Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Bakpå ambulanserna sitter det ett klistermärke "Parkera ej närmare än 4 meter".
Gäller detta rent juridiskt eller är det bara en rekommendation/vädjan som man framställt som mera "strängt" på klistermärket?
Rent juridiskt så vet ej, jag skulle helt enkelt se till att inte parkera närmare än så. En apa kan räkna ut varför man vill ha avstånd bakom en ambulans, och är det du som skall lastas med en hjärnblödning kommer du inte vilja vänta på att ambulansen först måste parkera om.
Citat:
En till fråga: om polisen ska hämta upp en farlig hund för transport, vad åker den i då?
I hund-radiobilarna finns det väl bara en bur? Och den är väl alltid upptagen av polishunden?
Jag har aldrig kört en hittehund i en hundbil, dom får åka vanlig bil och trängas i lastutrymmet tillsammans med den aluminiumlåda som finns där. Hundbilarna har dock i regel två burar, med den följden att det är ett elände att få tag på all annan utrustning i bilen eftersom detta finns under burarna.
Är hunden aggressiv och farlig så är frågan varför man skall transportera den någonstans alls, jag har inte råkat ut för det hittills men hellre än att bli biten av någon hund vars sjukdomar jag inte känner till så ser jag till att avliva den på plats istället.