Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-10, 00:01
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratta
Att man inte tillåter Assange att höras på ambassad/videolänk/telefon kan ha ganska mycket att göra med att han uppenbarligen inte tänkt åka till Sverige och bevisligen gärna reser omkring. Om MN direkt efter förhör bedömer att det finns grund för åtal måste man få tag i JA, och chansen är ganska liten att han kommer åka till Sverige i det läget. Han fick lämna landet till att börja med eftersom åklagaren inte har någon som helst rätt att förbjuda honom att göra det, inom EU råder fri rörlighet. Det handlar alltså inte om att man gett honom tillåtelse.

Chansen blir väl inte mindre än den är nu, om man först förhör honom i häktet i England?
Citera
2010-12-10, 00:03
Bannlyst
Nu har FB sin chans att dra sitt strå till stacken.

Domaren har gett grönt ljus att pröva alla detaljer i detta ärende, alltså borde vi nu hjälpas åt att skumma igenom denna tråd och lägga upp en länklista på rubbet med AA och SW, speciellt de twittrar och uppsatser som AA senare raderade men som sparades ner på andra ställen, och sen maila in denna lista till JA:s engelska ombud, som definitivt är mer alert en herr Hurtig.

The human rights advocate Geoffrey Robertson, QC, will lead a team preparing the case against extradition to Sweden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Robertson

Kontaktuppgifter till JA:s jurist:
g.robertson@doughtystreet.co.uk
http://www.geoffreyrobertson.com/contact.htm

Artikeln i fråga:
http://www.melbournetimesweekly.com....e/2020935.aspx
Senast redigerad av stuxnet 2010-12-10 kl. 00:06.
Citera
2010-12-10, 00:10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Nu har FB sin chans att dra sitt strå till stacken.

Domaren har gett grönt ljus att pröva alla detaljer i detta ärende, alltså borde vi nu hjälpas åt att skumma igenom denna tråd och lägga upp en länklista på rubbet med AA och SW, speciellt de twittrar och uppsatser som AA senare raderade men som sparades ner på andra ställen, och sen maila in denna lista till JA:s engelska ombud, som definitivt är mer alert en herr Hurtig.

The human rights advocate Geoffrey Robertson, QC, will lead a team preparing the case against extradition to Sweden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Robertson

Kontaktuppgifter till JA:s jurist:
g.robertson@doughtystreet.co.uk
http://www.geoffreyrobertson.com/contact.htm

Artikeln i fråga:
http://www.melbournetimesweekly.com....e/2020935.aspx

Flashback har redan omnämnts som en god informationskälla av Wikileaks. Assangegänget har naturligtvis stenkoll på den här tråden även om det inte kommer upp så mycket nytt om Ardin/Wilen här längre (de senaste två viktiga sakerna är ju att Wilen var skriven i samma bostad som sin nuvarande expojkvän när Assange knullade henne men att hon några veckor senare flyttade därifrån. Samt den där Amazon-wishlisten som tillhörde Wilen som raderades några timmar efter att jag länkat den i den här tråden. Något annat konkret jag missat?)

Assanges medarbetare bör nog skicka PM om de vill ha ett sådant hästjobb gjort. Jag tror redan de har fixat det där.
Citera
2010-12-10, 00:15
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Flashback har redan omnämnts som en god informationskälla av Wikileaks. Assangegänget har naturligtvis stenkoll på den här tråden även om det inte kommer upp så mycket nytt om Ardin/Wilen här längre (de senaste två viktiga sakerna är ju att Wilen var skriven i samma bostad som sin nuvarande expojkvän när Assange knullade henne men att hon några veckor senare flyttade därifrån. Samt den där Amazon-wishlisten som tillhörde Wilen som raderades några timmar efter att jag länkat den i den här tråden. Något annat konkret jag missat?)

Assanges medarbetare bör nog skicka PM om de vill ha ett sådant hästjobb gjort. Jag tror redan de har fixat det där.

E de så att hon knulla på assange i sin pojkväns lägenhet? Vilken jävla bitch alltså.. förstår han kasta ut henne. Jag hade velat veta mer personligt om SW, hon är klart intressant och vi vet ju nästan ingenting om henne. Konstigt det inte är nån på flashback som känner henne. Måste väl vara folk från enköping i hennes ålder här.
Citera
2010-12-10, 00:19
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är en soppa utan dess like.

Uppgifter från olika håll så man vet snart inte vad som stämmer och inte stämmer. Assanges engelska advokat medger förhör på australienska ambassaden. Dock medger Hurtig förhör på den svenska ambassaden, men frågan är om detta förslag kom före eller efter åklagaren bestämt nekat till alla förhör överhuvudtaget i England.

Hon vill ha hit honom för han ska genomgå häktingsprocedur. Hon kommer inte nöja sig med ett förhör och sedan låta han springa fri i England. Även om han inte blir häktad i Sverige kan de belägga honom med reseförbud. Hon har då Assange där hon vill ha honom.

Det bör säkert fungera utmärkt med ett telefonförhör. Det är bättre än ingenting. Därefter få väl åklagaren bedöma om hon ska åtala eller inte.

Jag tror du har missat en sak. JA sitter inlåst.

Om hon efter att ha förhört honom inser att ett åtal är dödfött, kan hon väl knappast ha synpunkter på att han blir fri att springa hur mycket han vill?

Eller, du anser kanske att MN under inga förhållanden låter bli att åtala, oavsett resultatet av förhöret med JA?
Citera
2010-12-10, 00:25
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:

du kanske kan skicka ett urval på säg fyra uppgifter, inklusive dina två sista iakttagelser till denna advokat med följdfrågan om detta och andra detaljer är kända för teamet eller om de vill ha källor på det och annat. vill de det så hör de av sig, vill de inte så gör de inte det. då har FB gjort det som kan göras. onödigt att börja författa romaner som inte behövs, men kanske vänligt att ge en vink om att info finns.
Citera
2010-12-10, 00:25
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Du har uppenbarligen inte hängt med från början.

Det var här i denna tråd som AA:s alla äventyr publicerades veckor innan pressen började skriva om det typ Kuba, 7 stegs hämnd, chilla med JA på Twitter etc etc, sen finns det "vänner" i Sth som fortfarande valt att vara tysta men som kan ändra sig. Hade inte FB funnits hade AA lyckats med sitt uppsåt att radera sina uppgifter, och märk väl att SW var än bättre på att radera, det talades om proffshjälp.

Jo jag har varit med från början av denna soppan. Just därför vet jag att allt som driftats här är känt sen länge och att det inte kommit fram nåt matnyttigt här sen de första veckorna. Och jag kan lova dej att Assange advokater har en hel del uppgifter som vi inte har.
Citera
2010-12-10, 00:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag tror du har missat en sak. JA sitter inlåst.

Om hon efter att ha förhört honom inser att ett åtal är dödfött, kan hon väl knappast ha synpunkter på att han blir fri att springa hur mycket han vill?

Eller, du anser kanske att MN under inga förhållanden låter bli att åtala, oavsett resultatet av förhöret med JA?

Ja, du har rätt. Nu sitter han häktad och det skulle vara perfekt om det kunde få till ett förhör när han satt. Tänkte mer på att det tidigare hade varit en smidigare lösning istället för att efterlysa honom, iallafall tills hon var klar med om det kommer bli ett åtal.

Nej, hennes avsikt är nog att åtala. Men mycket hänger förstås på vad förhöret med Assange kommer att ge och även den motbevisning han presenterar. Men jag har en känsla av att hennes material kan vara tunt.

Eller så är det som Knegis sa att hon har betydligt mer på Assange än vad som tidigare har framkommit.

Men om det inte är mer än det vi känner till så tror jag inte på att ett åtal håller, iallafall inte för våldtäkt.
Citera
2010-12-10, 00:35
Medlem
Therons avatar
Citat:
Rebellorna:
Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville ta reda på om det gick att tvinga någon att testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar. Och om poliser som gjorde sitt jobb och såg något brottsligt i kvinnornas berättelse om en sexpartner som struntade i deras överenskommelse om skyddat sex och lät bli att använda kondom utan deras vetskap eller samtycke.

Svenskorna som har anklagat Wikileaks grundare Julian Assange, 39, för våldtäkt, tänkte först inte anmäla honom.
De två kvinnorna ville bara spåra upp honom i syfte att övertala honom att testa sig för könssjukdomar.

Men Claes Borgström hävdar bestämt att uppgifterna inte stämmer.
Jaså inte? Precis det där känner jag igen. Har tidigare hört taktiken bland Bellas vänner i Umeå. Att provocera fram åtal mot män för att bekräfta extremfeministernas skruvade syn på män. Typ genom reaktioner hos polis och åklagare pga prat om risk för hiv-smitta.
Delvis baserat på Roksordförandens turbulunta uttalande ”Män är djur!” i Evin Rubars dokumentär Könskriget som sändes för en del år sedan.

En av mina närmaste vänner är ultrafeminist med god insyn i HBT-frågor inom myndigheterna. Från henne har jag fått veta en hel del info om framträdande samhällspelare, på ytan oförvitliga män med god ryktbarhet, men som är väldigt bra på att göra tjänstefel. Hon är vettig och inte alls extrem på något sätt. Jag är beredd att till fullo tro henne när hon berättat även om det har handlat om väldigt snurriga rättsärenden och myndighetsövergrepp.

Därför vet jag att det finns väldigt många bra feminister liksom det finns mängder av vettiga poliser som försöker göra sitt jobb.
Citera
2010-12-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
E de så att hon knulla på assange i sin pojkväns lägenhet? Vilken jävla bitch alltså.. förstår han kasta ut henne. Jag hade velat veta mer personligt om SW, hon är klart intressant och vi vet ju nästan ingenting om henne. Konstigt det inte är nån på flashback som känner henne. Måste väl vara folk från enköping i hennes ålder här.

Hon kommer snarare från Sala så det är där det kan finnas folk som känner henne, i övrigt verkar hon ha studerat konst på lite olika platser.
Citera
2010-12-10, 00:40
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Dags att posta ett direkt budskap, igen, till Ardin och Wilen samt deras Rebellasupportrar etc.

Säga vad man vill men Wikileaks är Assanges idé. Det är hans skapelse. Visst finns det många fler framstående och betydande personer inom Wikileaks.

Men det är denna person ni jagar med era LÖJLIGA anklagelser. Det är denna mannens position ni tänker rasera.

Jag är på de sålda småpojkarnas sida. Jag är på samma sida som mannen som avslöjade detta.

Vems sida är ni på?

Två jävla bortskämda svenska bortklemade kvinnor som hellre vill diskutera hur det kom sig att en kondom sprack än att kämpa mot barnprostitution.

Lyssna nu mycket noga, Ardin och Wilen, för varje dag ni fortsätter driva dessa patetiska anklagelser vidare så ökar chansen för att regeringar världen över ska lägga skattepengar på att våldta småbarn.

Stora ord javisst! Men de är sanna.

Lägg ner nu Ardin annars hamnar du med säkerhet i helvetet.

edit: länk http://humantrafficking.change.org/b...n#share_source
Anklagelserna faller under allmänt åtal så de har ingen möjlighet att dra tillbaka sina anmälningar. Således driver de två kvinnorna inga "patetiska anklagelser" och kan inte heller lägga av.
Nej, det var inga stora ord du skrev.

Citat:

Källa på att Flashback redan har "omnämnts som en god informationskälla av Wikileaks", tack!

"Assangegänget har naturligtvis stenkoll på den här tråden även om det inte kommer upp så mycket nytt om Ardin/Wilen här längre [...]." Tråkigt då att alla som skriver så mycket skit tar upp den största delen av tråden.
Citera
2010-12-10, 00:45
Medlem
Varför hade Riksåklagaren så otroligt bråttom att tillsätta EF?
Varför slutade det att vara bråttom så snart MN tog vid?
Efter det har det få knappt rört sig. Och det med åklagaren som har skyndsamt som ledord.
Istället vände hon på stenar mest hela tiden och var nästan helt klart i veckor. Utan att något kom fram.

Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Fredag 20 augusti. MHK anhåller JA i hans frånvaro för ett fall av våldtäkt (Sofia Wilen) och ett av sexuellt ofredande (Anna Ardin). Polisrazzia runt stureplan.

Onsdag 25 augusti. Eva Finne lägger ner våldtäktsmålet: "Inget brott har begåtts". Fortsätter att undersöka ett fall av ofredande (ej sexuellt).

Fredag 27 augusti: CB överklagar Eva Finnes beslut att lägga ner våldtäktsmålet. Han dubblar och anser att det är våldtäkt mot båda.

Måndag 30:e augusti. JA hördes om ofredande. Inte ett ljud om våldtäkterna.

Onsdag 1 september : MN beslutar att återuppta ärendet, men bara kring ett våldtäktsfall, Sofia Wilen.

Fredag den 3 september: Sofia Wilen hörs. JA hörs däremot inte.

Snabba puckar, sen händer ingenting ..och ingenting..och ingenting.

Varför kunde Madame Ny inte höra JA samma dag som SW hördes, den 3:e september? Åtminstone förberedande. Missar hon sina chanser med avsikt? Pågår obehörig påverkan på rättsprocessen i kulisserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in