Citat:
Rebellorna:
Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville ta reda på om det gick att tvinga någon att testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar. Och om poliser som gjorde sitt jobb och såg något brottsligt i kvinnornas berättelse om en sexpartner som struntade i deras överenskommelse om skyddat sex och lät bli att använda kondom utan deras vetskap eller samtycke.
Svenskorna som har anklagat Wikileaks grundare Julian Assange, 39, för våldtäkt, tänkte först inte anmäla honom.
De två kvinnorna ville bara spåra upp honom i syfte att övertala honom att
testa sig för könssjukdomar.
Men Claes Borgström hävdar bestämt att uppgifterna inte stämmer.
Jaså inte? Precis det där känner jag igen. Har tidigare hört taktiken bland
Bellas vänner i Umeå. Att provocera fram åtal mot män för att bekräfta extremfeministernas skruvade syn på män. Typ genom reaktioner hos polis och åklagare pga prat om risk för hiv-smitta.
Delvis baserat på Roksordförandens turbulunta uttalande ”Män är djur!” i Evin Rubars dokumentär
Könskriget som sändes för en del år sedan.
En av mina närmaste vänner är ultrafeminist med god insyn i HBT-frågor inom myndigheterna. Från henne har jag fått veta en hel del info om framträdande samhällspelare, på ytan oförvitliga män med god ryktbarhet, men som är väldigt bra på att göra tjänstefel. Hon är vettig och inte alls extrem på något sätt. Jag är beredd att till fullo tro henne när hon berättat även om det har handlat om väldigt snurriga rättsärenden och myndighetsövergrepp.
Därför vet jag att det finns väldigt många bra feminister liksom det finns mängder av vettiga poliser som försöker göra sitt jobb.