Citat:
Ursprungligen postat av
ninjutsu
Det är smidigast med en stormtändare, men funkar även med vanlig tändare, tändsticka eller vilken värmekälla som helst egentligen. Man skulle antagligen kunna värma den på spisen om inte annat. Men rekommenderar starkt en stormtändare.
I praktiken är det omöjligt att få det att funka med såväl tändsticka som vanlig tändare och värmeljus. Har du en gasspis så går det ju såklart att använda en spisplatta, men på en vanlig elspis? Tvek.
Dock finns ju flera olika konstruktioner av elvärmare för dynavaps (fritt ur minne har de numer en egen).
Det enklaste (tycker jag) vid hemmabruk (speciellt om man vill huffa hasch eller dab) är att använda en liten stormköksbrännare på en femtiogramstub. Mycket smidigare än stormtändare.
--
Jag har kört dynavaps i snart 5 år, och har gjort ganska extensiva tester av vad som går, och inte går att värma dem med
Citat:
Ursprungligen postat av
chillikungen
Vad är skillnaden på olika dynavap? Hur mycket hash går i en sådan ?
Sisådär en 0.15-0.2 inlindat i 'vape wool' eller bomull är ganska lagom; imho.
Notera dock att om man bara trycker i en knatch utan att linda in den i någon form av veke så kleggar det hela ganska snart igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
getupnow
https://magicvaporizers.se/dynavap-m-2021
Den här ska jag alltså kunna röka cannabis från? Blir effekten densamma som från en vanlig spliff? Om inte- Hur känns "
ruset"?
Alltså. Redan indica och sativa skiljer ju ganska mycket i rustyp så det är svårt att generalisera. Jag upplever det dock som mildare, men mer kostnadseffektivt då man konsumerar mindre mängd.
Men. Man röker inte med en vape -- det är hela poängen...