Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-05, 19:59
Medlem
Litargias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Jag tror inte det var sexet i sig de ångrade. Varför skulle de gjort det?

En ganska kryptisk kommentar - de anser att det är våldtäkt men ångrar inte sexet i sig?
Kan du utveckla?
Citera
2010-09-05, 20:00
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Men vad i hela fridens namn skulle han då vara anklagad för?
Citera
2010-09-05, 20:00
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Om de nu alls hyser ånger: vad ångrar de?
Citera
2010-09-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
https://www.flashback.org/p25259441#p25259441
Jag har föreslagit att det skulle in i sammanfattningen som DeLorean lite svartsjukt vårdar, men han har inte velat lyssna på det örat.

Jo den lilla uppgiften borde ju vara med där.

Men hur som helst: nyheten var ute fem på morgonen. Där ändrades förutsättingarna. Varken chefsåklagare eller än mindre riksåklagareämbetet lägger sig normalt i alldagliga utredningar. Riksåklagarämbetet hade inte kopplats in om saken hade förblivit en diskret affär och Assange hade gripits i Stockholm under natten till lördagen den 21:a. Assange hade hamnat i isolering på kronobergshäktet och kreti och pleti hade inte anat att han satt där. Ingen skandal. Ingen lång tråd på Flashback.

Om motivet, för att få Assange undanstoppad i häkte en tid, var att kunna genomföra en liten palatskupp inom Wikileaks, så hade man nog inte haft för avsikt att det också skulle leda ända till rättegång. Det hade blivit för stort spektakel. Även falskanmälan av hämnd med svartsjuka som enda motiv kan haft endast ett gripande/anhållande/häktning, men ingen rättegång, som syfte.
Citera
2010-09-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litargia
En ganska kryptisk kommentar - de anser att det är våldtäkt men ångrar inte sexet i sig?
Kan du utveckla?

Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Men vad i hela fridens namn skulle han då vara anklagad för?
Om han inte gjort vad-det-nu-var-han-gjorde hade de rimligtvis haft skönt sex med varandra. Alla nöjda och glada. Men nu var det tydligen inte så. Och vad det var han gjorde vet vi inte än.
Citera
2010-09-05, 20:03
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Om han inte gjort vad-det-nu-var-han-gjorde hade de rimligtvis haft skönt sex med varandra. Alla nöjda och glada. Men nu var det tydligen inte så. Och vad det var han gjorde vet vi inte än.
Borde det inte rimligtvis ha med sexet att göra om brottsrubriceringen är våldtäkt tycker du?
Citera
2010-09-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Borde det inte rimligtvis ha med sexet att göra om brottsrubriceringen är våldtäkt tycker du?
Rimligtvis. Det verkar som om ni missförstår mig? Läs mitt förra inlägg igen så kanske det blir tydligare?

-Lämnar snart datorn för ett tag igen.
Citera
2010-09-05, 20:06
Medlem
Litargias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Jo den lilla uppgiften borde ju vara med där.

Men hur som helst: nyheten var ute fem på morgonen. Där ändrades förutsättingarna. Varken chefsåklagare eller än mindre riksåklagareämbetet lägger sig normalt i alldagliga utredningar. Riksåklagarämbetet hade inte kopplats in om saken hade förblivit en diskret affär och Assange hade gripits i Stockholm under natten till lördagen den 21:a. Assange hade hamnat i isolering på kronobergshäktet och kreti och pleti hade inte anat att han satt där. Ingen skandal. Ingen lång tråd på Flashback.

Om motivet, för att få Assange undanstoppad i häkte en tid, var att kunna genomföra en liten palatskupp inom Wikileaks, så hade man nog inte haft för avsikt att det också skulle leda ända till rättegång. Det hade blivit för stort spektakel. Även falskanmälan av hämnd med svartsjuka som enda motiv kan haft endast ett gripande/anhållande/häktning, men ingen rättegång, som syfte.

Enligt det resonemanget alltså troligt att läckan stod på JA's sida i det hela?
Känns fortfarande som om läckans identitet och motiv är en av grundbultarna i det hela.
Citera
2010-09-05, 20:08
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
kan du ge några konkreta och tydliga exempel på var gränsen mellan våldtäkt och inte våldtäkt går enligt just dig under en ömsesidigt samtyckt sexakt?
Citera
2010-09-05, 20:09
Medlem
the saints avatar
Citat:
Men varför hänger man ut de tjejer som anklagat honom med namn?

Hört uttrycket "svinhugg går igen"?
Citera
2010-09-05, 20:09
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Rimligtvis. Det verkar som om ni missförstår mig? Läs mitt förra inlägg igen så kanske det blir tydligare?
Ja jag fattar inte alls vad du menar, men det är kanske bara jag då. Som jag ser det så har han antingen gjort något under deras sexuella akt, eller så ljuger kvinnorna om den biten. Så antingen har de sexat i samförstånd eller så har de inte det. Du skriver att de troligtvis inte ångrar sexet.

Isåfall måste du vara inne på att de känner sig försmådda och ångrar det med facit i hand, och därmed ljuger om våldtäkt och njöt av sexet för stunden.

Något annat sätt kan jag inte tolka dig på.
Citera
2010-09-05, 20:11
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea

Det råkade bli så den gången, jag var helt enkelt väldigt snabb (fixade till mitt inlägg när jag såg Aniskas). Nu glömmer vi det och går vidare.

Nä, jag vill gärna ha en ordentlig förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in