Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Särskilt nu när AA's fall tydligen har uppgraderats till våldtäkt.
Där har du fel. AA:s är utsatt för 2 st sexuella ofredanden + 1 st olaga tvång.

CB ville dock ha det till våldtäkt.
Citera
2010-12-08, 14:32
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jävlar i min lilla låda, det var inte lite du trollade. Datum i polisförhör är inte spekulationer.

Nej, det är bara datumar. De var ju knappast där och filmade när det hände, OM det nu hände.
Citera
2010-12-08, 14:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Håller hon på att tappa förståndet?

Noterar även att hon har tagit bort bilden på Garbo ( som växte upp ett stenkast från Ardins bostad på söder ) som sin signaturbild, och ersatt denna med texten: "Feminism is the radical notion that women are people".

Alla konspirationsteorier om Ardin och hennes eventuella intention och planer på att sätta dit JA, faller helt på hur hon hanterat sin twitter. Hon skulle i så fall aldrig ha twittrat hur nöjd hon var med Assanges sällskap efter den senare påstådda våldtäkten.
Det finns inget samband med hennes släkting i Afghanistan, hennes arbete på Kuba eller något annat som förklaring. Endast traditionell svartsjuka hos en kvinna som inte räckt till, som inte varit intressant nog, som kanske inte ens kan bli våt av en man varför kondomen påfrestas tills den spricker. Assange tvingas då sätta sig över hennes bröst, armarna på Ardin blir naturligtvis låsta. Hela akten avslutas med ett försök från Assanges sida att spruta ned Ardin, men hon lyckas kasta sig undan.
I Enköping, kan Assange ha tömt sig över den sovande Wilén, vilket då definieras som våldtäkt?
Fladderfittan AA har aldrig haft något förstånd.
Kan man anta att hennes twittrande snart släcks ner av BayBack gänget ?
Citera
2010-12-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
http://www.crikey.com.au/2010/12/02/...they-go-along/

Otroligt om det stämmer.

De kan väl inte vara så dumma?
Likväl var det precis vad som hände. Fact.
Citera
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..du verkar ha ngn form av... personligt hat här? Det är ju fortfarande inte ställt utom rimligt tvivel att hon faktiskt talar sanning.
Visst, feminister av hennes typ och åsikter känns ofta lite självupptagna och bakom. Men det finns de som förtjänar värre skäll.

Synen på rimligt tvivel och sanning varierar uppenbarligen mellan skribenterna i tråden.

Har du läst något av det som framkommit om Anna Ardin? Hennes hämndlista och Twitter exempelvis?

Det borde väl egentligen räcka med det här lilla stycket för att aldrig mera tvivla:
Citat:
The court heard Assange is accused of using his body weight to hold her down in a sexual manner.
(Källa: The Guardian.)

His body weight?

Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan någon förklara för mej detta med AIDS testet.
Det har framkommit att fladderfittorna ville ha Julle att testa sig. Men varför gick de inte till sina respektive vårdcentraler och bad om att själva bli testade om de nu var oroliga över att de smittat ner varandra?

AIDS test kan ge resultat tidigast 3 månader efter samlaget vad jag förstår, Man skall helst även ta testet vid 6 månader. Det går alltså fortare om den troligen smittade personen tar ett test, förutsatt att hans smittotillfälle ligger minst sex månader bakåt i tiden.

Det är med andra ord helt jävla ologiskt som du säger.
Citera
2010-12-08, 14:35
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Det har framkommit att fladderfittorna ville ha Julle att testa sig. Men varför gick de inte till sina respektive vårdcentraler och bad om att själva bli testade om de nu var oroliga över att de smittat ner varandra?
Jar de så fulla med feministiskt fördunklade tankar att de i ren svartsjuka enbart ville ha Julle testade och inte sig själva. Så blev de tokiga när han inte behade att svara på stört när de sökte honom via nellen att de rusade iväg till farbor blå.
Varför kunde de inte bara gått och lämnat prov på sig själva?
Ger mej fan på att de har både den ena andra smittsamma sjukdomer, eftersom de lägger upp sig efter så omgående när de träffar en karl.

Förmodligen för att de vill veta om JA var orsaken till deras hiv såklart, om de inte hade det innan.
Alternativt så hade de själva hiv och ville se om de lyckats i sitt uppsåt att föra smittan vidare.

Ni som "vet", var det en trekant vi pratar om?
Citera
2010-12-08, 14:35
Medlem
Norpheuss avatar
Anna Ardin är kvinna och rödgrön - vad ska man göra?
Citera
2010-12-08, 14:36
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Sverige har ingen anledning att överhuvudtaget prata med USA om detta. Man måste dock prata med engelskt rättsväsen för att komma vidare. Det här är ett ärende enbart mellan svenska domstolar och JA. Punkt.

Citat:
hä hä hä tror du inte att de sk "informella" samtalen redan är i gång, det tror jag. Calle B har enbart uttalat sog om de offentliga kontakterna så han ljuger ju inte i alla fall (den gången)

Precis som MeMajk säger så menade jag informell kontakt. Som du säger så kan det mycket väl falla tillbaka på de senare, men jag tror nog att det funnits en del kontakt mellan Sverige och USA. Jag vill också klargöra att jag tycker att detta är uppåt väggarna fel, men tror fortfarande att viss informell kontakt har skett.
Citera
2010-12-08, 14:38
Medlem
Citat:
Jar de så fulla med feministiskt fördunklade tankar att de i ren svartsjuka enbart ville ha Julle testade och inte sig själva. Så blev de tokiga när han inte behade att svara på stört när de sökte honom via nellen att de rusade iväg till farbor blå.
Varför kunde de inte bara gått och lämnat prov på sig själva?
Ger mej fan på att de har både den ena andra smittsamma sjukdomer, eftersom de lägger upp sig efter så omgående när de träffar en karl.

Du måste testa dig 3 månader efter att du eventuellt blivit smittad, för att vara helt säker. Om JA hade testat sig och varit negativ, hade de två kunnat vara tämligen säkra på att de klarat sig.

Men, vården och rättsväsendet skulle klappa ihop om man uppfyllde den här typen av specialönskemål från groupies.
Citera
2010-12-08, 14:38
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8244615.ab

Patetiskt av aftonhoran att använda Reuters som källa. Dessa uppgifter är långt ifrån nya, men svensk media har inte haft modet att skriva om det.

Enligt Aftonbladet som citerar Borgström:
-"När poliskvinnan som tog deras uppgifter insåg vad det handlade om, anmälde hon det vidare till åklagaren."

Stämmer detta? Jag har för mig att det var den manlige polisen, Mats Gehlin, som hade bråttom att ha telefonkontakt med jouråklagaren MHK. Dessutom har det hävdats i tråden att den kvinnliga polisen (en av de kvinnliga poliserna?) motsatte sig rubriken "våldtäkt" på SW:s berättelse, varvid Mats G sagt att "det är bestämt att det skall vara våldtäkt" eller liknande. Det har även hävdats att detta finns belagt skriftligt.

Mats Gehlin verkar ha en huvudroll på detta tidiga stadium. Förhör SW på fredag kväll 20 augusti, ringer jour-åklagaren; är eventuellt den som läcker till Expressen; förhör Julian den 28 augusti; är ev den som läcker förhöret till Expressen dagen efter. Är det han som telefonförhör AA på lördagen den 21 också?
Citera
2010-12-08, 14:40
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Nej, det är bara datumar. De var ju knappast där och filmade när det hände, OM det nu hände.

Nu åker du fetbort på ignore, andra har redan varnat mig att inte mata trollen, men det är lika bra att säga det högt så att fler ser och kan göra en bedömning på huruvida det är värt att tillåta ditt oväsen i tråden. Datum för den anmälda händelsen är spikat hos polisen och det är just vilket datum detta skedde som diskuterades.

Alltså inte "han gjorde så mot mig nån gång förra veckan, kanske Onsdag, kanske Torsdag, jag vet inte så noga" en polisanmälan kräver datum för vad som har hänt och ungefärligt klockslag. När de senare förhör den potentiella gärningsmannen kan de fråga honom om just samma datum, och förhöra vittnen om samma datum.

Annars har polisen inte så mycket att arbeta med. Så klantiga är inte ens svensk polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in