Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-05, 19:26
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
bla bla bla... även om jag inte når upp till din självutnämnda intelligensnivå ..bla bla bla
Jag tror inte mig själv om att ha någon speciellt hög intelligens. Jag har inte ens talat om intelligens.

Vad jag sa var att jag inte var imponerad av den intelektuella nivån i dina inlägg i den här tråden så här långt. Sedan är det upp till var och en att fundera över om det är så att jag anser att mina inlägg står över andras eller om jag anser att dina inlägg inte riktigt nåt upp till standarden i tråden.

Ironi kan vara svårt att tolka...

Förvisso är du ytterst kunnig i klassisk retorik och debatteknik. Men utan substans klingar det så mycket tommare när man skalar bort det retoriska utanverket.
Citera
2010-09-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Kommentarer överflödiga...
Jag blev ombedd att ha särskild info om anklagelserna i sig. Och jag gör som alla andra - försöker måla min bild utifrån det jag vet; dvs om Broderskap och AA och vad de olika parterna sagt i media.
Citera
2010-09-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Finns det något tungt skäl till att man skulle hantera den anmälde och anmälarna olika?
(T ex omfattande annonsering runt om i världen).

Öga för öga?
Citera
2010-09-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Var fick du det ifrån, att riksåklagareämbetet lördagen den 21:a augusti skulle ha beordrat chefsåklagare Eva Finné att ingripa?
https://www.flashback.org/p25259441#p25259441
Jag har föreslagit att det skulle in i sammanfattningen som DeLorean lite svartsjukt vårdar, men han har inte velat lyssna på det örat.
Citera
2010-09-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Öga för öga?
Jag ser inte att det är ett svar på det jag frågar. Du får utveckla det lite. Obs att det var väl två frågor om jag inte missminner mig.
Citera
2010-09-05, 19:43
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
https://www.flashback.org/p25259441#p25259441
Jag har föreslagit att det skulle in i sammanfattningen som DeLorean lite svartsjukt vårdar, men han har inte velat lyssna på det örat.
Jodå, lyssnat har jag.

Men sammanfattningen är redan väl lång och det finns många saker på väntelistan. Jag måste prioritera hårt (riskerar att passera maxlängden för ett inlägg på FB). Att Rå grep in är förvisso viktigt, men det viktigaste är ju reslutatet av ingripandet: Att EF fick ta över. Och det finns med.

Skulle det sedan visa sig att det är något fuffens eller oegentligt med RÅs agerande; ja då kvalificerar det sig för att komma med.
Citera
2010-09-05, 19:44
Medlem
Citat:
Jag ser inte att det är ett svar på det jag frågar. Du får utveckla det lite. Obs att det var väl två frågor om jag inte missminner mig.
Två fel gör inte det första rätt. Att den som anklagas hängs ut gör inte att de som anklagar ska hängas ut. Däremot att den som anklagas ska rentvås så gott det går om han frias.
Citera
2010-09-05, 19:44
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Att drevet och hatet som vissa fåt utlopp för här är vidrigt? Absolut!
Jag har sällan sagt saker lika säkert som många andra. Tycker inte vi kan göra det.

Jag tycker verkligen att du ska ta en paus. Gå tillbaka och läs dina tidigare inlägg i denna fråga. (Det har jag nämligen gjort)
Du kommer att finna samma mönster som jag fann. Från att tvärsäkert uttalat dig om att SW var ett ONS som JA inte behandlade tillräckligt smidigt, till att efter att ha hämtat ny luft, lika tvärsäkert säga att de minsann umgåtts en hel del innan de hamnade mellan lakanen. Du förstår varför det är svårt att ta dig på allvar..?
Citera
2010-09-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Jag tycker verkligen att du ska ta en paus. Gå tillbaka och läs dina tidigare inlägg i denna fråga. (Det har jag nämligen gjort)
Du kommer att finna samma mönster som jag fann. Från att tvärsäkert uttalat dig om att SW var ett ONS som JA inte behandlade tillräckligt smidigt, till att efter att ha hämtat ny luft, lika tvärsäkert säga att de minsann umgåtts en hel del innan de hamnade mellan lakanen. Du förstår varför det är svårt att ta dig på allvar..?
Jag har inte skrivit något som jag inte fortfarande skulle kunna skriva. Dvs de umgicks några dagar, JA var - nog - osmidig, eventuellt gjorde han något kriminellt. Ta ett direkt citat istället om du ska klaga.
Citera
2010-09-05, 19:47
Medlem
Citat:
Håller inte med om att det inte skulle vara ett brott. Och dessvärre (för JA isf) tror jag i stort sett alla åklagare skulle hålla med. Och därför (att det varit mer svåravgjort) är det i det här fallet antagligen nog något annat.
Det kan vara så att du har rätt. Men det är inte så ovanlig i samlagssammanhang. Men om allt mer inkluderas i våldtäkt kommer till slut folk att vara brottslingar när dom har sex.
Ska man då följa principen för sexköpslagens tillkomst får man helt enkelt förbjuda samlag. Det blir för svårt att få fällande domar. Gravida kvinnor åker automatiskt i fängelse för brott mot samlagslagen.
Citera
2010-09-05, 19:53
Medlem
Citat:
Sedan angående sexet: Det var frivilligt - men inte alla delar av det. Och det är väl det vi tycker så olika om; kan man tacka nej till delar man inte vill ha eller gör man en villkorslös överenskommelse?

Vänd på det...

Är det rätt att man skall kunna ha samlag med en annan person och sedan i efterhand då man ångrar sig kalla det våldtäkt?
Citera
2010-09-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Vänd på det...

Är det rätt att man skall kunna ha samlag med en annan person och sedan i efterhand då man ångrar sig kalla det våldtäkt?

Jag tror inte det var sexet i sig de ångrade. Varför skulle de gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in