Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-07, 21:11
Medlem
Om nu kondomspåret stämmer...

Eftersom JA inte har några STDs (vad han vet) så har ingen blivit utsatt för någon risk att smittas. Risken kan ju inte vara fiktiv. Då åter står bara risken att bli gravid, och detta har kvinnan FULL kontroll över. Hon kan äta P-piller, finns t.o.m. dagen-efter piller som räddning. Sex är ett gemensamt ansvar och AA kan inte lägga all denna skuld på JA.

Om detta leder till åtal betyder det att alla män som mistror sina flickvänners p-piller vana också har ett case. Ingen behöver vara gravid, det räcker att jag är kränkt över att hon skulle ha kunnat bli gravid. Precis samma sak.

Så att köra utan kondom kan inte vara olagligt i detta fall, dåligt uppförande, men inte olagligt. AA måste vara mer vaken, knipa lite och se till att kondomen används. Hon kan då bestämt säga nej med en örfil, visa var skåpet ska stå som en äkta klassisk kvinna!

Inte heller kan detta vara ofredande eftersom de redan kommit överens om att gå hela vägen. Den enda möjlighet för ofredande är om AA och JA är underförstådda med att sex med gummi inte räknas som sex. Men då måste AA också köpa att våldtäkt med gummi blir nedgraderat till sexuellt ofredande.

case closed.
Citera
2010-09-07, 21:11
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Tack för det. Han säger här att han fick en varning den 11/8 men inte att han påstått det var CIA. Hmm.

Varning ja.

Men inte att CIA har med denna händelse att göra. Enligt reportern hävdar han en personlig vendetta här.
Citera
2010-09-07, 21:14
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Här måste jag invända och peka på att Ardin inte själv bestämmer över sitt känslomaskineri. Det är tvärtom så att om JA har inslag av att t ex vara en man som vet var skåpet skall stå så kommer kvinnors känslomaskineri att uppfatta det som attraktivt. Det är inte förrän mannen dumpat kvinnan eller något speciellt hänt som kvinnan kan frigöra sig från fortplantningsdriftens styrning och bli missnöjd med mannen. Ardin är naturligtvis inget undantag. Om JA hade varit en snäll jämställd man hade Ardin nog bara sett honom som en oattraktiv mespotta ur fortplantningssyfte. (Men detta är antagligen något som Ardinskan aldrig skulle medge).

Det kan vara lite kul att peka på att en kvinna som t ex AA uppenbarligen uppskattat en manschauvinist så till den milda grad att hon har sex med honom. (Och jag gör gärna det emellanåt). Men verkligheten är den att det är inte Ardin som bestämmer det utan autonoma delar i hennes hjärna. Och känslorna är svåra att stå emot.

Japp. Jag tror på detta också.

Notera att tankarna på anmälan inte kom förrän Sofia Wilén ringde. Tills dess var han bara ett misstag. Och fortfarande är han på fri fot...
Citera
2010-09-07, 21:16
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Det är farligt att förminska våldtäktsoffer till lögnare. På samma sätt skulle man kunna anse att det är farligt att framställa vanliga medborgare (eller i det här fallet en utlänning) som våldtäktsmän, men nu råkar jag pga den information som presenterats tycka att det är kvinnorna som är offer för JA och inte tvärtom. (Vem som är offer för rättsprocessen är en annan fråga).
Förstår inte din OT-fråga.
Om jag inte har fel så har de flesta som medverkat i denna tråd fått samma information, dvs från AA, SW och JA som berättat i media vad som har hänt. Hur kommer det sig då att du förvränger denna information så som det ska passa dig och din agenda?

Angående min OT-fråga så vet du mycket väl vad menar så du behöver inte spela dum
Citera
2010-09-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
Om nu kondomspåret stämmer...

Eftersom JA inte har några STDs (vad han vet) så har ingen blivit utsatt för någon risk att smittas. Risken kan ju inte vara fiktiv.

Tror inte du har rätt ens i din början av din text (inklistrad ovan). Om man skulle komma överens om att använda kondom är det ju för att bägge ska VETA att man inte smittas. Om den andre faktiskt skulle vara smittad är det ytterligare en aspekt, men inte nödvändig för att det ska anses som ett hot. Jmfr med en riktig pistol eller en attrapp. Attrappen är också olaglig eftersom den utgör ett hot för den som tror sig se en riktig pistol. En risk kan vara fiktiv.

Dessutom skriver du själv "vad han vet"... och så är det ju - man vet inte ens alltid själv...

EDIT: Har JA uttalat sig om sina STDs?
Senast redigerad av Aniska 2010-09-07 kl. 21:31.
Citera
2010-09-07, 21:26
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tror inte du har rätt ens i din början av din text. Om man skulle komma överens om att använda kondom är det ju för att bägge ska VETA att man inte smittas. Om den andre faktiskt

Någon som smittar en annan med t.ex. HIV döms för grov misshandel så det är nog inte risken för smitta det rör sig om.
Citera
2010-09-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Tror inte du har rätt ens i din början av din text. Om man skulle komma överens om att använda kondom är det ju för att bägge ska VETA att man inte smittas. Om den andre faktiskt skulle vara smittad är det ytterligare en aspekt, men inte nödvändig för att det ska anses som ett hot. Jmfr med en riktig pistol eller en attrapp. Attrappen är också olaglig eftersom den utgör ett hot för den som tror sig se en riktig pistol.

Dessutom skriver du själv "vad han vet"... och så är det ju - man vet inte ens alltid själv...

EDIT: Har JA uttalat sig om sina STDs?

Du har rätt om attrappen. Men jag kan ju inte komma en vecka sedan och säga "va, hade han en attrapp i fickan!" jävlar nu ska jag till polisen, jag kände mig hotad.. Jag antar att AA inte var medveten om detta.

Varför jag skriver "vad han vet" är för att dömmas för misshandel (vilket överföring av STD är) så måste JA vara MEDVETEN att han har STD. Annars går man fri.

Sen kan AA inte kräva JA att testa sig, det är inte hennes business. De bör testa sig själva istället.

Edit: nej JA har inte uttalat sig, men jag antar att han inte har någon STD eller i värsta fall inte är medveten att han har något.
Senast redigerad av opensecret 2010-09-07 kl. 21:41.
Citera
2010-09-07, 21:46
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Ursprungligen postat av Janeman
"När man ska hör någon måste man veta exakt och ha en klar strategi vad man ska fråga om och vad som ska hända efter förhöret. Att kalla någon till förhör om misstanke om brott som bara eventuellt skulle kunna leda till anhållan eller häktning är sällan den rätta strategin, säger Marianne Ny.

Alltså, kallas han till förhör så blir han anhållen eller häktad.

Det låter helkonstigt. Ska inte förhör med den misstänkte vara en del av utredningen Marianne Ny??? Men det är ju uppenbart att det JA sa stämmer, hela utredningen bedrivs utan nån som helst input från honom.
Man är alltså inte ett dugg intresserad av att höra hans version av nånting, utan när han väl kallas till förhör då är alltså utredningen över för Marianne Ny och det återstår bara att häkta honom?

Alltså ska det vara såhär ? ÄR det såhär? Det låter helt barockt!

Man blir inte förvånad över hans beslut att byta advokat. LS tycker att det räcker att han får stå och prata med media. JA behöver någon som pratar med honom....
Citera
2010-09-07, 21:58
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
https://www.flashback.org/t862808

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Om jag inte har fel så har de flesta som medverkat i denna tråd fått samma information, dvs från AA, SW och JA som berättat i media vad som har hänt. Hur kommer det sig då att du förvränger denna information så som det ska passa dig och din agenda?

Mitt enda mål med att delta i debatten är att vi som grupp tillsammans ska komma åt sanningens eldorado. Att jag själv vid enstaka tillfällen kan tyckas presentera information på endera sättet måste delvis handla om att upplevelsen av det jag skriver ligger hos dig själv som betraktare och att jag - det kan jag villigt erkänna - ibland väljer att presentera information på ett sätt som kan tyckas sätta rekvisit i visst ljus, eller att jag i mitt framlyftande av någon aspekt hos den ena sidan (för att den verkar troligare eller mer förtjänt av ett framlyftande än motsvarande aspekt hos den andra sidan) inte bara tar fasta på det konkreta utan även det abstrakta (om än för vissa av oss tydligt förnimmade).
Det finns ingen agenda, vi styr alla mot samma mål i tråden, det är bara det att vi drar i olika trådar vid olika tillfällen. Ingen av oss är här på uppdrag av någon, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Angående min OT-fråga så vet du mycket väl vad menar så du behöver inte spela dum

Din OT-fråga löd "Har du fått nåt napp på SD fronten?", och jag förstår inte denna fråga eftersom jag inte på något sätt utgett mig för att försöka få någon sorts napp på "SD fronten". Om detta skulle gälla mitt tidigare uttalande om ONS-erfarenheter kan jag försäkra dig om att politik inte hade något med saken att göra för de erfarenheterna.
Citera
2010-09-07, 22:16
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jaha, kan detta vara händelser på kräftskivan och att Anna Ardin utvecklat sin historia en aning?

Vi kan i alla fall vara säkra på att också detta är svagt. Det handlar mycket om - återigen - vem som tolkar och det som en person betraktar som en sammanhängande händelse kan andra betrakta som flera olika händelser. Och annat. Claes Borgström ansåg att en del här var - våldtäkt.

Hur som helst kan vi också vara säkra på att Anna Ardin ansåg att inget av detta var värt att polisanmäla - förrän Sofia Wilén hörde av sig...
Nä, sexuellt ofredande gäller nog inte någon räka i urringningen. Nu när det står klart att anmälan gäller flera fall av sexuellt ofredande så tror jag att det helt enkelt rör sig om upprepat tjat att få komma till. Missminner jag mig inte så har han medgivit att han fått nej några gånger fast han tycker inte att omständigheterna varit märkvärdiga. Sedan är det väl något annat när det gäller anmälan om sexuellt tvång. Antagligen något med kondomen.
Citera
2010-09-07, 22:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nä, sexuellt ofredande gäller nog inte någon räka i urringningen. Nu när det står klart att anmälan gäller flera fall av sexuellt ofredande så tror jag att det helt enkelt rör sig om upprepat tjat att få komma till. Missminner jag mig inte så har han medgivit att han fått nej några gånger fast han tycker inte att omständigheterna varit märkvärdiga. Sedan är det väl något annat när det gäller anmälan om sexuellt tvång. Antagligen något med kondomen.

Ställer mig lite tveksam till tjatsex, tycker nog att åtminstone SW har varit nog så på.
Men det vore roligt om det kom till åtal så att vi får förmånen att njuta av FUP oavsett
om den är censurerad eller inte.

//Reimer
Citera
2010-09-07, 22:24
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ställer mig lite tveksam till tjatsex, tycker nog att åtminstone SW har varit nog så på.
Men det vore roligt om det kom till åtal så att vi får förmånen att njuta av FUP oavsett
om den är censurerad eller inte.

//Reimer
Jo, SW är en annan femma. Det jag skrev gäller AAs anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in