Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-03-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Vi får väl vara tacksamma att SKL - än så länge - inte gick så långt som att plantera falska bevis eller skriva en falsk rapport. Med tanke på hur utredningen skötts i övrigt, får man vara tacksam för det lilla.

En pusselbit: Vi har ingen rapport från SKL om DNA-undersökning. Vad vi har är två PM från Mats Gehlin, där han refererar samtal med forensiker vid SKL. (Anonym i PM1, Anders Nilsson i PM2.) Det troliga är väl att det också finns minst en skriftlig rapport om DNA från SKL, men i så fall har denna/dessa inte tagits med i HäktningsPM.
Senast redigerad av Aleksanterinkatu 2011-03-15 kl. 13:09.
Citera
2011-03-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Man kan också undra hur hon visste vad som försiggick i JA's inre, vilka tankar och motiv han hade, liksom hans kondomplaner, då detta var första - men inte enda - gången hon hade sex med en man som hon träffat första gången ett par tre timmar tidigare.

Hur kom det sig att hon, inriktad på att ha sex med denna fullständiga främling, inte ens anser sig behöva säga var hon har sin samling (oanvända) kondomer?

Hur kommer det sig att hon, tillsammans med denna - jag upprepar: - fullständiga främling, noga undersöker att han faktiskt har på sig den kondom han har på sig, genom att återkommande pilla på snoppen under samlag?

Det hela tyder möjligen på att en akut psykos hade brutit ut.

Läser man hennes förhör kan man inte låta bli att tänka på situations- eller slapstickkomik i Charlie Chaplin-andan. Istället för att njuta, visar psykopaten att hon inte litar på sin partner och ständigt - kontrollfreak som hon är - kontrollerar kondomen.

Jag kan inte tänka mig att JA skulle funnit sig i ett sånt sjukt beteende, därför att det kostar mer än det smakar. Dessutom säger hans förhör något helt annat.
Senast redigerad av flashback979 2011-03-15 kl. 13:34.
Citera
2011-03-15, 13:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
En pusselbit: Vi har ingen rapport från SKL om DNA-undersökning. Vad vi har är två PM från Mats Gehlin, där han refererar samtal med forensiker vid SKL. (Anonym i PM1, Anders Nilsson i PM2.) Det troliga är väl att det också finns minst en skriftlig rapport om DNA från SKL, men i så fall har denna/dessa inte tagits med i HäktningsPM.
Det finns inga exakta fakta någonstans. Inga bandade intervjuer med målsägandena utan bara förhörsledarens tolkning/sammanfattning.
Är det inte konstigt att det inte ens från SKL finns en rapport utan istället en polismans tolkning?
Ju mer vi får veta desto konstigare blir allting.
Citera
2011-03-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jag skrev ett tråkigt och lite rörigt inlägg om den halva kondomen, som förmodligen ingen orkade läsa:
https://www.flashback.org/sp29440334

Min tanke är att det finns en del som pekar på att även SW:s kondom är sönderriven i efterhand för att passa förhöret samt uppgifterna som finns i PM:et till SKL. Men det borde vara den bakre halvan som hittades under sängen, den främre hade knappast fungerat utan snabbt sugits in i SW.

Med mina retoriska frågor ville jag också peka på det orimliga i att JA - i desperation att få ett barn med en okänd bimbo - skulle bete sig som en neandertalare och börja använda sina tänder att slita sönder en kondom. Det är bara inte trovärdigt.
Citera
2011-03-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Glöm inte att MN anser att det utifrån hur hon tolkar handlingarna är fråga om våldtäkt. Misstänks man för våldtäkt är det normalt att man får en etta på Kronobergshäktet.
Hade jag varit JA, hade jag också tagit mitt pick och pack och dragit, fast till Australien.

Om det är som du säger, så hade Ny redan 1 sept den uppfattningen. Ändå fick han hållas på Stockholms gator. Nej, allt tyder på ett vanligt förhör.
Citera
2011-03-15, 13:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Läser man hennes förhör kan man inte låta bli på situations- eller slapstickkomik i Charlie Chaplin-andan. Istället för att njuta, visar psykopaten att hon inte litar på sin partner och ständigt - kontrollfreak som hon är - kontrollerar kondomen.

Jag kan inte tänka mig att JA skulle funnit sig i ett sånt sjukt beteende, därför att det kostar mer än det smakar. Dessutom säger hans förhör något helt annat.
Hon ägnar sig inte åt sex av samma orsak som andra gör, för att njuta av det, utan för att samla troféer och för att ha något att twittra om. Helst hade hon nog velat knipa ihop benen hela natten men ändå kunna påstå att hon hade JA i sin säng.
Citera
2011-03-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
Det kanske var där hon hittade den?

Det står att hon hittade slamsan under sängen.
Citera
2011-03-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Jag tror inte att Wikileaks behöver försöka avslöja vad staten Israel har för inofficiell dagordning för Israel/Palestina. Utifrån Israels faktiska handlande så finns en tydlig tendens att effekten blir palestiniernas fördrivning. Så länge USA sitter i FN:s säkerhetsråd och utgör en militär supermakt, ja då kommer palestiniernas öde förbli i Israels händer. Detta är uppenbart för alla. Det behöver inte "avslöjas".

Nej, det finns ett par 3000 cables som skall ut. Vi skall dock komma ihåg att dessa är skrivna av amerikanare, inte WL. Vi vet också att även jänkarna är rädda för Israel och judarna i allmänhet. Dock var överenskommelsen att inte publicera i början för att avväpna västkust-judarna.
Citera
2011-03-15, 13:47
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Julian har i en intervjun nyligen yttrat att han är rädd för västkust-judarna i USA. Så fick han frågan vem han är mest rädd för, USA eller Israel. Han svarade, kombinationen av de två. Därför skulle man inte i början publicera cables som var negativa för Israel för att inte få judarnas samlade övermakt mot sig.

David Leigh på Guardian är tydligen en jude, John Kampfner på Index on Censorship är en jude. BBC är styrt av judar. JA såg en hatkampanj mot sig komma ifrån denna kärna.

Å andra sidan har han judar i sin camp: Suelette Dreyfuss, Glenn Greenwald, Jakob Appelbaum, Naomi Wolf och förmodligen - jag spekulerar - hans assistent Sarah Harrison.

Det finns nästan lika många Judar i USA och de flesta i och kring New York ca (6 milljoner totalt), som det finns i Israel (7 441 700) - Så även för USA är det en maktfaktor att ta med i beräkningen. Det finns ännu ingen modern president i USA som har blivit vald utan stöd från den judiska lobbyn. 2% av USA´s befolkning är judar. Att ha dom på sin sida är nog ingen dum idé.
Citera
2011-03-15, 13:55
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
"Åklagaren har inte funnit skäl att ompröva sitt beslut"

http://www.aklagare.se/PageFiles/408...str%C3%B6m.pdf

Gott att du hade Marianne Nys beslut i "orginalkopia" tillgänglig. Då kan man tryggt utgå ifrån att överprövningen skötts formellt korrekt. Och att "nya omständigheter" tillförts. För Annas del torde det vara kondomen och för Sofias del torde det vara Irmelis "behövliga ändringar" i förhörsprotokollet den 26 aug.

Det händer mycket 25-26 aug. Snabbt skall det bäddas för att Marianne Ny skall kunna återuppta/utvidga ärendena.

25:e:
Finné lägger ner Sofias fall och ändrar Annas.
Gehlin (tillsammans med Borgström?) kommer plötsligt på att Anna den 21:e angett att hon har en trasig kondom hemma. Snabbt iväg med den till SKL.
Borgström lämnar in begäran om överprövning. Enl. Expressen 26:e 05:43 http://www.expressen.se/nyheter/1.21...-det-laggs-ner
Samtidigt begär målsägandebiträdet en överprövning.
- Kvinnorna är besvikna och upprörda. Men sista ordet är inte sagt. Jag kan inte acceptera Eva Finnés bedömning, säger Claes Borgström.
- Det är hennes beslut, men hon borde hört kvinnorna på nytt och även konfererat med mig. De har en erfaren advokat som förordnats som målsägandebiträde. Jag kan sitta inne med viss information från mina klienter som inte kommit fram i polisförhör, men hon har inte varit intresserad.

26:e:
"Skapar och signerar" Irmeli "ett nytt förhör" efter "direktiv från handläggare Gehlin" (Sofias förhörsprotokoll) och förser det med "behövliga ändringar". Se Irmelis PM av den 1 sept.
Senast redigerad av Janeman 2011-03-15 kl. 14:09.
Citera
2011-03-15, 13:58
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Alan Dershowitz kom in som försvarare i Twitter-åtalet och för efterkommande behov (espionage, conspiracy) på inrådan av Geoffrey Robertson, JA:s advokat. Judarna är dominerande i USA:s rättsväsende, trots sina 2 %. Julian har aldrig tidigare haft problem med judar, så varför starta nu, om det är upp till honom?

Det är heller ingen som påstått, tvärt om verkar det i nuläget vara en ganska smart strategi.
Så just mot bakgrund av den förvrängda antisemitkampanjen och alla judar han jobbar med faller det på sin egen orimlighet. Vad jag funderade på i mitt första inlägg är om isf Wikileaks ingick i en större israelstödd kampanj. Ja Ja jag har foliehatten på

Så för att bringa klarhet, var antisemit spåret en smart desinformation
Citera
2011-03-15, 14:05
Medlem
Lite OT men intressant.

Domstolsverket:
Remissyttrande över betänkandet Sexualbrottslagstiftningen - utvärdering och reformförslag (SOU 2010:71)

”Domstolsverket ställer sig i huvudsak positiv till de förslag som lämnas i betänkandet. Verket anser dock att bl.a. förslaget om införande av brottet sexuellt övergrepp, av skäl som närmare redovisas i remissyttrandet, bör övervägas ytterligare. För det fall förslagen i betänkandet genomförs vill Domstolsverket framhålla att de på sikt kan leda till ett ökat antal mål i domstolarna, vilket i sin tur kan ha betydelse för resursbehoven inom Sveriges Domstolar.”

http://www.domstol.se/templates/DV_P...____25554.aspx
http://www.domstol.se/Publikationer/.../2176-2010.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in