2021-11-20, 14:17
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det är smidigast med en stormtändare, men funkar även med vanlig tändare, tändsticka eller vilken värmekälla som helst egentligen. Man skulle antagligen kunna värma den på spisen om inte annat. Men rekommenderar starkt en stormtändare.

I praktiken är det omöjligt att få det att funka med såväl tändsticka som vanlig tändare och värmeljus. Har du en gasspis så går det ju såklart att använda en spisplatta, men på en vanlig elspis? Tvek.

Dock finns ju flera olika konstruktioner av elvärmare för dynavaps (fritt ur minne har de numer en egen).

Det enklaste (tycker jag) vid hemmabruk (speciellt om man vill huffa hasch eller dab) är att använda en liten stormköksbrännare på en femtiogramstub. Mycket smidigare än stormtändare.
--

Jag har kört dynavaps i snart 5 år, och har gjort ganska extensiva tester av vad som går, och inte går att värma dem med

Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Vad är skillnaden på olika dynavap? Hur mycket hash går i en sådan ?

Sisådär en 0.15-0.2 inlindat i 'vape wool' eller bomull är ganska lagom; imho.

Notera dock att om man bara trycker i en knatch utan att linda in den i någon form av veke så kleggar det hela ganska snart igen.

Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
https://magicvaporizers.se/dynavap-m-2021
Den här ska jag alltså kunna röka cannabis från? Blir effekten densamma som från en vanlig spliff? Om inte- Hur känns "ruset"?

Alltså. Redan indica och sativa skiljer ju ganska mycket i rustyp så det är svårt att generalisera. Jag upplever det dock som mildare, men mer kostnadseffektivt då man konsumerar mindre mängd.

Men. Man röker inte med en vape -- det är hela poängen...
Senast redigerad av hogerspoket 2021-11-20 kl. 14:21.
Citera
2021-11-20, 19:21
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
I praktiken är det omöjligt att få det att funka med såväl tändsticka som vanlig tändare och värmeljus. Har du en gasspis så går det ju såklart att använda en spisplatta, men på en vanlig elspis? Tvek.

Dock finns ju flera olika konstruktioner av elvärmare för dynavaps (fritt ur minne har de numer en egen).

Det enklaste (tycker jag) vid hemmabruk (speciellt om man vill huffa hasch eller dab) är att använda en liten stormköksbrännare på en femtiogramstub. Mycket smidigare än stormtändare.
Bara för att du sa så så var jag tvungen att testa. Gav upp efter typ fem minuter så elspis är nog inget bra alternativ nej. Borde ju funka i teorin så länge capen blir varm men jag vet inte. Vanlig tändare var inga problem, ungefär femton sekunder från kallstart till klick med en halvkass låga.
Citera
2021-11-20, 19:26
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jag har kört dynavaps i snart 5 år, och har gjort ganska extensiva tester av vad som går, och inte går att värma dem med

Lustigt.. jag hade haft min dynavap i 5 minuter
när jag värmde upp den med en vanlig tändare.
Citera
2021-11-20, 21:22
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Bara för att du sa så så var jag tvungen att testa. Gav upp efter typ fem minuter så elspis är nog inget bra alternativ nej. Borde ju funka i teorin så länge capen blir varm men jag vet inte. Vanlig tändare var inga problem, ungefär femton sekunder från kallstart till klick med en halvkass låga.

Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Lustigt.. jag hade haft min dynavap i 5 minuter
när jag värmde upp den med en vanlig tändare.

Ptja. Det ska väl tilläggas att jag testade vanlig tändare med hasch och det funkade rätt kass...

Jag lovar att tändsticka fungerar ännu sämre.
--

Gick ner på nedervåningen för att testa igen men insåg att jag inte har en enda vanlig tändare kvar sen jag slutade röka spliff för en drös år sedan. Så det sket sig.

Men visst -- det kanske 'går' i någon formell bemärkelse. Frågan är ju om det är särskilt praktiskt (nej det är det inte, eftersom tändaren blir skållhet). Notera dock att jag skrev 'i praktiken'...

Enda klagomålet jag egentligen har på min dynavap är att de fungerar ganska kass utomhus när det är kallt och/eller blåsigt, så även med stormtändare. Med stormkök funkar det hjälpligt, men inte särskilt bra (flugfiskar mycket på vårvintern och har då använt en Solo II som gör jobbet helt ok -- föredrar dock smidigheten i en dynavap).
Senast redigerad av hogerspoket 2021-11-20 kl. 21:32.
Citera
2021-11-27, 09:52
Medlem
spyder123s avatar
Tändare fungerar till DynaVap. Ett stearinljus fungerar ännu bättre. Problemet är att värmen är för låg, så det genereras en massa sot. Så stormtändare är bäst. Utomhus när det är kallt och blåser kyls kammaren ner snabbare så man får rappa på lite, men inga problem med det i övrigt. Rekommenderar starkt Dynavap. En sån genial och enkel produkt. Känns som en av få saker man äger som kommer hålla livet ut.
Citera
2021-11-27, 22:21
Medlem
Fick min dynavap for någon dag sedan nu och är målös över hur bra den fungerar, trodde jag absolut inte, och vad lite det går åt rökt hälften mot vad jag brukar annars om inte mindre. Ska jag säga något negativ om den så är det att "ugnen" är aningen liten går bara i 0,1 grönt. Kunde varit dubbelt så stor. Har en del resistans för tillfället med fungerade bra endå.
Citera
2021-12-04, 00:37
Medlem
Kan man använda thc olja i en vanlig vape för e-vätska?

Vet att svaret på frågan garanterat finns någonstans i tråden men pallar verkligen inte plöja igenom.
Citera
2021-12-11, 12:17
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandesnok

Vet att svaret på frågan garanterat finns någonstans i tråden men pallar verkligen inte plöja igenom.

Finns speciella cartridge för det
Citera
2021-12-21, 07:48
Medlem
Tfvhts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandesnok

Ja, det går mycket bra så länge det är PG/VG bas.

--------------------------

Finns det vape för brunt, eller är det bara att smula ner meck med tobak?
Någon som provat atomizer för grönt/brunt ev. vax med 510 gänga?
Citera
2021-12-21, 11:30
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tfvht
Ja, det går mycket bra så länge det är PG/VG bas.

--------------------------

Jag har inte hittat någon elektrisk som är uttalat kompatibel med brunt av typ marock-kvalitet. Jag körde meck på brunt/örttobak i en Pax3 under en period och det funkade rätt bra.

Är det någon som testat både Pax3 och Storz & Bickel mighty och kan bidra med en jämförelse? Röker uteslutande gräs.
Citera
2021-12-21, 12:14
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tfvht

Finns i quartz som funkar hjälpligt med 510, 15-40 watt så dom flesta batterierna funkar så länge det det inte är pennor.
Kan köpas på kinasidorna som wish, Aliexpress för 1-200:-

https://ineedhemp.com/wp-content/upl...1/DSC07229.jpg
Citera
2021-12-21, 12:20
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance

Är det någon som testat både Pax3 och Storz & Bickel mighty och kan bidra med en jämförelse? Röker uteslutande gräs.

Mighty+ är att föredra bortsett från pris och storlek. Tycker CFX har funkar riktigt bra också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in