Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
  • 1319
  • 1719
  • 1769
  • 1818
  • 1819
  • 1820
  • 1869
  • 1919
  • 2319
2011-01-18, 15:13
Medlem
espressinos avatar
Sannolikhet, och en enkel fråga

Assange snart 40 år lyckas att på 3 dagar springa på 2 damer och som han enligt kvinnorna lägrar med våld .

Varför dyker det då inte upp andra kvinnor runt världen som kan bekräfta liknande historier. Om Assange är ett sådant veritabelt svin så bör ju sättet som han närmar sig kvinnor närmast vara ett adelsmärke, ett kännetecken på hans OM, och fler kvinnor skulle vilja "prataomdet"
Så har inte skett!!

I alla sexskandaler som jag kan minas tex Tiger Woods så triggar historien andra kvinnor att kliva fram och berätta sin historia också. Mestadels mot en bra ekonomisk ersättning.

Bristen på historier talar till Assanges fördel. Ett högprofilcase som detta borde rimligtvis locka fram det sämsta ur de flesta kvinnor som han isf haft en relation med!! ICKE SÅ!! Inte en enda skandal så långt ögat når. Detta säger oss något om det inträffade och sanolikheten att skulle vara sant.

Arkitekten bakom detta är och förblir AA, som om hon vore normalt funtad skulle begära timeout, gå hem på sin kammare och sovra sitt hjärta. Får man göra så här mot någon enda levande själ.

NEJ AA, det får man inte!!

Mot bakgrund av det gudfruktiga liv som du så gärna torgför som fundament i livet borde du skämmas
Du skall inte bära falsk vittnesbörd!! Tror jag bestämt att det står i boken.

Mitt hopp står till SW som verkar vara av en annan sort med förhoppningsvis bättre etik och moral.
Att du SW torpederar caset genom att rakt och ärligt berätta hur det var. Att förälska sig i en globetrotter som Assagne var kanske inget genidrag, men livet går vidare. Gör om och gör rätt och jag personligen kommer att högakta dig för resten av mitt liv. Lyssna till ditt hjärta för du har ett!

AA är och förblir en user som för egen vinning och dunkla syften använder vad hon kommer över i en självförbrännande brasa. Stort ego i liten kropp utan insikt och moralisk kompass är en usel kombination.
Citera
2011-01-18, 15:36
Medlem
Suelette Dreyfuss, medförfattare till JA i boken Underground, skriver personligt om sin f d författarkollega:

http://www.watoday.com.au/technology...211-18tep.html

In person, Assange is remarkably calm. He is sometimes dedicated to the cause of free speech in a pointed way that that affronts Americans, which is surprising, really, given their dedication to the right of free speech.

What matters is that WikiLeaks is changing the balance of power between average citizens and their governments like nothing else has this century. For the past decade the pendulum has swung towards government. WikiLeaks is pulling the pendulum back towards towards the citizens.

Suelette Dreyfus is a Melbourne-based technology journalist.
=================

Ett annat uttalande av Suelette Dreyfuss i april 2010 till Herald Sun:

''He is not politically motivated. He is more concerned with truth and the quest for it. He is certainly not party political. I think he sees that there are good people on both sides of politics and definitely bad people. He is a very brave person. He is absolutely convinced that it is worth taking high personal risks in exchange for getting truth out to the community.''
Senast redigerad av flashback979 2011-01-18 kl. 15:55.
Citera
2011-01-18, 16:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fula Gubben gör comeback i tråden på nytt, mest för att påpeka att det "nätverk" i Sverige som en del ojar och oroar sig över inte är mycket värt. Nätverket bygger på ett politiskt parti och en ideologi (nåja) som befinner sig i fritt fall för närvarande, och dess övriga fundament -- knäppgöksfeminism och muslimkramande -- är om möjligt i ännu sämre skick än socialdemokratin. Det är svårt att tänka sig en större loser-kombination än den som Anna Ardin och hennes gnälliga små kamrater trummat ihop. För 20 år sedan kanske man kunde ha bekymrat sig om deras eventuella inflytande, men 2011 så är det här "nätverket" bara ett festligt skämt, ungefär som Flat Earth Society.

Assanges väl och ve är inte avhängigt av Nätverket Idioternas konster. Däremot kan man bekymra sig över den bisarra svenska lagstiftningen i den här typen av mål, och lagen har -- till skillnad från Ardins kvarters-förening -- en besvärande tyngd i rättsfall.

Vad som behövs för Assange är lite nya läckor, som den han hintade om häromdagen. Den internationella medie-uppmärksamheten skiftar då tillbaka på Wikileaks, och Ardinskans kondom-korståg hänvisas till en sidokommentar om hur egendomligt landet Sverige är.

Hade lite på lut från mina amerikanska vänner, återkommer...

- F.G
Citera
2011-01-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Nästan 4 veckor. Han lämnade Sverige 27 sept.

Är du helt säker på detta datumet?
Finns det bekräftat någonstans?
Citera
2011-01-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Fula Gubben gör comeback i tråden på nytt, mest för att påpeka att det "nätverk" i Sverige som en del ojar och oroar sig över inte är mycket värt. Nätverket bygger på ett politiskt parti och en ideologi (nåja) som befinner sig i fritt fall för närvarande, och dess övriga fundament -- knäppgöksfeminism och muslimkramande -- är om möjligt i ännu sämre skick än socialdemokratin. Det är svårt att tänka sig en större loser-kombination än den som Anna Ardin och hennes gnälliga små kamrater trummat ihop. För 20 år sedan kanske man kunde ha bekymrat sig om deras eventuella inflytande, men 2011 så är det här "nätverket" bara ett festligt skämt, ungefär som Flat Earth Society.

Assanges väl och ve är inte avhängigt av Nätverket Idioternas konster. Däremot kan man bekymra sig över den bisarra svenska lagstiftningen i den här typen av mål, och lagen har -- till skillnad från Ardins kvarters-förening -- en besvärande tyngd i rättsfall.

Vad som behövs för Assange är lite nya läckor, som den han hintade om häromdagen. Den internationella medie-uppmärksamheten skiftar då tillbaka på Wikileaks, och Ardinskans kondom-korståg hänvisas till en sidokommentar om hur egendomligt landet Sverige är.

Hade lite på lut från mina amerikanska vänner, återkommer...

- F.G

Så eftersom dessa människor är löjliga,så kan man behandla dem som skit?
Jag gillar din argumentation, eftersom din argumentation suger så kan vi behandla dej som skit eller?
För fan har du ingen sekreterare eller nåt som kan granska dina inlägg innan du klickar på skicka svar.
Nog för att du utmärkt dig som en rasistisk,ärkekonservativ knöl, " ta det som en komplimang trots att jag icke håller med dig"
Men det här.?
Full eller,förstoppad?
Snart kan du co/writa med uffe nilsson på expressen!
Citera
2011-01-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Är du helt säker på detta datumet?
Finns det bekräftat någonstans?
27 sept försvann hans 3 laptops på SAS, Arlanda. 30 sept hade han ett filmat framträdande i London, en debatt med David Aaronovitch på City University. Den 14 sept fick han slutligen tillåtelse att lämna Sverige av Ny.

Sedan har vi även JA:s uttalande att han stannade i Sverige i 5 veckor för att rentvå sitt namn.
Senast redigerad av flashback979 2011-01-18 kl. 18:21.
Citera
2011-01-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har åtminstone inte påstått att Mossad låg bakom ...

Men skämt åsido, jag tycker en hel del av det du tog upp var intressant. Jag kan visst tänka mig att Prime hjälper till att utbilda svenska psyops. Och det är inte omöjligt att de tränar på fb, som ju är ryktesspridningens Mecka.

...Vilket är helt omöjligt om man gör det till någon slags slutövning för ett förband som snart ska mucka.

Jag noterade frånvaron av Mossad

Men vi kan ju konstatera att varenda underrättelse analytiker i hela världen nu dragit slutsatsen att du troligen tillhör nämnda psyops-förband och fick panik efter att ha råkat outa dig. Därmed inte sagt att förbandet faktiskt är inblandade i detta, du kan ju vara här bara för att det är kul, precis som jag.

Och förbandet skulle ju inte mucka nu utan bli operativt 1 januari 2011, så det består av kontraktsanställda som troligen snart ska till Afghanistan. Läste nyss att nya soldatprovet är 6 månader i fronttjänst, så tanken om en skarp slutövning låter helt realistisk.
Citera
2011-01-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Så eftersom dessa människor är löjliga,så kan man behandla dem som skit?
Jag gillar din argumentation, eftersom din argumentation suger så kan vi behandla dej som skit eller?
För fan har du ingen sekreterare eller nåt som kan granska dina inlägg innan du klickar på skicka svar.
Nog för att du utmärkt dig som en rasistisk,ärkekonservativ knöl, " ta det som en komplimang trots att jag icke håller med dig"
Men det här.?
Full eller,förstoppad?
Snart kan du co/writa med uffe nilsson på expressen!

FG har ju gjort en helt riktig analys av Socialdemokratin och dess stödtrupper. Men vad han inte gjort är påstått att den analysen betyder att man kan behandla dem som skit. Han påstår att man kan ignorera dem. Det är stor skillnad och den enda som argumenterat för att någon förtjänar att behandlas som skit är du.
Citera
2011-01-18, 19:05
Medlem
Citat:
27 sept försvann hans 3 laptops på SAS, Arlanda. 30 sept hade han ett filmat framträdande i London, en debatt med David Aaronovitch på City University. Den 14 sept fick han slutligen tillåtelse att lämna Sverige av Ny.

Sedan har vi även JA:s uttalande att han stannade i Sverige i 5 veckor för att rentvå sitt namn.

Rättelse: den 19 sept fick Hurtig veta att hans klient var fri att lämna Sverige.

http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1225926081054

Swedish investigators reinterviewed the two women, wanting to clarify their allegations before talking to Assange but he left Sweden on 27 September, according to statements in UK court,
http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Assange
Senast redigerad av flashback979 2011-01-18 kl. 19:09.
Citera
2011-01-18, 20:01
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Rättelse: den 19 sept fick Hurtig veta att hans klient var fri att lämna Sverige.

http://www.dailytelegraph.com.au/new...-1225926081054

Artikeln är skriven den 19 sept men det är en söndag och då jobba nog inte MN, så SVDs uppgift om att Hurtig fick svaret den 14 sept verkar väl fortfarande vara mer troligt?
Citera
2011-01-18, 20:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Varför dyker det då inte upp andra kvinnor runt världen som kan bekräfta liknande historier. Om Assange är ett sådant veritabelt svin så bör ju sättet som han närmar sig kvinnor närmast vara ett adelsmärke, ett kännetecken på hans OM, och fler kvinnor skulle vilja "prataomdet"
Så har inte skett!!

En mycket bra fråga som vi diskuterade för ett par veckor sedan. Det enda som fanns då var bloggen från en kvinna som påstod sig ha blivit cyberstalkad av JA och hängde ut hans email.

Någon i tråden ställde diagnosen Asperger, vilket jag fann träffande. Inte på JA nödvändigtvis, vi vet ju inte om han verkligen skrev mailen. Men de gav onekligen Asperger-vibbar.
Citera
2011-01-18, 21:11
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Rove och Bildt har givetvis starka uppfattningar kring Wikileaks och Assange, men uttrycker sig lite olika.

...

Men, visst Du har rätt, detaljerna kring samarbetet behöver vi veta mer om. Bevisföring genom indicier håller inte i längden.

Håller med på båda punkter - Rove's och Bildt's uppfattning om WL är signifikant för den politruk-klassen de tillhör. Och jag skulle också önska mig något handgripligare bevisföring.
Citera
  • 1319
  • 1719
  • 1769
  • 1818
  • 1819
  • 1820
  • 1869
  • 1919
  • 2319

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera