2022-09-20, 20:26
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Är magicvaporizers.se pålitliga? Rekommendation bra vape för grönt? Letar inte efter skräp/för billig.
Jag köpte därifrån för en vecka sedan! Beställde på en Fredag, grejorna var på ett UPS ställe på tisdagen, snabbt och enkelt.
Jag köpte en Xmax pro 3 med tillbehör.
Den funkar väldigt bra, den är i mellan segmentet och har många funktioner dyrare vapes har tydligen. Jag är väldigt nöjd!
Citera
2022-09-20, 22:11
Medlem
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Jag köpte därifrån för en vecka sedan! Beställde på en Fredag, grejorna var på ett UPS ställe på tisdagen, snabbt och enkelt.
Jag köpte en Xmax pro 3 med tillbehör.
Den funkar väldigt bra, den är i mellan segmentet och har många funktioner dyrare vapes har tydligen. Jag är väldigt nöjd!

Härligt att höra. Varit nyfiken på exakt den vapen sedan den kom ut.
Citera
2022-09-21, 08:27
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Härligt att höra. Varit nyfiken på exakt den vapen sedan den kom ut.

Kul, jag rekommenderar den av flera anledningar.
Personligen kan jag inte röka alls ofta längre, inte mer än en handfull gånger per år, om ens det. Så när jag väl röker vill jag att det ska vara effektivt, luktfritt och så diskret som möjligt.
Jag har absolut inte råd att bli ens misstänkt.
Förr så rökte använde jag alla möjliga rökdon, där bong var mitt favoritverktyg.

Så efter mycket faktakollande och recensioner så valde jag mellan xmax v3 pro och Wolkenkraft FX Mini
(https://magicvaporizers.se/wolkenkraft-fx-mini).
Säkert hugget som stucket, men jag riktade mer in mig på Xmax från början, läste många bra recensioner och den verkade lättanvänd, och till ett hyggligt pris. Hade jag rökt oftare hade jag nog köpt en dyrare, men eftersom jag röker blommor så sällan så stannade det här.
Bra rök, *relativt* luktfri, går snabbt att få igång.
Tar ganska lång tid att ladda dock, plus att man borde rengöra den ganska ofta.

Hursomhelst, mycket bättre för mig än andra rökverktyg, diskretion för mig är absolut viktigast.
Citera
2022-09-30, 21:22
Medlem
mrdrutts avatar
Jag har en mighty och en crafty plus från Storz und Bickel. Mightyn har en enastående batteritid och craftyn tyvärr ganska kass batteritid men laddar snabbt upp med usb c.
Crafty brukar bli mitt val om stealth är en faktor. Jag har ägt och provat många billigare vaporizers som inte kommer i närheten.
Den väl tilltagna prislappen är dock något man snabbt tjänar tillbaka med tysk kvalité.
Sen kokar jag munstycken och kylenheter när de använts en tid sedan föregående rengöring och gör cannabissmör eller Bang Lassi,men det är en annan historia gott folk
Citera
2022-11-02, 16:30
Medlem
Hört att kemikalierna som blandas för att göra olika smaker kan ärra lungorna?

Hade annars gärna provat.
Citera
2022-11-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Hört att kemikalierna som blandas för att göra olika smaker kan ärra lungorna?

Hade annars gärna provat.

Menar du om man vejpar typ olja? Det är nog vanligare att man kör på med vanligt grönt skulle jag tro och det är betydligt mer hälsosamt än att röka vanligt.
Citera
2022-11-04, 16:39
Medlem
Kanske fel ställe att fråga på, men vilken typ av vape (olja?) rekommenderas för insomning och att sova djupare? Gräs fungerar ypperligt bra för det annars, men gillar inte smaken eller att bli bäng. Resonerar att en vape är enklare att dosera än att hålla på med gräs och allt pill däromkring.
Citera
2023-01-18, 11:41
Medlem
magicvaporizers.se Beställde för 23 dagar sedan, fortfarande ingen leverans och vägrar betala tillbaka pengarna.
Citera
2023-01-18, 18:32
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Lennart
magicvaporizers.se Beställde för 23 dagar sedan, fortfarande ingen leverans och vägrar betala tillbaka pengarna.
Fan vad tråkigt. Måste väl finnas mer info än det? Har dom skickat det och det har inte kommit fram?
Köpte min mighty från dom och lite små delar och fick en tracking id och tog 4 dagar från beställning till leverans. Skickades från något annat europeiskt land vad jag kommer ihåg
Citera
2023-01-19, 13:59
Medlem
sluskjohans avatar
Jag har börjat få ångest över mina lungor och behöver ett alternativ, detta låter intressant. Behövs det me röka för att få ut samma rus? Dessa ecigg som använder cannabisolja (ej riktig olja, mer som ecigg olja men med thc) är dom bättre eller sämre? Någon som lyckats sluta röka och äta cb ist?
Citera
2023-01-20, 14:34
Medlem
musicbangers avatar
Jag var i din sits tidigare men mår betydligt bättre nu med min vape.

Jag har aldrigt tyckt om olja men jag kör gräs med Mighty från Storz & Bickel, vilket är den modellen som en vän fick rekommenderat av en läkare, använder väldigt mycket mindre gräs då jag kör med doseringskapslarna. Några vapes låter dig ställa in temperaturen, jag vet att folk kör på 200c+ men håller mig under 180 personligen. Jag kör även med en adapter till en liten bubblare/mini bong typ och röker ur den.

Du kan även göra edibles av leftovers, bara bre en macka med nutella och lite AVB, already vaped buds, och du flyger. Det är f.ö inte svårt att göra cannaolja för att ha i mat men stör mig som fan på att man är bäng hela dagen oftast då och ibland kan känna det dagen efter.

Men hursomhelst, bäst vore ju att sluta men annars skulle jag rekommendera en bra vape.
Citera
2023-01-21, 09:21
Medlem
OrvarsKorvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Jag var i din sits tidigare men mår betydligt bättre nu med min vape.

Jag har aldrigt tyckt om olja men jag kör gräs med Mighty från Storz & Bickel, vilket är den modellen som en vän fick rekommenderat av en läkare, använder väldigt mycket mindre gräs då jag kör med doseringskapslarna. Några vapes låter dig ställa in temperaturen, jag vet att folk kör på 200c+ men håller mig under 180 personligen. Jag kör även med en adapter till en liten bubblare/mini bong typ och röker ur den.

Du kan även göra edibles av leftovers, bara bre en macka med nutella och lite AVB, already vaped buds, och du flyger. Det är f.ö inte svårt att göra cannaolja för att ha i mat men stör mig som fan på att man är bäng hela dagen oftast då och ibland kan känna det dagen efter.

Men hursomhelst, bäst vore ju att sluta men annars skulle jag rekommendera en bra vape.
Det heter ABV, Already Been Vaped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in