Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-07, 22:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jo, SW är en annan femma. Det jag skrev gäller AAs anmälan.

Ok, blandade ihop det lite håller med dig AA s anmälan är lite mer beräknande om
det är det du menar..

//Reimer
Citera
2010-09-07, 22:35
Medlem
Vad har ni för kvasidiskussion om huruvida de var överens om kondomen var av med vilje eller ej? Spelar väl fan ingen roll. Ni är riktiga blockmongon som ens försöker få det till något som rättfärdigar en anmälan.
Citera
2010-09-07, 22:41
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inte riktigt.
Förundersökningen i anmälan K246336-10 avseende ett fall rubricerat som ofredande utvidgas till att avse samtliga i anmälan omnämnda händelser vilka är att rubricera som sexuellt tvång och sexuellt ofredande.
Flera händelser har varit på tapeten sedan i onsdags.

Vet inte om du såg den här av mcfrog:
https://www.flashback.org/sp25309539
Citat:
Mycket roligt, när jag slog i polisregistret så hade AA:s anmälan om ofredande nu ändrats till våldtäkt. Dvs en helt annan kodning på anmälan. Dessutom är den sekretessmärkt nu så man kan inte klicka sig vidare. För mindre än en vecka sedan så stod hennes anmälan som ofredande och helt öppen med namn och personnummer. Nu får man inte fram namnet utan man kunde bara hitta den när man hade hennes ärendenr.

Dvs olika brottsrubriceringar och möjligen av taktiska skäl. Deckardrottningen:
https://www.flashback.org/sp25318210
Citat:
Våldtäktsmisstankar ger polisen rätt att göra massor av saker dom kan vilja göra med wikileaks:

Polisen får telefonavlyssna personer som ej är misstänkta för brott, utan bara råkar ha någon form av kontakt med en misstänkt för brott som kan leda till 2 års fängelse (t.ex. våldtäkt), samt för ett antal brott med lägre straffsatser. Polisen får även installera hemliga spionkameror i dessa ”misstänkta bekantas” hem. (läs mer)

Det är alltså inte bara Assange som kan avlyssnas, utan även personer han mailat eller träffat i Sverige. Polisen får sedan använda allt de hör.

Tycker det är lite oklart det här med rubriceringen, hoppas jag inte missat nåt men om det är på det här viset så kan de alltså förutom JA och WL avlyssna Falkvinge och kartlägga pp's nätverk. Är väl högst tänkbart att de konsulterar fra i det här fallet och då har de nog det mesta, så här inför valet.
Citera
2010-09-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tror inte ngn är intresserad av att nita ngn oskyldig.
Jag förstår att ni är oroliga för JA men ha lite tillförsikt!
Är han oskyldig så kommer det visa sig, och är det ett svårbedömt fall så är det väl bra att de tar det lugnt. Han har ju hörts en gång och behövs det blir det fler.
Jag gillar inte din ton, och hur du försöker vända på bevisbördan.

JA skall idag betraktas som oskyldig, det är man tills man döms. Det är upp till AA och SW att bevisa bortom rimligt tvivel att han är skyldig. Det är så systemet är tänkt att fungera.

Det finns en del som får mig att tvivla på att de kan bevis det:
1. Att AA skall rådfråga om brott på Klaras
- Så inte ens offret kan sätta fingret på om det var ett brott begånget?
- AA har en karriär i Uppsala och eget dokumenterat brinnande intresse i ämnet.
- Därför finner jag det troligt att AA hade annat uppsåt än att "rådfråga".
2. SW frågade JA, enligt egen utsaga, om JA ville hör av sig igen.
- Detta skedda morgonen efter den påstådda våldtäkten.
- Jag har svårt att se att ett våldtäcktsoffer vill se förövaren igen.

Detta är information vi vet om, detta är de slutsattser jag drar. Ett svartsjukedrama som gått väldigt över styr är den enklaste förklaringen.

Inga politiskt motiverade antaganden i världen kan skälpa den övertygelsen. Om du aeaeaea, rövner eller någon annan har något reell information som invaliderar riktigheten i dessa två uppgifter från AA och SW själva, så framför dem. Eller en annan förklaring baserad på något mer reelt än antaganden om någons godhjärtighet, för hur denna information skall tolkas? Annars kan nu snälla sluta skriva samma dynga gsida upp och sida ned; det blir inte mer sant för att ni upprepar det tusen gånger!
Citera
2010-09-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
I ansökan, som är skriven av Rättssäkerhetsorganisations ordförande Johann Binninge på uppdrag av Julian Assange, står det:
"Anledningen till begäran om bytet är att Julian Assange upplever att hans nuvaranda försvarare advokat Leif Silbersky inte är tillräckligt engagerad samt är mycket svårt att komma i kontakt med."
Vidare står det:
"Assange har inte längre förtroende för sin försvarare."

Jag köper argumenten, Silbersky har för mycket annat att göra.
Men för övrigt tror jag att han hade varit duktig "väl på plats i rätten" så att säga.

Ja, om det nu inte är så att hans starka judiska gudstro skulle ha gjort det svårt för honom att inte ta moralisk ställning mot Assange eftersom man inte precis kan säga att han agerat för att skydda Israels och USAs intressen i Mellanöstern, dvs skäl liknande de som fick Lars Gustafsson att lämna Piratpartiet (LG konverterade som bekant till judendom 1981). Silbersky säger enligt egen utsaga t.ex "nej till narkotikamål" just p.g.a att hans egna moraliska ställningstagande gör sig gällande i det sammanhanget.

Citat:
Silberskycitat ur DN intervju, 2006-08-20:

- Jag upptäckte att jag inte kunde göra en fullgod insats för att jag tog moralisk ställning på ett sätt som en advokat inte bör göra. Fråga mig inte varför, det finns ingen logik i det /.../
Citera
2010-09-07, 22:57
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
Vet inte om du såg den här av mcfrog:
https://www.flashback.org/sp25309539

Dvs olika brottsrubriceringar och möjligen av taktiska skäl. Deckardrottningen:
https://www.flashback.org/sp25318210

Tycker det är lite oklart det här med rubriceringen, hoppas jag inte missat nåt men om det är på det här viset så kan de alltså förutom JA och WL avlyssna Falkvinge och kartlägga pp's nätverk. Är väl högst tänkbart att de konsulterar fra i det här fallet och då har de nog det mesta, så här inför valet.

Och i dagens DN står det så här
Citat:
Den andra anmälan är utvidgad från ofredande till sexuellt tvång och flera fall av sexuellt ofredande.
Framgår inte om det är ett direkt citat från åklagaren,
svårt att hålla reda på detaljerna i detta.
Citera
2010-09-07, 23:00
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivineBovine
Ja, om det nu inte är så att hans starka judiska gudstro skulle ha gjort det svårt för honom att inte ta moralisk ställning mot Assange eftersom man inte precis kan säga att han agerat för att skydda Israels och USAs intressen i Mellanöstern, dvs skäl liknande de som fick Lars Gustafsson att lämna Piratpartiet (LG konverterade som bekant till judendom 1981). Silbersky säger enligt egen utsaga t.ex "nej till narkotikamål" just p.g.a att hans egna moraliska ställningstagande gör sig gällande i det sammanhanget.

Om vi nu ska dra judespåret hela vägen kan man notera att efternamnet Gehlin bärs av flera prominenta personer av judisk börd.

Edit: Mats Gehlin är polisens utredare för tydlighetens skull.
Citera
2010-09-07, 23:05
Medlem
Spunkhunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito

Hur som helst kan vi också vara säkra på att Anna Ardin ansåg att inget av detta var värt att polisanmäla - förrän Sofia Wilén hörde av sig...

Stackars AA som rövknullas av SW sådär. Hela karriären spolierad. Och sedan så rövknullas hon av polisen. Och sedan av medierna. Och sen av sitt eget ombud. Det måste svida rejält.
Citera
2010-09-07, 23:07
Moderator
Siegfrids avatar
Birgitta Jonsdotter backar nu hem och säger att hon ej är talesperson för Wikileaks:
Från hennes Twitter:
# I am overwhelmed with parliamentary work - have to focus on that in the next few days. about 13 hours ago via web
och
# I am not a spokesperson for WikiLeaks, nor do I wish to take on that role. I did act as a spokesperson for WL CM because I co-produced that.
Citera
2010-09-07, 23:10
Bannlyst
PRQ's förtydligande angående räden.
Mycket resurser för att blidka Hollywood.
Men som framkommit tidigare, inget med wikileaks att göra.
------------------------------------------------------------------------------------------

Hi.

As many of you might have heard in the media there have been a big
police raid around Europe.

The raid was about the usual file-sharing crack-down, which they have
each year, so not directed directly against PRQ or it\'s customers.

PRQ was visited by 5 policemen and a locksmith at 9 AM (CET), they
where not allowed to enter the premises until our legal representative
was present at the office.

When he arrived they (the police) just wanted to know who or whom had
used 2 different IPs during a couple of dates in 2009.

Since we did not have this information (no logging) there was no
information and/or hardware for them to seize.

The police did not enter the datacenter, only the office, so no
servers or network have been touched by them.

No information given or hardware removed.

So you can all rest easily.

The only impact it have had, is that we lost some working hours,
which means that we have a little backlog on the tickets. We are
working through the que, expect to be back on track withing 24 hours.

--

Periquito AB / PRQ
Citera
2010-09-07, 23:11
Medlem
JA varnas 11 Augusti enl TV-intervjun.
Felsägning?
Det var ju före föreläsningen.

Men om så är fallet.
Ända inleder han en relation med groupien SW.
Snacka om naivitet/omdömeslöshet.
Dessutom påstås han ju vara paranoid.

Än mer förvånande.
Citera
2010-09-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Kanske lite kortslutning, kanske lite för mycket " -Har du (som tjej) gått med på att inleda sex måste han få slutföra." Det tankesättet finns mycket ofta uttalat här på Flashback (bland män mest?) och även om tjejer/kvinnor inte uttalar det så ofta tror jag många uppför sig så när det väl gäller: "ett ställa upp-ligg, ett kasst one night stand, en svinig kille som inte var lyhörd för vad de ville"
Naturligtvis måste ingen få slutföra om den andre säger ifrån. Dock är väl engagemanget stundtals så starkt (för såväl kvinna som man) att ska man få stopp då får man nog vara väldigt tydlig och antagligen försöka avbryta fysiskt.

Men ibland är det inte lätt att tolka det som sägs. Linnea Ornstein som är kompis med AA, och fotograf liksom SW, nämner på en websida att hon en gång trott sig ha fått tillstånd att fotografera, men istället var den tillfrågade tvungen att hämta polisen för att få stopp på Linnea. Linnea skyller på kulturella skillnader, och det kan nog finnas en sanning i det. Men hennes brott var iaf så allvarligt att polis tillkallades.

Frågan är nu om hon är en kvinna som inte kan ta ett nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in