Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-26, 14:33
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
...någon som på rebellabloggen skrev betydligt mer detaljerat om att alla visste att han var kvinnofientlig och hade ett mycket negativt beteende mot alla kvinnor..

Inte ett värre beteende mot kvinnor än att både T20 och AA, båda mycket kräsna, tyckte att han var en lämplig sexpartner vid upprepade tillfällen.
Citera
2010-08-26, 14:34
Medlem
Tuesdays avatar
'Stannade längre hos AA' - är det inte JAs egen gissning vad anmälan handlar om?
Han är av förklarliga skäl inte hemma på svensk lagstiftning, och förstår ej att dylikt snarare skulle falla under hemfridsbrott - lite beroende på omständigheterna kring kvarstannandet.
Citera
2010-08-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
"Religiösa" känns negativt

VARFÖR känns "religiösa" negativt? Fundera på det riktigt riktigt ordentligt så kanske ni kommer på en ny "revelation"!

Svaret kanske är att ni inte alls skall blanda in "religiösa" alls .... det är lite som att JAG startar ett nytt parti och kallar det "Hallandspartiet" och försöker prompt få med HELA svenska befolkningen att heja på det partiet .... tror ni jag lyckas?? Neeeeej. Ett tydligare svar är: Ni har valt ett namn/beteckning som motarbetar er själva. Ni jobbar i uppförsbacke.....
Citera
2010-08-26, 14:35
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Låter troligt att han inväntar. Ingen större brådska då han redan fått viss upprättelse bara av det faktum att resten av världen skrattar allt mer åt det svenska rättssystemet.
Precis! Han väntar på att surfen bygger ordentligt innan han ger sig ut på brädan.
Citera
2010-08-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
'Stannade längre hos AA' ... förstår ej att dylikt snarare skulle falla under hemfridsbrott .

Enligt AAs advokat CB så ska det ju dessutom röra sig om ett sexuellt ofredande, gränsande till våldtäkt. Jag har svårt att se hur CB kan få ett kvardröjande i lägenheten till en våldtäkt ens med god fantasi.
Citera
2010-08-26, 14:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Inte ett värre beteende mot kvinnor än att både T20 och AA, båda mycket kräsna, tyckte att han var en lämplig sexpartner vid upprepade tillfällen.
Det är precis det jag menar. Om beskrivningen stämmer så kunde de inte direkt vänta sig ett ok beteende i sängen heller. Om en person är en skitstövel i vardagslivet så kan man anta att han är det i sängen också.
Citera
2010-08-26, 14:39
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Stort tack om du kan redogöra hur du kom fram till att T-20 kunde vara SW.
Rutinerade FB-rävar misslyckades, hon var raderad på nätet.
Trots detta fick just du fram infon.

Jag är väldigt logisk som människa och följde således ett mycket logiskt spår.

Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Hahaha!!! Vad får du detta ifrån? Du måste trolla eller känner du T20 väldigt väl personligen kanske? Troll! Kan du inte bara lägga dina inlägg i humordelen istället?
Det verkar som om vissa användare börjar bli desperata att få bort tråden från ämnet.

Jag kan inte uttala mig om varifrån jag fått infon, men tro mig att det är en 100% säker källa jag baserade just det uttalandet på.
Citera
2010-08-26, 14:41
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Enligt AAs advokat CB så ska det ju dessutom röra sig om ett sexuellt ofredande, gränsande till våldtäkt. Jag har svårt att se hur CB kan få ett kvardröjande i lägenheten till en våldtäkt ens med god fantasi.

Vet vi något säkert om hur länge JA stannade kvar hos ST-20? (alltså, efter övergreppet)
Citera
2010-08-26, 14:41
Medlem
Citat:

OM hon skulle gjort ngt fel får man ta ställning till det då.

Visst visst MEN det är väldigt dyra läropengar för att inte tala om renomé som det kostar. Detta som AA får lära sig i en rättegång har vi ändra lärt oss i tidig vuxen ålder. Så vi behöver aldrig försätta oss i en sits där vi får "stryk" inför hela världen i en rättegång.

Citat:
Tror inte många vet vad som hänt: Flashback är en rätt begränsad skara.
...........
I den här tråden vet vi ännu inte vad som hänt.

Det är många som redan vet exakt vad som hänt.... men det är fortfarande en stor skillnad på insikt om vad det innebär ...
Citera
2010-08-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Vet vi något säkert om hur länge JA stannade kvar hos ST-20? (alltså, efter övergreppet)

Försök inte sprida desinformation. Vi vet ju nu att chefsåklagaren efter noga övervägande har sagt att T20s berättelse inte beskrev ett brott - varken våldtäkt, ofredande eller något annat brott. Inget övergrepp har hänt.
Citera
2010-08-26, 14:46
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Försök inte sprida desinformation. Vi vet ju nu att chefsåklagaren efter noga övervägande har sagt att T20s berättelse inte beskrev ett brott - varken våldtäkt, ofredande eller något annat brott. Inget övergrepp har hänt.

Ja, och som en reaktion på det kläckte CB ett av det mest sammanfattande uttrycken för hela den här soppan: "Man behandlar inte målsägande på det här sättet".
Citera
2010-08-26, 14:46
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea

Jag kan inte uttala mig om varifrån jag fått infon, men tro mig att det är en 100% säker källa jag baserade just det uttalandet på.

Haha! Nej jag tror dig absolut inte på ditt ord! Varför skulle någon här göra det?? Sitt inte och driv nu jag har nyss förklarat pedagogiskt hur man bedömer en användares trovärdighet och du kvalar inte in någonstans så..
Senast redigerad av Anemon 2010-08-26 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in