2011-10-21, 11:47
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleSchewen

Till Mick.3 Naturligtvis finns det brister bland kiropraktorerna, som bland alla yrkesgrupper, och det är mycket bra att socialstyrelsen granskar de legitimerade yrkesgrupperna. Det är en viktig del av statens arbete för patient säkerhet. Men det har naturligtvis inget med frågan:
,att göra.

Inte minst för att felen som nämns i artikeln från 2009 ,vad jag vet, är åtgärdade nu. Så artikeln är vad jag förstår inaktuell. Men det är så det skall vara finns de fel måste de åtgärdas. Det gäller alla
yrkesgrupper.Men det är självklarheter, som inte har något med min fråga att göra.
Din fråga är varför VoF sprider "lögner" och som jag fått för mig så är det lögner för att personer är kritiskt till kiropraktik? Ska hela hans förtroende försvinna försvinna pga någon gammal koppling till något?

Det behövs mer klarhet i exakt du syftra på då hans inställning inte verkar problem bland alla kiropraktorer http://www.dagensmedicin.se/blogg/ha...kiropraktorer/ för den delen verkar hans inställning annerlunda nu. Fortsatt samma politik?

Sen tycker ja du ska ställa frågorna mer neutralt som "Varför har VoF länker till en person med kopplingar tillAMAs numera förbjudna "kommitee mot kvacksalveri"?

Mer detta det handlar om.
Citera
2011-10-21, 12:12
Medlem
Doubbellift

Du svarar inte på min fråga.Men om du anser att Stephen Barrett inte ljuger så är det också ett svar.
Du länkar till en kiropraktors blogg. Det är faktiskt inget svar på frågan. Det finns några få kiropraktorer som stödjer Barrett, men det är inte det frågan handlar om, Utan varför
Citat:
Barrett ledde en under-grupp till AMAs numera förbjudna "kommitee mot kvacksalveri" Kommitten hade som mål att utplåna kiroprkatiken. Barrett har fortsatt att samma politik, vilka som finansierar honom i dag är oklart. Barrett sprider forfarande samma politik som förut
varför sprider vof och skeptikerrörelsen dessa lögner?

Så ingenting hitintills tyder på att vof har undersökt om Barretts påståenden i länkarna,som vof länkar till. är sanna. Så varför vof länkar, som de gör är fortfarande höjt i dunkel. Men har någon några
FAKTA i frågan så är jag fortfarande intresserad !
Citera
2011-10-21, 12:28
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Doubbellift

Du svarar inte på min fråga.Men om du anser att Stephen Barrett inte ljuger så är det också ett svar.
Du länkar till en kiropraktors blogg. Det är faktiskt inget svar på frågan. Det finns några få kiropraktorer som stödjer Barrett, men det är inte det frågan handlar om, Utan varför

Så ingenting hitintills tyder på att vof har undersökt om Barretts påståenden i länkarna,som vof länkar till. är sanna. Så varför vof länkar, som de gör är fortfarande höjt i dunkel. Men har någon några
FAKTA i frågan så är jag fortfarande intresserad !
För klargöra så du blir nöjd för din fråga är otydligt, vad är exakt problemet med länkarna? dom länkar till en specifikt påstående eller person?

fakta behövs från dig också i vad problemet är med länkarna

EDIT: ska ändå kolla igenom själv också, men är alltid bra med specifika hänvisingar till vad problemet är. Endast en av dessa är relaterat till kiropraktik så börjar tro det handlar om personen du riktar problem mot. Den länken är inte heller helt endast relaterad till honom så det jag tänker här är att har nåt emot Barret pga hans förflutna. Om du inte anser något annat.
Senast redigerad av doublelift 2011-10-21 kl. 12:57.
Citera
2011-10-21, 14:51
Medlem
Om någon är intresserad av forskningsfusk, så har Mona Nilsson en avslöjande artikel om "rapport nyheten" om mobil risker från i morse.

http://mobiltelefoni.tv/2011/10/21/k...-sapakvalitet/

Om någon har svar på frågan:
Citat:
Barrett ledde en under-grupp till AMAs numera förbjudna "kommitee mot kvacksalveri" Kommitten hade som mål att utplåna kiroprkatiken. Barrett har fortsatt att samma politik, vilka som finansierar honom i dag är oklart. Barrett sprider forfarande samma politik som förut
varför sprider vof och skeptikerrörelsen dessa lögner?

Så blir jag naturligtvis glad.
Citera
2011-10-21, 15:12
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Om någon är intresserad av forskningsfusk, så har Mona Nilsson en avslöjande artikel om "rapport nyheten" om mobil risker från i morse.

http://mobiltelefoni.tv/2011/10/21/k...-sapakvalitet/

Om någon har svar på frågan:

Så blir jag naturligtvis glad.
Även om frågan är mer:

CalleSchewen:
Så ingenting hitintills tyder på att vof har undersökt om Barretts påståenden i länkarna,som vof länkar till. är sanna. Så varför vof länkar, som de gör är fortfarande höjt i dunkel.

Är det påstående i länkarna eller Berretts trovärdighet som gör att VoF inte ska använda sig av länkarna? Eller både och? Även Mick.3 som jag fått för mig är med i VoF vill ha klarhet bakom vad vill veta. Du kan inte gå från dessa frågor för att ingen har svarat än på din.

För det första är en del av länkarna länkar till en större samling artiklar av flera personer än just Barrett så blir en stor röra i dina påstående.

Detta gör att du inte kan förvänta dig ett klart svar till du kontaktar VoF själv om detta. Skulle inte förvåna mig du måste mer exakt klargöra problemet du har med länkarna än vad du har gjort här.

Vet du är ute efter ett svar men frågan är ställd mer som du vill ha ett erkännande.
Senast redigerad av doublelift 2011-10-21 kl. 15:14.
Citera
2011-10-21, 15:27
Medlem
Doublelift
Du uttalar dig på vofs vägnar fastän du inte är med i VoF(vad du själv sagt),sedan spekulerar du om länkarna fastän du är uppenbart okunnig i frågan, och kommer med frågor till mig som du inte skulle ställa om du vore insatt i frågan.
Jag svarar inte fortsättningsvis på dina inlägg i denna fråga för inget av dina inlägg är i något avseende svar på frågan jag ställt.
Citera
2011-10-21, 15:36
Medlem
Wishies avatar
Med tanke på hur diskussionen gått innan kanske den här artikeln är av lite intressen

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...ng-mot-cancern

Low carb, High fat anyone???
Citera
2011-10-21, 15:40
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Doublelift
Du uttalar dig på vofs vägnar fastän du inte är med i VoF(vad du själv sagt),sedan spekulerar du om länkarna fastän du är uppenbart okunnig i frågan, och kommer med frågor till mig som du inte skulle ställa om du vore insatt i frågan.
Jag svarar inte fortsättningsvis på dina inlägg i denna fråga för inget av dina inlägg är i något avseende svar på frågan jag ställt.
lycka till med svar på din fråga ändå fast det finns bättre sätt att få svar på den.
Citera
2011-10-21, 15:46
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Med tanke på hur diskussionen gått innan kanske den här artikeln är av lite intressen

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...ng-mot-cancern

Low carb, High fat anyone???
Går inte direkt säga om hans val har varken har gjort så han levt längre eller inte. Därav skeptismen som många har på alternativmedicin.
Citera
2011-10-21, 16:07
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Går inte direkt säga om hans val har varken har gjort så han levt längre eller inte. Därav skeptismen som många har på alternativmedicin.

Precis det jag ville belysa, att man bör tänka till både en och två ggr innan man förlitar sig på alternativmedicin. Men det gäller såklart inte CalleS och Amilofs
Citera
2011-10-21, 16:35
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Text

Seriöst. Tagga ner lite. Du ska vara glad att någon över huvudtaget svara på dina bristfälliga retoriskt katastrofala påhopp.

Skulle du svara på frågor som
Varför är alla som tycker kiropraktik gör nytta efterblivna?
Varför har dom lägre intelligens än oss andra?
(OBSERVERA ATT DETTA INTE ÄR EN SPEGLING AV VAD JAG TYCKER UTAN ETT EXEMPEL PÅ DEN CITERADES BRISTANDE RETORIK).
Citera
2011-10-21, 17:17
Medlem
Citat:
Det var min fråga.
Ja, jag vet. Men din fråga är också ett påstående, nämligen att Barrett sprider lögner. Då blir jag ju intresserad av vad, av det stora material om kiropraktik som finns på Barretts webbsida, du menar är lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in