Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-08-13, 00:38
  #34597
Medlem
Jag spekulerade i den omvända situationen inte så länge sedan.
Dvs vad som händer om källans telefon kontrolleras och visar kontakterna med media, speciellt om media har sagt att kontakt vägarna varit helt andra.

Någon av deras kompisar som är nervösa?

Annars omhändertog väl polisen tog Trond Sefastsson arbetsdatorer från TV4 redaktionen då man misstänkte att han använde dem för att även hantera olagliga saker som inte hade med hans jobb som reporter?
Hur slutade det? Var det så att facket och chefredaktör var med då polisen gjorde analysen?
Har för mig att de blev plomberade i väntan på beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Testa
@mymlanSofia Mirjamsdotter
Nästa fråga. Visst finns något aktuellt exempel på när journalist/redaktion tvingats lämna uppgifter till polis i strid mot meddelarskydd?
9 Augvia web
from Stockholm, Stockholm


Se https://twitter.com/#!/mymlan/status/100974986482810880
Citera
2011-08-13, 03:38
  #34598
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos
Blev du upprörd nu, herr politisk korrekt-kvinnosaksman?

Saker är inte alltid som de först ser ut. Min kommentar i förra tråden kunde tolkas som både rasistisk och nedsättande mot kvinnor. (Jag inspirerades till mitt inlägg av att SSW. nu satt beskrivningen "head of feminist conspiracy" som sin twitterbeskrivning, hon skall ha en eloge för sin självironi . Jag är INTE heller blind för hur saker och ting kan vinklas i svensk massmedia...)
Jag lovar alla läsare i tråden, att ÅSIKTERNA givetvis INTE är något jag står för. Inte heller är jag något slags "feminist-troll" som BaalZeBub eventuellet tror. Låt mig motivera:

Intressant hur en sådan kommentar (som min förra) fungerar som tändvätska på exakt vem som helst. TOM du BZB. Men läs vidare. Du har uttryckt att du tror att de bakomliggande motiven i denna historia har någonting att göra med 'försmådda älskare'. Någon annan som läser denna tråd kanske inbillar sig att AAs motiv till att komma med falska sexanklagelser - mot världens just då mest uppmärksammade man, att detta hänger samman med att hon blivit förbannad för att hon råkat ut för en respektlös man?

(Ytterligare någon som ännu inte läst Göran Rudlings vittnesmål på www.samtycke.nu, kanske fortfarande tror att AA historia är SANN. Det är den INTE. Misstanke kvarstår INTE.)

Men detta ÄR INTE tillräckliga motiv för AA, gott folk. INTE om hon förstått konsekvenserna av sitt handlande. Inte om hon dessutom var en (som Claes Borgström påstår) en WL-supporter. INTE för att gå till att gå till polisen i det läget. Det ENDA tänkbara alternativet (som jag kunnat se det) var för att hon FAKTISKT UTSATTS för NÅGON FORM av sexuellt övergrepp! (Men det stämde inte ALLS med den bild jag fått av J.A., så jag kunde inte få ihop det i mitt huvud.)

Problemet kvarstod dock, om DET vore sant, varför berättar hon inte om DET övergreppet för polisen? Varför berättar hon en uppenbart bizarr och falsk historia?

Det håller inte. Och om man tar in det stora sammanhanget bara för ett ögonblick(för det FINNS ett större sammanhang BzB, man behöver INTE vara konspirationsteoretiker för att förstå det), och betänker timingen av anklagelserna.
En "förmådd älskare" helt enkelt INTE heller ett SANNOLIKT scenario.

Men om DU BzB blev upprörd av mitt lilla inlägg om "judar", stanna då upp för ett ögonblick
(jobba fram all din empatiska intelligens) sätt dig i Anna Ardins skor och fundera ett ögonblick på vilken effekt EN SÅDAN HÄR historia skulle ha på en människa med HENNES rättvisa/hämd/antirasism-patos:

http://www.expressen.se/kultur/1.2351221/solkar-ner-sig

(För er som eventuellt blir oroliga att J.A. kanske är någon form an hemlig smygnazist kan också pusta ut. Jag garanterar er. Det är han INTE. (Inte I.S. heller) Det kan jag motivera i ett annat inlägg).

Kommentar BzB?

Till saken hör att (Som bl a Eva Finne noterade) att det är ganska uppenbart att inte heller Sofia Wilen har utsatt för NÅGON form av brott (eller något annat hemskt) som i sig skulle motivera A.A.s ilska och irrationella beteende. Dvs Göra falskanmälan och försätta sig (och ännu mer S.W.) i den sits dom är nu. Det framgår VÄLDIGT tydligt när man läser S.W.s historia till polisen. Och AA hade sett till att befinna sig i samma rum just då. Hon VISSTE att S.W. var VAKEN, hon VISSTE att J.A. berättat att inte hade kondom, hon HÖRDE SJÄLV, S.W. berätta att Julian Assange FÖRVARNAT om sina intentioner (som en gentleman bör) "I want to come inside you". Som alla vuxna män bör veta så är detta något man berättar FÖR ATT kvinnan skall få möjligheten att säga NEJ. (Detta FÖRSTOD S.W., och DETTA är orsaken till att hon vägrar skriva under vittnesmålet. ENDA anledningen att S.W., i sin tur gick med på att gå till polisen för att berätta SIN historia (som HELT friade Assange)var att HON fått höra A.A.s (SSW?) påhittade skräckhistorier.

Ok, så JA och IS är inga antisemiter menar du, medan AA däremot var djupt involverad i "Ship to Gaza". Och det skulle vara motivet eller vad menar du? Du får nog sluta med och tala i gåtor och istället rätta ut en del frågetecken.

Citat:
"Grekiska Ship to Gaza stoltserar på sin hemsida med ett samarbete med Gilad Atzmon som är ökänd för sitt judehat och bland annat uppmärksammats av SKMA 2007 då Folket i Bild och socialdemokratiska Broderskapsrörelsen bjöd honom till Sverige."

http://blogg.svansbo.se/2010/11/01/s...mitismen-igen/
Citera
2011-08-13, 09:13
  #34599
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos
Inlägget blev litet rörigt förra gången. Hoppas att det blir litet tydligare nu. Vad jag gör är att jag spekulerar i motiv till varför Anna Ardin gick med S.W. till polisen.
I mitt förra inlägg hade jag varit lutet lurig och antytt att det skulle vara en "judisk konspiration" - mest för att se vilka reaktionerna skulle bli. Jag anar att många blev förbannade. Och när man blir förbannad beter man sig irrationellt. Argast av alla blev kanske BaalZeBub (trots att han av sina tidigare inlägg att döma inte precis är den överdrivet känsliga typen).

...........

Blev du upprörd nu, herr politisk korrekt-kvinnosaksman?

Saker är inte alltid som de först ser ut. Min kommentar i förra tråden kunde tolkas som både rasistisk och nedsättande mot kvinnor. Jag inspirerades till mitt inlägg av att SSW nu satt beskrivningen "head of feminist conspiracy" som sin twitterbeskrivning, och hon skall ha en eloge för sin självironi . Men jag är INTE heller blind för hur saker och ting kan vinklas i svensk massmedia, så jag hoppas att NÅGON uppfattade ironin...

Jag lovar alla läsare i tråden, att ÅSIKTERNA givetvis INTE är något jag står för. Inte heller är jag något slags "feminist-troll" som BaalZeBub eventuellet trodde. Låt mig motivera:

Det är intressant hur en sådan kommentar (som min förra) fungerar som tändvätska på exakt vem som helst. T.O.M du BZB. Men läs vidare. Du har uttryckt att du tror att de bakomliggande motiven i denna historia har någonting att göra med 'försmådda älskare'. Någon annan som läser denna tråd kanske tror att AAs motiv till att komma med falska sexanklagelser - mot världens just då mest uppmärksammade man - att hennes motiv hänger samman med att hon blivit förbannad för att hon råkat ut för en respektlös man?

(Ytterligare någon som ännu inte läst Göran Rudlings vittnesmål på www.samtycke.nu, kanske fortfarande tror att AA historia är SANN. Det är den INTE. Misstanke kvarstår INTE.)

Men detta ÄR INTE tillräckliga motiv för AA, som jag kan se. INTE om hon förstått (som jag tror)på förhand förstått konsekvenserna av sitt handlande. Inte om hon dessutom var en (som Claes Borgström påstår) en WL-supporter. Det är INTE tillräckligt motiv för att gå till att gå till polisen i och vända uppochner på både sitt eget och S.W.s liv.

Det ENDA tänkbara alternativet (som jag till en början kunnat se det), som skulle kunna gjort AA tillräckligt förbannad vore att hon TROTS ALLT UTSATTS för NÅGON FORM av sexuellt övergrepp! Men detta (i sin tur) stämde inte överens med den bild jag fått av J.A... och jag (som säkert många andra med mig) kunde inte få ihop det i mitt huvud.

Problemet kvarstod dock: Om Anna Ardin faktiskt UTSATTS för någon form av sexuellt övergrepp, om DET vore sant, varför berättar hon inte om DET övergreppet för polisen? Varför berättar hon i stället en uppenbart bizarr och falsk historia? Och varför berättar hon denna historia först när polisen kallar henne till (telefon)förhör?

Det håller inte. Och om man tar in det stora sammanhanget bara för ett ögonblick (för det FINNS ett större sammanhang BzB, man behöver INTE vara konspirationsteoretiker), och betänker timingen av anklagelserna. Att en "förmådd älskare" skulle dyka upp just JUST DÅ, och blivit så sur att hon hittar på falska anklagelser, är helt enkelt INTE heller ett SANNOLIKT scenario. Assange är ändå 40 år, och det har inte hänt förut.

Men om DU BzB blev upprörd av mitt lilla inlägg om "judar", stanna då upp för ett ögonblick
(jobba fram all din empatiska förmåga) sätt dig i Anna Ardins sits och fundera ett ögonblick på vilken effekt EN SÅDAN HÄR historia skulle ha på en människa med HENNES rättvisa/hämd/antirasism-patos:

http://www.expressen.se/kultur/1.2351221/solkar-ner-sig

Jag menar alltså att även Ardin kan ha blivit duperad. Och betänk sedan Var/när/hur brukar sådana smaskiga expressen-historier dyka upp? Någon på tråden med bra minne?

(För er som eventuellt blir oroliga att J.A. kanske är någon form an hemlig smygnazist kan också pusta ut. Jag garanterar er. Det är han INTE. (Inte I.S. heller) Det ska jag motivera i ett annat inlägg. Men jag skulle tro att det är denna uppfattning som fått så många i "prataomdet"-kretsen att verkligen avsky assange).

Kommentar BzB?

Till saken hör att (Som bl a Eva Finne noterade) att det är ganska uppenbart att inte heller Sofia Wilen har utsatt för NÅGON form av brott (eller något annat hemskt) som i sig skulle motivera A.A.s ilska och irrationella beteende. Dvs göra falsk-anmälan och försätta sig (och ännu mer S.W.) i den sits dom är nu. Det framgår VÄLDIGT tydligt när man läser S.W.s historia till polisen. Och AA hade sett till att befinna sig i samma rum just då. Hon VISSTE alltså att S.W. var VAKEN, hon VISSTE att J.A. berättat att inte hade kondom, hon HÖRDE SJÄLV, S.W. berätta att Julian Assange FÖRVARNAT om sina intentioner (som en gentleman bör) "I want to come inside you". Som alla vuxna män bör veta så är detta något man berättar FÖR ATT kvinnan skall få möjligheten att säga NEJ. Detta FÖRSTOD S.W., och DETTA är orsaken till att hon vägrar skriva under vittnesmålet. ENDA anledningen att S.W., i sin tur gick med på att gå till polisen för att berätta SIN historia (som HELT friade Assange)var att HON fått höra A.A.s (SSW?) påhittade skräckhistorier.

Vad jag MENAR är att jag vet egentligen INGETING och "ship to gaza" aller varför AA var involverad där så jag han INGEN åsikt i den frågan. Och om SSW är den som spridit lögnerna om Assange vet jag INGENTING om hennes motiv. Vad jag däremot VET är att om man på något sätt offentligt kritiserar Israels regim eller påpekar att Israel har starka lobbygrupper inom svensk massmedia, så riskera man man omedelbart att utpekas som "antisemit", "foliehatt" "paranoid", och en djäkla massa nyttiga idioter kommer omedelbart få för sig att man är någon slags rasistisk demagog eller galning. Men kommer någon ens IHÅG det lilla landet Egypten och den (israelvänliga )diktatorn Mubarak. Nej WL tar INTE åt sig äran för att ha startat revolutionen i Egypten. Men förstår NÅGON Wikileaks centrala inblandning i det mediakriget? Vet ni OM att de diplomatiska som avslöjade BenAlis korruption och starkt bidrog till Jasmisrevolutionen publiserades på arabiska i den libanesiska tidningen AlAkbar?
Jag menar att det KAN finnas motiv som kopplar till både Israel och WL, som INTE har med "antisemitism" att göra över huvud taget: men om medias roll i att kontrollera informationsflödet från Israel och mellanöstern.
Citera
2011-08-13, 10:13
  #34600
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos
....angående karaktärsmordet av Julian Assange, chefredaktör på mediaorganet wikileaks...Det visar sig att spåren leder till en judisk-feministisk konspiration av slipade mediamänniskor och samvetslösa politiska opportunister.

Skojar Du? Om Du skriver ”kristet-feministisk konspiration” kommer Du nog något närmare sanningen. Vi känner till max ett dussin personer som diskuterade fallet AA och fallet SW under onsdagen-torsdagen-fredagen. Innan SW/AA gick till polisen. Karaktärsmordet börjar där och fortsätter med jouråklagarens beslut om att efterlysa Julian Assange för våldtäkt på extremt lösa grunder.

Man kan möjligen säga att AA:s kamratnätverk på Södermalm och Kungsholmen ”konspirerade” (=gaddade ihop sig) för att få AA och SW att gå till polisen med sina historier. Vad SW:s nätverk gjorde vet vi mindre om. Det tycks varken ha varit särskilt kristet eller feministiskt. Eller konspiratoriskt. Och vilka krafter utanför kamratnätverken som agerade i det fördolda är i stort sett helt oklart. Vet Du något om dem är Du välkommen med fakta i stället för att mata Expressen med nya argument om antisemitism.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2011-08-13 kl. 10:15.
Citera
2011-08-13, 10:32
  #34601
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrastapopolos

Kommentar BzB?
Om jag tolkar dig rätt så menar du att Anna Ardin anmälde Julian Assange för våldtäkt av rädsla för att bli anklagad för antisemitism. Mot detta talar att hon i andra sammanhang deltar i de facto antisemitiska aktiviteter via broderskaparna. Som politisk sekreterare för broderskaparna var hon alltså med om att bjuda in, möta och gulla med riktiga antisemiter, samt i övrigt allsköns fiender till mänskliga rättigheter, kvinnoförtryckare, terrorister och andra monster. Alla dessa mördare och förtryckare som den delen av socialdemokratin så gärna låter hänga som en gigantisk bjälke ur ögat. Dessutom var hon pressekreterare efter Ship To Gaza-incidenten.

Idag är Anna Ardin fortfarande aktiv i organisationer som har mycket kontakter med islamister.

Det hela faller alltså på sin orimlighet.

Antisemitism används i Sverige oftast som ett oberättigat skällsord. Kritik som är ett normalt inslag i den inrikespolitiska debatten i Israel, och tryckbar i deras stora dagstidningar som Jerusalem Post, anklagas för att vara antisemitisk och görs (försöker man iallafall) otryckbar i Sverige. Särskilt hårda är angreppen om det handlar om vad sionister ser som avfällingar från det sionistiska projektet, alltså om judar som från att ha varit aktiva soldater i israeliska armén, bosättare m.m sedan ha kommit på andra tankar och nu verkar för andra politiska lösningar. Johann Wahlström, uppväxt som jude i israel, med en moder som var bosättare och en fader som var i israeliska armén, är urtypen för en måltavla. Vi har sett rent hysteriska angrepp mot honom, ofta från tv-kanalen och tidningen Axess, bara för att han satt fokus på Bonnierfamiljens grepp om mediasverige. ( Synd på en bra tidning och en bra kanal!).

Att antisemitism missbrukas som ett skällsord hindrar dock inte att det verkligen finns en antisemitism av värsta slag mitt ibland oss.

Broderskaparnas ordförande Peter Weiderud och hans sekreterare Anna Ardin umgicks aktivt med några av jordens värsta antisemiter. På riktigt.
Citera
2011-08-13, 10:48
  #34602
Bannlyst
Kan ni som kör "citera" på era inlägg även infoga "spoiler" på de stora inläggen med mycket text. !
Snart halva tråden tas upp av enbart citat.

Avseende JA:
Vi vet nu ganska väl att även Lisa Magnusson (Aftonbladet) var inblandad i detta skådespel redan på lördagen den 20/8 (dagen efter efterlysningen av JA). Alltså har AA:s inre krets haft full tillgång till alla detaljer innan ens AA blev förhörd av polisen, och dom har varit aktiva i denna tråd under olika nick och försökt styra tråden i vissa riktningar.

Nu framför jag en misstanke som ni får suga lite på:

Vi vet att JA fick en "arrangerad" vistelse här som egentligen var avsedd för möte/kontrakt med PP.
AA:s inblandning i denna soppa kan vara djupare än vi anar. Det har tidigare framförts frågetecken i varför JA bar en ring under sitt framträdande i LO-borgen (där både SW och AA var närvarande). Denna ring försvann i samband med efterlysningen. Vi vet också att JA sökte uppehållstillstånd samt skulle bli ansvarig utgivare här i Sverige, och BH har antytt att en av kvinnorna hade "större framtida planer med JA".

Alltså är min misstanke att JA och AA:s "sammanboende" varit arrangerad i förväg och det kan ev vara förklaringen i denna härva, en slag mailorder-brud som skulle passa i plan-X för JA:s Sverige-planer. Har kollat på Migrationsverket och där behöver man inte vara gift för att få uppehållstillstånd, det verkar räcka med förlovning och sammanboende. Om vi antar att det fanns en plan där JA och AA skulle bli sambo:s med dito uppehållstillstånd etc, förklarar det hur AA dels kunde acceptera att JA drog till Enköping och satte på SW, det förklarar också hur vänkretsen runt AA kunde ha så mycket info i detta innan AA gick till polisen, för hon kunde ju inte hålla käften om den store JA, vi ser ju än idag hur hon skvallrar i olika medier. Det som också stör är hur en förlovningsring kommer på så snabbt på så kort tid från det att JA kom till Sverige.

Någon mer än SW bör ha klampat in i denna plan för att få både SW och AA att gå till polisen, eftersom AA redan visste om SW, hon döpte ju henne till Kashmirbruden och SMS:ade JW att JA "äntligen hade fått till det" långt före polisbesöket.

Kort sagt: AA = mailorder-brud med politiska planer - tussas ihop med JA som har sina planer i Sverige, hela vänkretsen vet om alla detaljerna. Sedan händer något på Torsdagen som stjälper hela planen på ända. Om vi antar att JA varit hårdbevakad sen han kom och någon extern hade lyssnat på AA:s skvaller, hade det ju räckt att ringa upp SW anonymt och t.ex säga - du - JA har AIDS, för SW tillät ju JA att köra blankt trots att hon var paniskt rädd för könisar. Det ser alltså ut som någon extern blandade sig i och spred ett rykte och sen brakade hela helvetet löst.


http://www.migrationsverket.se/downl...nyetabl_sv.pdf
Citera
2011-08-13, 11:11
  #34603
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Om man vill konspirera; du vill lägga ansvaret imellan de två MÄ istället för de som verkligen bär ansvar, Marianne Ny och Claes Borgström

Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Själv väljer jag lägga huvudansvaret på M Ny. CB är ändå per definition partisk. Som oberoende? åklagare är det hennes förbannade plikt att vara objektiv och inte välja sida, vilket hon tyvärr missbrukat å det grövsta.

Ja, hon verkar (hittills) vara den stora boven. Huvudansvarig för att eländet fortsätter. Men glöm inte Maria Häljebo Kjellstrand. Hon bär i stort sett lika ansvar.

Maria Häljebo Kjellstrand fattade beslut om anhållan och sände ut polispatruller på stan utifrån två anmälningar, utan något som helst skriftligt material och utan att samtala med den polis som förhörde Sofia Wilen. Hon inväntade inte heller att förhöret med Sofia Wilen skulle genomföras. På en direkt fråga från Expressen, samma kväll , den 20 augusti, svarar hon att ”jag vet inte när anmälan gjordes”. Hör och häpna! (Anmälningarna gjordes 49 minuter (SW) respektive 29 min (AA) innan MHK:s anhållan och efterlysning av Assange!). Hon inväntade därmed inte heller förhöret med Anna Ardin, som gjordes först dagen efter anhållan. Kan någon berätta på vilka lösa grunder MHK fattade sitt ödesdigra beslut? Som hon mot tjänsteinstruktionen genast kommunicerade till Expressen. Att hon inte prickats för sitt agerande är extremt märkligt för en lekman som mig. Luktar korruption.

Marianne Ny, som återupptog målet den 1 september avstod från att förhöra Julian Assange under minst tre veckor i september när han fanns i Sverige. Det var tydligen ”för tidigt”. Hon avvisade också ett av Hurtig föreslaget datum i oktober, eftersom det var ”för sent”. Därpå har hon under 8 månader (december 2010 till augusti 2011) avstått från att använda ”Mutual Legal Assistance” för att förhöra Julian Assange. Utan någon som helst motivering. Hon har inga informationsskyldigheter mot allmänheten, tydligen. Man måste tyvärr utgå från att hon har stöd av Riksåklagaren, Anders Perklev, och av regeringen för denna sin halsstarrighet.

Jag tycker det ser ut som två åklagares oprofessionella agerande i kvadrat, som tjänstefel och som rättsvidrigt agerande. Om man är lagd för konspirationsteorier ställer man frågan: konspirerar svenskt rättsväsende mot Assange? Eller är det som luktar illa bara oförmåga, unken korruption och rättsröta?
__________________
Senast redigerad av trenterx 2011-08-13 kl. 11:23.
Citera
2011-08-13, 11:36
  #34604
Medlem
longbow4ys avatar
Vi vet att vid tiden för anklagelserna försökte JA etablera sig i Sverige, pga svensk lagstiftning.
Det var nog det sista regeringen ville ske med tanke på relationerna med USA.

Hur stoppar man det?

Ett sätt är att göra JA mycket irriterad på Sverige och Svensk lagstiftning.

Enklaste sättet? Och vanligaste sättet för en underättelseverksamhet. Regel 1A i boken.
Sexanklagelser. I detta fall: Ett sexmål som aldrig går i mål.

Vad behöver man?
Misstanke om våldtäkt, några nyttiga idioter och en mycket långdragen process. Enkelt ordnat med lite telefonavlyssning, tillrättalagda ord, en politiskt styrd åklagare, och åklagarmyndighet och media i maskopi.

Hur har den planen gått?
Helt perfekt. JA vill absolut inte till Sverige. Problemet löst.
Politisk kostnad? Vänsterfeministerna tar smällen. Kanonbra för regeringen.

Det värsta som kan ske enligt Svenska regeringens plan?
Att JA genomskådar detta och kommer hit frivilligt och ansöker om politisk asyl samt avslöjar det Svenska rättsväsendet politiska styrning med internationell press på plats. Och att JA sedan stannar i Sverige och etablerar wikileaks som registrerad utgivare här. Då skyddas han av Svensk lagstiftning. USA varvar ut, men han kan inte lämnas ut utan att regeringen förlorar all trovärdighet i allmänhetens ögon.

Men å andra sidan är det det bästa som kan hända i mina ögon.
Välkommen hem JA.
Citera
2011-08-13, 11:45
  #34605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Har du någon information om NH har haft något som helst samröre med denna amerikanske advokat (TL) som f.n. befinner sig i Sverige?

Se http://svt.se/2.58360/1.797666/utskr...rfriendly=true

Enligt Ratsit är TL skriven i Kallhäll/Järfälla.
Citera
2011-08-13, 11:48
  #34606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Kan ni som kör "citera" på era inlägg även infoga "spoiler" på de stora inläggen med mycket text. !
Snart halva tråden tas upp av enbart citat.
---
Nu framför jag en misstanke som ni får suga lite på:

Vi vet att JA fick en "arrangerad" vistelse här som egentligen var avsedd för möte/kontrakt med PP.
AA:s inblandning i denna soppa kan vara djupare än vi anar. Det har tidigare framförts frågetecken i varför JA bar en ring under sitt framträdande i LO-borgen (där både SW och AA var närvarande). Denna ring försvann i samband med efterlysningen. Vi vet också att JA sökte uppehållstillstånd samt skulle bli ansvarig utgivare här i Sverige, och BH har antytt att en av kvinnorna hade "större framtida planer med JA".

Alltså är min misstanke att JA och AA:s "sammanboende" varit arrangerad i förväg och det kan ev vara förklaringen i denna härva, en slag mailorder-brud som skulle passa i plan-X för JA:s Sverige-planer. Har kollat på Migrationsverket och där behöver man inte vara gift för att få uppehållstillstånd, det verkar räcka med förlovning och sammanboende. Om vi antar att det fanns en plan där JA och AA skulle bli sambo:s med dito uppehållstillstånd etc, förklarar det hur AA dels kunde acceptera att JA drog till Enköping och satte på SW, det förklarar också hur vänkretsen runt AA kunde ha så mycket info i detta innan AA gick till polisen, för hon kunde ju inte hålla käften om den store JA, vi ser ju än idag hur hon skvallrar i olika medier. Det som också stör är hur en förlovningsring kommer på så snabbt på så kort tid från det att JA kom till Sverige.
-----
Kort sagt: AA = mailorder-brud med politiska planer - tussas ihop med JA som har sina planer i Sverige, hela vänkretsen vet om alla detaljerna. Sedan händer något på Torsdagen som stjälper hela planen på ända. Om vi antar att JA varit hårdbevakad sen han kom och någon extern hade lyssnat på AA:s skvaller, hade det ju räckt att ringa upp SW anonymt och t.ex säga - du - JA har AIDS, för SW tillät ju JA att köra blankt trots att hon var paniskt rädd för könisar. Det ser alltså ut som någon extern blandade sig i och spred ett rykte och sen brakade hela helvetet löst.


http://www.migrationsverket.se/downl...nyetabl_sv.pdf

Apropå "postorderbrud". Både JA och AA har varit aktiva på datingsajten okcupid.com Kanske kan man där hitta postorderbrudar och -brudgummar.
Citera
2011-08-13, 11:50
  #34607
Medlem
Om Lisa Magnusson ganska omgående fick tillgång till Ardins uppdiktade våldtäktsanklagelser ( och faktiskt trodde på dessa ), kan det haft betydelse för Aftonbladets beslut att avbryta samarbetetet med Wikileaks.

Lisa Magnusson fick f ö sparken, kanske lite oväntat, från Aftonbladet i slutet av 2010. Fick kort tid därefter anställning på Bonniersägda Resumé, och syns nu en del i Bonniers TV-kanal TV4.
Citera
2011-08-13, 12:38
  #34608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Nu framför jag en misstanke som ni får suga lite på:

Vi vet att JA fick en "arrangerad" vistelse här som egentligen var avsedd för möte/kontrakt med PP.
AA:s inblandning i denna soppa kan vara djupare än vi anar. Det har tidigare framförts frågetecken i varför JA bar en ring under sitt framträdande i LO-borgen (där både SW och AA var närvarande). Denna ring försvann i samband med efterlysningen. Vi vet också att JA sökte uppehållstillstånd samt skulle bli ansvarig utgivare här i Sverige, och BH har antytt att en av kvinnorna hade "större framtida planer med JA".

Det spekulerades i detta en del längre tillbaka men inte alls så djuplodande som det kanske borde göras.

Citat:
Alltså är min misstanke att JA och AA:s "sammanboende" varit arrangerad i förväg och det kan ev vara förklaringen i denna härva, en slag mailorder-brud som skulle passa i plan-X för JA:s Sverige-planer. Har kollat på Migrationsverket och där behöver man inte vara gift för att få uppehållstillstånd, det verkar räcka med förlovning och sammanboende. Om vi antar att det fanns en plan där JA och AA skulle bli sambo:s med dito uppehållstillstånd etc, förklarar det hur AA dels kunde acceptera att JA drog till Enköping och satte på SW, det förklarar också hur vänkretsen runt AA kunde ha så mycket info i detta innan AA gick till polisen, för hon kunde ju inte hålla käften om den store JA, vi ser ju än idag hur hon skvallrar i olika medier. Det som också stör är hur en förlovningsring kommer på så snabbt på så kort tid från det att JA kom till Sverige.

Någon mer än SW bör ha klampat in i denna plan för att få både SW och AA att gå till polisen, eftersom AA redan visste om SW, hon döpte ju henne till Kashmirbruden och SMS:ade JW att JA "äntligen hade fått till det" långt före polisbesöket.

Det behöver faktiskt inte finnas någon mera!
Ponera att AA och JAs plan är att ge honom en bas för WL i Sverige. För det behöver han boende och ett stabilt förhållande.
AA kan leverera både boende och förhållande. JA kommer att resa mycket så det behöver inte alls vara trångbott. Större lägenhet löser man lite senare. Och eftersom att AA inte direkt är kristet konservativ när det gäller livspartners och sexuella förhållanden så blir tyglarna både för henne och för honom större när det gäller att leva både tillsammans och vid sidan av.
Rent politiskt skulle detta föra AA till en höjd hon aldrig tidigare skådat.
På med en ring på JAs finger vilken han bara inte kan sluta pilla på under presskonferensen.

Citat:
Kort sagt: AA = mailorder-brud med politiska planer - tussas ihop med JA som har sina planer i Sverige, hela vänkretsen vet om alla detaljerna. Sedan händer något på Torsdagen som stjälper hela planen på ända. Om vi antar att JA varit hårdbevakad sen han kom och någon extern hade lyssnat på AA:s skvaller, hade det ju räckt att ringa upp SW anonymt och t.ex säga - du - JA har AIDS, för SW tillät ju JA att köra blankt trots att hon var paniskt rädd för könisar. Det ser alltså ut som någon extern blandade sig i och spred ett rykte och sen brakade hela helvetet löst.

Men - sedan kommer samtalet från SW, den där kashmirbruden JA ville sätta på, vilket i det stora hela var ok för AA så länge hon fick ta ut svängarna när hon behövde.
Samtalet går från att SW söker efter JA till att SW nämner att hon vill fråga polisen om det går att tvinga honom till ett test. Eller möjligen att hon redan varit på sjukhus och de har upplyst henne om att det som hänt är nog våldtäkt och inte dåligt sex. AA känner igen beskrivningen av det sex som AA och JA haft vilket var precis lika "dåligt" och kanske egentligen skulle kunna ses som våldtäkt om man tar på sig de glasögonen.
Nu rasar AAs liv samman. Det här är ett område som AA kan utan och innan och hon vet att det som hänt kan eller kommer sannolikt att rubriceras som våldäkt.
Personen som hon tagit in i sitt liv och som hon i framtiden ska kopplas samman med har begått en våldtäkt eller kommer i alla fall att misstänkas för att ha begått en. Oavsett är skadan bortom reparabel.

AA ser nu ingen annan utväg än att ställa sig på SWs sida.
Politiskt, moraliskt och karriärmässigt går det överhuvudtaget inte längre att bli förknippad med JA. AA väljer sida snabbt för oavsett kommer det att komma fram att även hon har haft motsvarande kassa sex med JA och därmed till och med kanske accepterat övergreppen. Ohållbart. Det finns ingen annan utväg för AA än att säga adjö till alla de stora planer hon hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in