Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-03-30, 08:29
Medlem
Ok, vem vet all historia om herr Dawkins som nu tyvärr gjort årets Farm tråkig igen efter sin avresa? Han nämner själv att det finns många myter om honom:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...455378,00.html

En så labil människa MÅSTE bara ha ett antal skelett i sin garderob...
Citera
2004-03-30, 14:25
Medlem
från artikeln i aftobladet: " I ett tidigare tv-program kallade han sig Alexander. "

Vilket tv-program har han varit med i tidigare?
Citera
2004-03-30, 14:55
Medlem
han är ju så jäkla skumm haha, synd att han lämnade kul att se när han gör bort sig och dem andra
Citera
2004-03-30, 15:31
Medlem
Schnabels avatar
flickvän?

Han påstår att hans flickvän var döende när han lekte rundor på farmen.
Misstänker att detta är ett fantasifoster. Någon som har en susning?
Citera
2004-03-30, 16:01
Medlem
Kashmirs avatar
Han är tyvärr från samma stad som mig (Helsingborg) och vad jag läst är hans riktiga namn Johan. Han bytar namn lite då å då av nån konstig anledning.

Från susning.nu:
Sebastian Dawkins är en ökänd mytoman som nu verkar göra en karriär i TV4:s dokusåpa Farmen-Afrika. Den mest kända lögnen Sebastian Dawkins gjorde var året 1997, då han lät någon annan ta en foto på honom tillsammans med en kvinnlig TV-kändis, han sålde därefter fotot till olika skvallertidningar och påstod att han hade ett hemlig förhållande med denna kvinna. Kvinnan anmälde Sebastian, som fick dryga böter för sitt dåd. På TV4:s hemsida kan man läsa att Sebastian är Chefsterapeut, vilket också är lögn då han egentligen är arbetslös och bosatt i Helsingborg hos sin mamma. Den 15 September 2003 gick Sebastian Dawkins ut i Aftonbladet och sa att han skulle spela huvudrollen i en tysk långfilm (se artikel nedanför), detta visar sig också vara lögn då hans namn inte är registrerat på tyska filmdatabasen i Tyskland.

1998 var han med i aftonbladet eftersom han förlora sina pudlar då ett pensionat sålde dem. Kolla in hans frilla.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9805/14/pudel.html

En annan länk, ta det för vad det är. http://www.tbg.nu/cgi-bin/news_show.cgi?db=12120&id=16
Citera
2004-03-30, 16:09
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
från artikeln i aftobladet: " I ett tidigare tv-program kallade han sig Alexander. "

Vilket tv-program har han varit med i tidigare?

Har läst här nånstans att han varit med i nåt program som femman gjorde, om lyxprostituerade... Han kallade sig Deveraux då kanske var det Alexander i förnamn.

Han verkar inte heller bo i Marocco, utan i Helsingborg med sin mamma. Om man får tro Susning
Citera
2004-03-30, 16:14
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Har läst här nånstans att han varit med i nåt program som femman gjorde, om lyxprostituerade... Han kallade sig Deveraux då kanske var det Alexander i förnamn.

Han verkar inte heller bo i Marocco, utan i Helsingborg med sin mamma. Om man får tro Susning

Det är alltså den killen? Såg ett program om en Helsingborgskille som prostituerade sig med andra män. Han berättade att han brukade leka sträng magister och dylikt. Funderat ganska länge om de är samma person, de är väldigt lika vad jag minns, såväl på teve och när jag såg snubben på knutpunkten.

Är det samma kille vi tänker på? Var ett par år sedan dokumentären gick.
Citera
2004-03-30, 16:15
Medlem
banansoppas avatar
Efter att ha läst första inlägget med aftonbladet artikeln, så slog det mig att han var mytoman.
Har inte hört så mycket om han tidigare.
Det är inte svårt att känna igen mytomaner. Men det verkar som dem blåsta journalisterna på Aftonbladet inte kan det. Eller så sväljer dem allt bara för att sälja nummer, vilket är troligast.
Citera
2004-03-30, 16:16
Medlem
M2ks avatar
Farmen-diktatorn

Fejset hans ser ut som om han kört båge i 200 knyck och frontalkrockat med en uggla.

=====================================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
=====================================
*Håll dig till ämnet*Det var kul så länge det varade*
Citera
2004-03-30, 16:50
Medlem
Pastor Sulas avatar
Det låter sammanfattningsvis som om ämnet är uttömt. Karln är sjuk, och kvällspressen, veckopressen och TV4 har åkt på en grundlig blåsning. Han kanske kunde få jobb på journalisthögskolan som varnande exempel?
Citera
2004-03-30, 16:58
Medlem
Laments avatar
Han är riktigt jävla ball enligt mig!
Han fick mig att gråta av skratt förra veckan! Huruvida han skulle vara mytoman vet jag inte riktigt.. men verkar ju som att han har mycket pengar då Torsten typ sa "Jag eller Sebastian har ju inget behov av pengar så det är inte det som driver oss.." eller nåt sånt. Sen sa han ju också på slutet att han skulle "köpa hus" i afrika.. Tyder ju på att han har en del pengar iaf? Konstigt om han skulle bo hos sin mor då
Citera
2004-03-30, 17:00
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Klart att dom vet att han är mytoman och labil, det säljer ju både tidningar och tittarsiffror. Hallickarna skiter väl i sina mediahoror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in