Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tror det är smartare att änmäla när/om förundersökningen/åtalet läggs ner. Bättre goodwill då. Om det skulle göras innan dess skulle få journalister ta det på allvar och bara skriva typ: "Nu försöker Assange slingra sig och komma undan ansvar!!!"
När åtalet läggs ner så kan de inte säga så.
Är inte lika säker på det.
Eftersom ingen journalist har granskat eller verka vilja granska, måste Assange få dom att vilja.
Svagheten i fallet är inte kvinnornas subjektiva känsla av att ha blivit kränkta. Det är fastslaget att kvinnor har större rätt till sina känslor än män, och att kvinnors känslor är att jämställa med sanning. svagheten ligger hur de formulerar sin känsla direkt och indirekt via egna utsagor och förhör. "han våldtog mig sen blev jag dumpad!" "han våldtog mig så då ville jag bli hans pressekreterare" "Världens häftigaste våldtäktsman ligger här i min säng" För att inte prata om den numera berömda kondomen som omöjligt kan ha används på det sätt som AA påstår.
När JA säger att det kom som en blixt från en klar himmel utan förvarning så har han rätt. Det fanns ingen anledning för JA att tro något annat. Det är först när AA förstår att hon inte är den utvalda, som kränkningen uppstår. Detta går att leda i bevis genom fup:en. Eva Finne gör en fullständigt korrekt bedömning av det inträffade och det är först när Borgström lägger sig i som det börjar få politiska övertoner.
Ingen kommer granska någonting innan Assange är i Sverige, utan fokus ligger på EAW och överlämnandet. Detta är i allt en ren proforma och tar snarare uppmärksamheten ifrån det inträffade än på.
Genom att flytta fokus finns allt att vinna och Assange kan tvinga fram en genomlysning av punkterna, och en lika omsorgsfull undersökning för sin sak, som kvinnorna fått för sin. Om minsta tecken på manipulation i anmälan mot Assange föreligger så faller också EAW. För vad menade egentligen SW när hon sa: "Jag ville inte anmäla" "Jag kände mig överkörd av både polis och kamrater"
Vem var kamraten som berättade hur slipstenen skulle dras?