Kobolt skrev om Amilof:
Ursprungligen postat av Kobold
Citat:
Jaså, har du bedrivit "empiriska studier"? Du är bara en patetisk rättshaverist som är bitter för att dina fantasier inte blir tagna på allvar och för att du inte får trolla fritt på ett internetforum. Några studier har du nog aldrig bedrivit.
Jag skrev:
vad det gäller frågor som behöver besvaras undrar jag varför VoF har drygt tio länkar till ACSH lobbyisten Stephen Barretts hemsida.
Citat:
Barrett ledde en under-grupp till AMAs numera förbjudna "kommitee mot kvacksalveri" Kommitten hade som mål att utplåna kiroprkatiken. Barrett har fortsatt att samma politik, vilka som finansierar honom i dag är oklart. Barrett sprider forfarande samma politik som förut
varför sprider vof och skeptikerrörelsen dessa lögner? Vof har en länk till denna grupp, som jag tvivlar på ens existerar.
Varför visar inte vof på info om gruppen existerar,och varför stödjer vof en grupp som skapades med det uttalade målet "att utplåna kiropraktiken" och idag kanske inte ens existerar ?
Här finns gruppens tidiga verksahet beskriven:
http://www.whale.to/a/lisa_b.html
Här är en länk till VoFs sida "skeptiska resurser på nätet" . Där hittar ni "organisationen".
http://www.vof.se/links.php
Jag försökte få igång en diskussion Om den ledande skeptikern Stepphen Barrett. Han
är en psykiater som aldrig lyckades bli" board cetified psyckiatrist".Han ledde en undergrupp till AMAs numera förbjudna kommitté, som hade till avsikt att utplåna kiropraktiken. Barretts grupps syfte skulle vara att vara "en oberoende grupp" som skulle "bekräfta" AMA kommittén "info",så att det skulle se ut som "ståndpunkterna" kom från olika håll.
AMA blev stämda och fälldes i alla rättsliga instanser, så målet är väldigt väldokumenterat.
Sedan blev S Barrett lobbyist för ACSH Eller "Scientific Advisor" som lobbyisterna i Elisabeths företag kallas.
Batrrett har stämt 40 personer för förtal, och inte vunnit en ända rättegång.
Allt det här är välbelagt och mycket finns på nätet om det.
Barret är alltså en sådan person som ingen organisation som värnar om sitt anseend och heder skulle vilja ha som företrädare.
Men ändå spelar han en framträdande roll i trollkarlen James Randis(Trollkarlen saknar helt högre utbildning, och han är känd för att skryta med att han lurat Fil.dr.
med sina trix(Se på youtube). Precis som om illusionism skulle ingå i forskningsutbildningarna.) organisation.
Det är alltså ett märkligt gäng . En trollkarl som leder en skön blandning
av godtrogna ateister, och lobbyister.
Kända finansiärer är en del läkemedelsföretag.Men mycket av finansieringen är dold,så som de mest oseriösa lobbyföretagen brukar sköta sina affärer.
Den som är intresserad av Randis och Barretts förehavande kan få en hel del intressanta info via denna länk :
http://www.bolenreport.com/feature_a...diArrested.htm
Hur mycket info har "skeptikerna" här på FB bidragit med till diskussionen, om Barrett hitintills då??
För att uttrycka det exakt, så är det EXAKT NOLL, NADA, ZERO. Ja,alltså exakt INGENTING!
Ingenting att förvånas över, för sådan kan man vänta sig av pseudoskeptiker de är nöjda med
att TRO. Vetande och empiriska studier är inget för dem.