Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-13, 01:05
  #3601
Medlem
GOHULs avatar
Haha dog alla eller vad är det frågan om? kom igen nu!
Citera
2010-08-13, 01:13
  #3602
Medlem
GOHULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocklobstah
vilka gubbar skulle det vara? oO har aldrig lirat ett game där jag haft alla sorters units ute

Jag menar inte att man ska ha det heller, det var mest bara för att leka med tanken. Det är iaf inte ovanligt för mig att ha en 5-6 olika sorters gubbar uppe samtidigt.

Typ lings,roaches,hydras förekommer ju rätt ofta och då kan man ju gärna lägga till några infestors+overseers på det och kanske några mutas/corruptors/broods och vips är man uppe i 6 olika gubbar.
__________________
Senast redigerad av GOHUL 2010-08-13 kl. 01:17.
Citera
2010-08-13, 01:14
  #3603
Medlem
superKings avatar
Hur ofta har du lings roaches hydras mutas å infestors i en arme liksom? Väldigt sällan jag känner att jag behöver en extra hotkey (mer än tre) för min arme. Hydra roach i samma grupp funkar fint, se till att roachen går framför hydrorna bara, säger du åt gruppen att attackera en flygande unit så kommer roaches inte bry sig och fortsätta skjuta markenheterna.
Citera
2010-08-13, 01:21
  #3604
Medlem
GOHULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Hur ofta har du lings roaches hydras mutas å infestors i en arme liksom? Väldigt sällan jag känner att jag behöver en extra hotkey (mer än tre) för min arme. Hydra roach i samma grupp funkar fint, se till att roachen går framför hydrorna bara, säger du åt gruppen att attackera en flygande unit så kommer roaches inte bry sig och fortsätta skjuta markenheterna.

Ja roach + hydra har jag inte tänkt på och gruppa tillsammans innan och det ska jag helt klart ta efter.

Jag säger inte att det är jätteofta man har så mycket olika gubbar men ibland händer det liksom, och då står man där och känner sig handikappad för man inte får plats med hela sin armé och det slutar oftast i ett stort fiasko. Brukar resultera i att jag bindar över hive + queens och flyttar upp dom 2 steg men då blir det fel där istället för 7an är för långt bort helt enkelt.
Citera
2010-08-13, 02:41
  #3605
Medlem
Amazingthings avatar
Satan så tråkigt det är att lira terran nu i högre divisioner funderar på att byta till toss

111 är galet tråkigt, och det är mer eller mindre den enda builden man kan köra på i dom högre divsionerna

Lyckas enbart spöa andra terrans, inga toss eller zergs.
Citera
2010-08-13, 02:47
  #3606
Medlem
Tebos avatar
Måste säga att systemet för att flyttas upp är lite märkligt. Gick upp i guld för några dagar sen och det gick rätt bra då. Hade en 16-5 efter uppflyttningen, men idag gick det åt helvete med fem raka torskar, och sen en vinst pga att motståndaren droppa. Då åker jag upp i platinum (yay me!).
Citera
2010-08-13, 02:50
  #3607
Medlem
Konserveringsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Satan så tråkigt det är att lira terran nu i högre divisioner funderar på att byta till toss

111 är galet tråkigt, och det är mer eller mindre den enda builden man kan köra på i dom högre divsionerna

Lyckas enbart spöa andra terrans, inga toss eller zergs.

Hmm konstigt... Jag har inga problem att spöa ner folk med olika openings och fulla builds, men du kanske sitter med Liquipedia uppe?
Citera
2010-08-13, 02:53
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Satan så tråkigt det är att lira terran nu i högre divisioner funderar på att byta till toss

111 är galet tråkigt, och det är mer eller mindre den enda builden man kan köra på i dom högre divsionerna

Lyckas enbart spöa andra terrans, inga toss eller zergs.

Då spelar du fel, jag spelar i diamond och vinner oftast mot zerg och toss, förlorar mest mot terran. Antar att det är för att spelet är lite obalanserat just nu.

Kör inte 1-1-1 mot toss imo, utan MMM, gör en timing push precis innan de får upp pumpen för 4gate.

Och se till att scouta så att de inte går voids, om de gör det så är det bara bygga massa marines istället så är det biff med.
Citera
2010-08-13, 02:54
  #3609
Medlem
Konserveringsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas
Då spelar du fel, jag spelar i diamond och vinner oftast mot zerg och toss, förlorar mest mot terran. Antar att det är för att spelet är lite obalanserat just nu.

Kör inte 1-1-1 mot toss imo, utan MMM, gör en timing push precis innan de får upp pumpen för 4gate.

Och se till att scouta så att de inte går voids, om de gör det så är det bara bygga massa marines istället så är det biff med.

Idiot toss och gå 4gate mot terran
Citera
2010-08-13, 02:56
  #3610
Medlem
Me0ws avatar
Ragequit.tv är igång igen, tycker personligen att de är riktigt sköna med sina viewer KOTH osv så... Stöd dem och titta!

http://www.ustream.tv/channel/ragequit-tv
Citera
2010-08-13, 03:06
  #3611
Medlem
Hkarns avatar
Körde just en 2v2 med min polare och jag råkade få Terran. Då jag absolut inte kan spela dem så tänkte jag va fan jag drar en reaper rush på 8 supply. Givetvis scoutar han min barrack men inte tänker jag ge upp för det. Bygger på lite reapers och harassen blir hyffsat stoppad. När han kommer ut med lings för att döda min proxy så ser jag att min scv har fastnat bakom byggnaden och kan reparera där bak. Hinner även få ut en reaper som jag waypointar bakom barracken och dödar en hel hög zerglings. skiftar taktik till banshees och får död på dem.

Givetvis så blir det mycket skitsnack och det var tydligen en muslim tactic och vi trollar på med att spamma EASY NOOBS för att skapa mer hat.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/reaper rush - banshee muslim tactic.SC2Replay
(kopiera länken)
Citera
2010-08-13, 03:22
  #3612
Medlem
Me0ws avatar
GosuCoaching drar igång snart-

http://www.ustream.tv/channel/iccup-tv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in