Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du känner kanske igen mig från VoF-forumet och jag är också stolt medlem av föreningen. För den sakens skull är inte mina ord föreningens, jag är bara en vanlig medlem som varken är med i styrelsen eller går på möten.

Alltså är du en VoFare, och det är som sådan du uttalat dig på forumet. Och naturligtvis kan man betecknas som VoFare även om man inte är medlem i föreningen utan bara skriver under på deras budskap, på samma sätt som en sosse kan vara en sosse utan att vara medlem i partiet. Detta är glasklart, bara man vill vara ärlig såväl mot sig själv som andra.

Det du sysslar med är den sortens ordvrängeri och förvirringsskapande pseudoresonemang, som ni VoFare är mycket, mycket förtjusta i. Det är också därför ni populärt brukar beskrivas som såväl pladdermakare som troll.
Citera
2011-10-08, 15:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
Du förvränger detta helt uppåt väggarna. Annika Dahlqvists blogg var nedlusad av VoFare som propagerade för VoFs linje mot Dahlqvist och försökte dominera och styra varenda diskussion där de engagerade sig. De var genomgående blinda och döva för alla påpekanden om faktafel. Dahlqvist och bloggläsarna var helt enkelt uttröttade på de ständigt tjafsande VoFarna, och därför gjordes Rickard Berghorn till moderator. Uppenbarligen gjorde han också ett bra arbete, eftersom andelen VoFare numera är liten på bloggen, och diskussionerna kan ägnas åt det bloggen verkligen är till för: Diskussioner om LCHF.

Att hans moderering var uppskattad märker man annars på dessa kommentarer: Berghorn blir moderator (hoppa över Ojdås, Mirceas och Kerstins första kommentarer, eftersom de var VoFare) och Berghorn slutar som moderator.
På vilket sätt säger det du skriver emot att modereringen på AD:s blogg är ohederlig?

Klart det blir mindre bråk om man inte tillåter bråk och mindre motsättningar om man inte tillåter andra åsikter än sina egna. Det har förekommit förslag även här på Flashback om att de som inte tror på det övernaturliga inte ska få vara här. Visst skulle diskussionerna lugna ner sig, precis på samma sätt som att regimkritiken i Nordkorea är obefintlig för att den är förbjuden.

Vill du ha en sådan form av diskussion, visst. Tror du det kommer resultera i att du lär dig något?
Senast redigerad av constant 2011-10-08 kl. 15:47.
Citera
2011-10-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
På vilket sätt säger det du skriver emot att modereringen på AD:s blogg är ohederlig?

Ja, VoFarna själva är ju inte lämpliga personer att avgöra ifall modereringen var bra eller dålig, eller hur?

Citat:
Klart det blir mindre bråk om man inte tillåter bråk och mindre motsättningar om man inte tillåter andra åsikter än sina egna.

Som sagt är det en beskrivning som in te stämmer överens med verkligheten. Ni Vofare höll på att förstöra AD:s blogg, ni var ett stort irritationsmoment för övriga bloggläsare och -debattörer, ni vägrade beakta de fakta och sakligheter som lades fram emot era argument utan körde bara blint och dövt på er egen linje. Bloggen var inte till för VoF-propaganda, och därför tog ägaren sin fulla rätt att styra upp bloggen.
Senast redigerad av PalleK 2011-10-08 kl. 15:52.
Citera
2011-10-08, 15:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är också därför ni populärt brukar beskrivas som såväl pladdermakare som troll.
Har du något exempel på en person som inte blivit kritiserad för sina pseudoskeptiska uttalanden, som kallar skeptiker för "pladdermakare" eller "troll". Tack.
Citera
2011-10-08, 15:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja, VoFarna själva är ju inte lämpliga personer att avgöra ifall modereringen var bra eller dålig, eller hur?
Kanske inte (men skeptikerhatare här är tydligen de rätta att bedöma modereringen på VoF.S forum...), det var inte heller det jag skrev.

Du får gärna läsa om frågan och vad den svarade på och återkomma.
Citera
2011-10-08, 15:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Att hans moderering var uppskattad märker man annars på dessa kommentarer: Berghorn blir moderator (hoppa över Ojdås, Mirceas och Kerstins första kommentarer, eftersom de var VoFare) och Berghorn slutar som moderator.
*s*

Som att skriva, "Sossarna" är bra, det säger alla, men lyssna inte på Olle och Sara, dom är moderater.

Jag har aldrig varit med om männsikor som varit så maniskt rädda för ifrågasättande som troende/utbildningssrädda/läkemedelsskraja/VoF-hatare. Hela tråden går ut på att dom ska tycka illa om de som ifrågasätter deras påståenden.
Citera
2011-10-08, 16:01
Medlem
Citat:
Har du något exempel på en person som inte blivit kritiserad för sina pseudoskeptiska uttalanden, som kallar skeptiker för "pladdermakare" eller "troll". Tack.

Ett mycket bra exempel från senare tid är en utbildad forskare i vaccinforskning vid Karolinska institutet, och själv "skeptiker":

Hur skeptiker fördummar och förstör diskussionen om vetenskap, del 1

Hur skeptiker fördummar och förstör diskussionen om vetenskap, del 2

Skeptikernas eget Bestiarium

Hon tar bl.a. VoFs behandling av Annika Dahlqvist som exempel på hur VoF förstör vetenskapliga diskussioner. Men i och för sig, bara eftersom hon kritiserar VoF försöker säkert en hel del Vofare utmåla henne som ohederlig och pseudoskeptiker, eftersom de grova personangreppen och ryktesspridningen är standard i era fördummande sätt att diskutera.
Senast redigerad av PalleK 2011-10-08 kl. 16:09.
Citera
2011-10-08, 16:03
Medlem
Citat:
Som att skriva, "Sossarna" är bra, det säger alla, men lyssna inte på Olle och Sara, dom är moderater.

Det är naturligtvis inte alls det jag skrev och menade, och det lär alla andra i diskussionstråden vara tillräckligt intelligenta för att förstå.
Citera
2011-10-08, 16:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ett mycket bra exempel från senare tid är en utbildad forskare i vaccinforskning vid Karolinska institutet, och själv "skeptiker":

Hur skeptiker fördummar och förstör diskussionen om vetenskap, del 1

Hur skeptiker fördummar och förstör diskussionen om vetenskap, del 2

Skeptikernas eget Bestiarium

Hon tar bl.a. VoFs behandling av Annika Dahlqvist som exempel på hur VoF förstör vetenskapliga diskussioner. Men i och för sig, bara eftersom hon kritiserar VoF försöker säkert en hel del Vofare utmåla henne som ohederlig och pseudoskeptiker, eftersom de grova personangreppen och ryktesspridningen är standard i era fördummande sätt att diskutera.
Stort tack, mycket intressant, den bloggen har jag missat totalt.

Jag har absolut inget emot sakliga argument mot eller för, och hen skrev väl aldrig "pladdermakare" eller "troll".
Citera
2011-10-08, 16:20
Medlem
Citat:
Jag har absolut inget emot sakliga argument mot eller för, och hen skrev väl aldrig "pladdermakare" eller "troll".

Jodå, du har mycket emot sakliga argument för och emot - så mycket har jag sett av dig på FB. Standard i dina kommentarer är att bemöta argument med ytliga raljeranden och ogrundade påståenden - alltså just det som brukar beskrivas som "pladder" och "tjafs".

Det är också tjafs att börja peta med rena ordval, när alla som läser artikeln om "skeptikerpersonligheter" ("Skeptikernas eget Bestiarium") inser att det som beskrivs just är pladdermakare och nättroll.
Citera
2011-10-08, 16:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Jodå, du har mycket emot sakliga argument för och emot - så mycket har jag sett av dig på FB. Standard i dina kommentarer är att bemöta argument med ytliga raljeranden och ogrundade påståenden - alltså just det som brukar beskrivas som "pladder" och "tjafs".

Det är också tjafs att börja peta med rena ordval, när alla som läser artikeln om "skeptikerpersonligheter" ("Skeptikernas eget Bestiarium") inser att det som beskrivs just är pladdermakare och nättroll.
Skrev hen "pladdermakare" eller "troll"?

PS Du får gärna ta fram inlägg där jag skriver att jag är emot sakliga argument mot skeptikerrörelsen. Tack.
Citera
2011-10-08, 16:31
Medlem
Citat:
Skrev hen "pladdermakare" eller "troll"?

Som sagt har jag redan besvarat det. (Här är ett exempelfall där du försöker styra diskussionen till tjafsträsket.)

Citat:
PS Du får gärna ta fram inlägg där jag skriver att jag är emot sakliga argument mot skeptikerrörelsen. Tack.

Här är ytterligare ett exempel på detsamma. Tror du att du gör föreningen VoF en tjänst genom dessa fördummande inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in