Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-04-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Problemet är att jag får SW-vibbar från dig. Du verkar helt besatt av JA och det är inte hälsosamt. Man kan faktiskt stödja JA och Wikileaks utan att tro att JA är gud i mänsklig form. Jag är imponerad av JA men kan sammtidigt kritisera saker jag tycker är mindre bra.

Han är inte gud, han är människa i kött & blod, men han är en modig och rättrådig sådan. Men du gnäller om att WL samarbetar med media, eftersom du hellre vill läsa själv. Go suit yourself för helvete och börja läsa då. De som hellre vill läsa i råform, kan göra det, de som hellre vill läsa i analysform, kan nu också göra det. De senare är nog fler än de förra, då det är jävligt svårt att läsa 1 miljon rapporter med miljontals volymer och tusentals militära akronymer. Så håll käften och börja läsa, din jävla nolla, istället för att gnälla om hur man sköter WL.

Medmindre du är en finansiell, legal, teknisk supporter eller Whistleblower, har du ingenting att säga till om. Take it or leave it. Du har ju noll koll på både det som ges i råform eller på det som presenteras i läsbar form.
Senast redigerad av flashback979 2011-04-08 kl. 16:23.
Citera
2011-04-08, 16:23
Bannlyst
OT- "Truth is treason in the empire of lies" ~Ron Paul

wikileaks resource
2011-04-08 Vote for Bradley Manning in The 2011 TIME 100 Poll, closes April 14
http://wlcentral.org/node/1631
Direkt
http://www.time.com/time/specials/pa...xid=tweetshare
Senast redigerad av worldcitizen 2011-04-08 kl. 16:26.
Citera
2011-04-08, 16:31
Medlem
espressinos avatar
Ajungilak

Kan detta referera till det sena förhör som dök upp i tråden för någon dryg vecka sedan?
Det är uppenbart någon som var med igår

Citat:
För många kockar gör bara Assange-soppan soppigare
I går körde SVT en dokumentär om Assange-affären. Det är en soppig historia där det inte går att veta vad som är upp eller ner längre.

Efter att ha blivit bombarderad av hundratals samtal från journalister från hela världen beslutade jag tidigt att inte ge fler intervjuer om syftet med dem var att prata om huruvida Assange är skyldig eller ej till de anklagelser som riktats mot honom. (Jag har däremot aldrig tackat nej till att prata om Wikileaks. Det gör jag ofta och mer än gärna.) Gårdagens intervjun fokuserade på hela cirkusen runt omkring Assange-affären och inte på skuldfrågan, så därför tackade jag ja och känner mig nöjd med det beslutet.

Varför vill jag då inte diskutera skuldfrågan? Jag var inte där. Jag var inte med när något hände eller inte hände. Jag kanske är lite kinkig, men om jag ska rikta min högaffel mot någon, så gör jag det ogärna på lösa Flashback-boliner. Jag vill gärna ha en aning om vad jag talar om. I ett fall där alla har olika agendor och säger sig sitta inne med någon sorts definitiv sanning, kan male aldrig vara nog försiktig med vem male litar på. Jag har valt att bara lita på det jag själv sett och hört.

Jag anser naturligtvis att alla har rätt att få en schyst rättegång. Jag inser dock att det är oerhört problematiskt i ett fall som detta, men jag tänker inte vara med och bidra till att göra det hela ännu soppigare än vad det redan är. För många kockar gynnar ingen. Jag tycker att saker ska gå rätt till. Jag kan inte styra över vad alla andra gör rätt eller fel, men jag kan styra mitt eget agerande. Jag kan välja att göra rätt.

Därför började jag tidigt tacka nej till att diskutera skuldfrågan. Istället erbjöd jag mig att vittna om någon av de inblandade trodde att den lilla data jag sitter inne med skulle kunna hjälpa till att bringa klarhet i vad som hänt eller inte hänt. Det tyckte någon och därför förhördes jag av polisen den 29/3. Förhöret spelades in och jag antar att en transkribering kommer att offentliggöras någon gång, men jag har ingen aning om när. Jag tycker hur som helst att det är ett betydligt mycket bättre sätt att bidra till en lösning än att springa och vifta med högaffeln i tid och otid.

När drevet går är det inte alltid kul eller lätt att vara en av dem som vägrar springa med åt det ena eller andra hållet, men allt är inte kul eller lätt här i världen. Ibland kostar det på att ha lite ryggrad, men det lönar sig alltid i slutänden. Male kan till exempel se sig själv i spegeln utan att skämmas ögonen ur sig. Det är ett plus. Ett annat, betydligt mycket större plus, är att male faktiskt är en del av lösningen, inte en del av problemet.

Om ni inte tror mig när jag säger att alltihop är en soppig historia, så kan ni se dokumentären själva här. På grund av copyright-tjafs har ni bara till den 7 maj på er att titta, så hellre nu än senare.

En extra behållning är att Jan Guillou 8:42 in i dokumentären säger: “Där hade jag fel.” Har det någonsin hänt tidigare? Det är ett riktigt scoop som jag tycker att SVT borde ha pushat mer på. Det enda uttalandet är på det hela taget mer sensationellt än allt vi andra säger sammanlagt.
More information: sun

Posted under Uncategorized by admin on 04.8.2011

Comments are closed.
Citera
2011-04-08, 16:39
Medlem
Vet någon om Julian passade på att trycka lite fler tjejer när han var här på turné? Han kanske kan skaffa fram lite svenska karaktärsvittnen om det nu blir en rättegång här i Sverige. Detta givetvis förutsatt att dessa tjejer inte kände sig våldtagna, varken innan under eller efter samkvämet...
Citera
2011-04-08, 16:41
Medlem
espressinos avatar
Julian Assange världens kärleksaffär: Dålig trailer, slarvig dokumentär.
TORSDAG 7 APR 2011 Carinas blogg av Carina Rydberg

Citat:
Det ska sägas med en gång: Trailern som klipptes ihop inför sändnngen av kvällens dokumentär Julian Assange - världens kärleksaffär - var riktigt tendentiös vad gäller återgivningen av Claes Borgströms uttalande. Det är först när man ser programmet man förstår att Borgström i sitt användande av uttrycket 'komma åt honom' är ett citat; det är inte hans egna ord, utan andra människors åsikter om vad de här anklagelserna om våldtäkt handlar om.

Så det är på sin plats att jag ber Borgström om ursäkt för min feltolkning. Dessvärre kanske jag inte var ensam om den.

Så till själva dokumentären. Redan i början visar det sig att den är en smula slarvigt gjord. Assanges advokat Mark Stephens kallas Mark Stephenson. Vidare hävdas det att Assange lämnade Sverige kort efter det att anklagelserna om våldtäkt respektive sexuellt ofredande riktades mot honom. Även det är fel. Han blev kvar i fem veckor.

http://www.boktipset.se/blogg/carinas-blogg_31/46263
Citera
2011-04-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Ajungilak

Kan detta referera till det sena förhör som dök upp i tråden för någon dryg vecka sedan?
Det är uppenbart någon som var med igår

Det låter väldigt mycket som Anna Troberg.

Varför skriver hon male när hon menar man i pronomen-form?

Jag reagerar också på att hon säger sig ha ryggrad, när det var det sista jag tillskriver henne: "Stackars mig, jag attackeras enbart för att jag är kvinna."
Citera
2011-04-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Han är inte gud, han är människa i kött & blod, men han är en modig och rättrådig sådan. Men du gnäller om att WL samarbetar med media, eftersom du hellre vill läsa själv. Go suit yourself för helvete och börja läsa då. De som hellre vill läsa i råform, kan göra det, de som hellre vill läsa i analysform, kan nu också göra det. De senare är nog fler än de förra, då det är jävligt svårt att läsa 1 miljon rapporter med miljontals volymer och tusentals militära akronymer. Så håll käften och börja läsa, din jävla nolla, istället för att gnälla om hur man sköter WL.

Jag gnäller för att dom samarbetar med vissa medier och stänger ute andra. Det är tecken på att Wikileaks och JAs makt är viktigare än att få ut själva läckorna. Om en organisation som Wikileaks ska lyckas med att vara en motvikt mot makten måste dom vara oberoende av vanlig media. Om Wikileaks outsourcar jobb till vanlig media vad är Wikileaks roll isåfall?

Att som Wikileaks och JA gå till gammelmedia är bara en quick fix för att få maximal exponering så fort som möjligt. Man bygger inte en långvarig motvikt till makten på det sättet. Easy come easy go stämmer ju väldigt bra när det gäller samarbete med gammelmedia.

Mer respektabelt är det att som t.ex flashback bygga upp nånting under en väldigt lång tid utan snabba genvägar för omedelbar berömmelse.
Citera
2011-04-08, 16:59
Medlem
Citat:
Jag gnäller för att dom samarbetar med vissa medier och stänger ute andra. Det är tecken på att Wikileaks och JAs makt är viktigare än att få ut själva läckorna. Om en organisation som Wikileaks ska lyckas med att vara en motvikt mot makten måste dom vara oberoende av vanlig media. Om Wikileaks outsourcar jobb till vanlig media vad är Wikileaks roll isåfall?

Att som Wikileaks och JA gå till gammelmedia är bara en quick fix för att få maximal exponering så fort som möjligt. Man bygger inte en långvarig motvikt till makten på det sättet. Easy come easy go stämmer ju väldigt bra när det gäller samarbete med gammelmedia.

Mer respektabelt är det att som t.ex flashback bygga upp nånting under en väldigt lång tid utan snabba genvägar för omedelbar berömmelse.

Jag får #prataomdet- & Julia-vibbar från dig. Så falsk du är.

Fick du inte tillräckligt på truten sist av BaalZeBub när du bombsäkert hävdade att WL var dött, ingen brydde sig om WL längre, att WL hade blivit irrelevant osv?

Om du vet så mycket bättre, antingen grunda ditt eget WL eller gå till Openleaks då. Det är väl ändå den grupperingen du tillhör .
Senast redigerad av flashback979 2011-04-08 kl. 17:06.
Citera
2011-04-08, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Julian Assange världens kärleksaffär: Dålig trailer, slarvig dokumentär.
TORSDAG 7 APR 2011 Carinas blogg av Carina Rydberg
http://www.boktipset.se/blogg/carinas-blogg_31/46263

Missa inte:
Investigative journalist Andrew Fowler has met few people more intriguing than 'WikiLeaks' founder Julian Assange.
http://www.abc.net.au/local/stories/...07/3185014.htm
Författaren till The Most Dangerous Man in the World published by MUP
Citera
2011-04-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Jag får #prataomdet- & Julia-vibbar från dig. Så falsk du är.

Fick du inte tillräckligt på truten sist av BaalZeBub när du bombsäkert hävdade att WL var dött, ingen brydde sig om WL längre, att WL hade blivit irrelevant osv?

Om du vet så mycket bättre, antingen grunda ditt eget WL eller gå till Openleaks då. Det är väl ändå den grupperingen du tillhör .

Wow, du är verkligen helt enormt bra på att bedömma människor. Jag har skrivt om hur mycket jag hatar #prataomdet här på flashback, jag har skrivit fördömanden på deras bloggar och jag hatar feminister mer än nån annan grupp på denna jorden. Jag besöker dagligen genusnytt som är en motståndsblogg mot feminister.

Du kanske borde omvärdera ditt sätt att se på folk och deras åsikter för du har verkligen inte många rätt vännen lilla.
Senast redigerad av ManyMen 2011-04-08 kl. 17:26.
Citera
2011-04-08, 17:25
Medlem
Pinglaklaras avatar
I den sk dokumentären nämns @prataomdet som en massrörelse ?

Hur många medborgare krävs för att kallas massrörelse ? Min tolkning blir att reportern snarare själv upplevde det så, lite euforiskt upphetsad, ty jag har aldrig uppmärksammat denna "massrörelse" utan denna tråd. Den lilla extrema grupperingen som talar för en uppdiktad massa för att kunna sätta agendan på den verkliga medborgaren.

När det redogörs för lagbokens texter så låter det bra, men var blev frågor angående hur lagboken tillämpas och hur politiska våra rättsalar är i sådana här mål ?

Det genererar oskyldigt dömda, men hur många som blir anklagade och frikända i rätten, har inte att leva med stor skada och lidande, även de är helt oskyldiga.

Hanteringarna och utredningstiderna är under än rättsstats värdighet.

Jag reagerade också på översättningen inte blev komplett, "and what can happen in it" ang att förstå svenskt rättsväsende läs Stieg Larsson, vilket jag kan hålla med om.
Citera
2011-04-08, 17:30
Medlem
Citat:
Wow, du är verkligen helt enormt bra på att bedömma människor. Jag har skrivt om hur mycket jag hatar #prataomdet här på flashback, jag har skrivit fördömanden på deras bloggar och jag hatar feminister mer än nån annan grupp på denna jorden. Jag besöker dagligen genusnytt som är en motståndsblogg mot feminister.

Du kanske borde omvärdera ditt sätt att se på folk och deras åsikter för du har verkligen inte många rätt vännen lilla.

Du har samma retorik som HBT/feminist/Julia-gänget - Visst är WL bra, men...

Sedan fick du verkligen på truten av BaalZeBub. Hans argumentation var definitivt mer övertygande än ditt naiva svammel att bara för att svenska medier inte skriver om WL, är WL då per definition dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in