag läste i en artikel, så här stod det:
24-åringen dödade sin mamma.
Mördade som 17-åring sin mamma med ett 40-tal knivhugg mot hjärta och hals.
Som 22-åring slår han en stekpanna i huvudet på sin fästmö. Därefter hugger han henne till döds och lindar in henne i en matta, som göms i en garderob.

Arkie! Vad fan gör en sådan galning ute? Mördar sin mamma och sedan är han ute efter nått år bara, och ni kan inte ens ha span på en sådan instabil person??? Jag menar att politikerna inte begriper att man skall låsa in psykopater på livstid, det vet vi ju alla, dumma Beatrice Ask

Men som polis som du är Arkie så borde väl du ha lärt dig att en sådan person inte är frisk bara för att nån läkare som kallar sig Hasse psykolog har sagt det?

Här är länken till hela artikeln:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2967806.ab

Lite komsikt dock är det ju att det var Arlöv som fick pisk, då mös du Arkie va
Senast redigerad av FÖRBANNADE_P 2008-07-25 kl. 21:25.
Citera
2008-07-26, 02:31
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Vad fan spelar det för roll om han kan stava eller inte?
Vem kan stava alla ord som finns? och en sak till, poliser är inte direkt kända för att vara smarta eller? Har du sett intagningskraven på polishögskolan? Det är skrämmande! De behöver inte ens ha läst matematk B

När ett protokoll granskas hos otaliga myndigheter och domstolar ända upp till HD, visst är det väl lämpligt om man stavar relativt korrekt och inte särskriver så fort man ser en chans till det? Inte för att jag anser att matte B är onödig, men var i polisarbetet har man vettiga möjligheter att tillämpa kunskaper om andragradsekvationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in