2023-08-18, 18:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Tycker Melanders kropps- och minspråk vid presentationen säger rätt mycket. Han tror inte ett skit på SE utan lider sig igenom hela sändningen. Han flaggar tydligt för Sydafrika och det rimmar väl med den inställda resan svetsaren skulle ha gjort till SA runt mars. Det rimmar även väl med vad andra journalister ska ha haft för känningar in i PU. Locket på känns det som. Ska nämnas att jag personligen håller PKK och vägsaltsmannen som huvudspår före SA.

Ja det är ju din tolkning. Nu vet jag ju att det var SE det handlade om sedan flera år tillbaka.

Och nu har ju inte KP sagt att SE med säkerhet är GM, utan man har en person på mordplatsen som sprider oreda om vad som hände där på ett sådant sätt att det framstår som mer misstänksamt än något annat spår. Varvid man inte kommer längre då mannen är död.

Angående Borgnäs då kan inte jag dra någon annan slutsats än att antingen blev han blåst av sin källa eller alternativt hade han ingen. Min källa visade sig säga precis det som sades 10 juni redan i oktober året innan till mig. Dvs att min källa var mycket mer pålitlig än Borgnäs.
Citera
2023-08-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastl
Får jag fråga dig en sak, du som kan danska?!

I ett av avsnitten i podden Det hemmeligste...
( jag tror det är ca avsnitt 20 eller så av
Verldens Største Historie ), sägs det
verkligen att Victor Gunnarsson omnämns
i ett dokument med namn och personnr.
INNAN han anhölls, och att någon i det
säger att han blir en bra ( överstruket,
men troligen ska det stå ) syndabock ?!

Eller har jag missförstått " det hele "?!!
Jag skal kolla. Det er så mycket information der, skulle verkligen önska det var transkriberat. Har varit många andra grejer jag också undrade på. Dom har jo källor jag inte har alls.
I’ll be back.
Citera
2023-08-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Stay Behind var organisation som i Sverige drevs av socialdemokraterna tillsammans med USAs underrättelsetjänst. Syftet var att skydda Sveriges regering, inte att att göra sig själva landsförrädare.
Det var nog syftet, men en liten check up på det avslöjar också historisk sätt många blodiga false flaga från ruttna äpplen. Stay Behind var blivit et Frankenstein monster.
Jag tvivlar inte en sekund på att personer från Stay Behind, säkerhetstjänsten och polisen stod bakom, med minst två statsmakters välsignelse. Till och med GW säger detta nu, även om han gjorde narr av det först. Det finns kanske så många som hundratals nya indikationer på det, och en enorm mängd bevis för att många människor i dessa organisationer ljög så att de själva trodde det.

Här är ett historiskt exempel. Om man förstår hur redda USA och NATO var för kommunismens fasa förstår man mycket.
Kommunisterna i Italien var på väg att vinna valet lagligt.

https://mofibo.com/dk/da/books/ægte-...pRedirect=true
Jag har
Citera
2023-08-19, 01:18
Medlem
Citat:
Får jag fråga dig en sak, du som kan danska?!

I ett av avsnitten i podden Det hemmeligste...
( jag tror det är ca avsnitt 20 eller så av
Verldens Største Historie ), sägs det
verkligen att Victor Gunnarsson omnämns
i ett dokument med namn och personnr.
INNAN han anhölls, och att någon i det
säger att han blir en bra ( överstruket,
men troligen ska det stå ) syndabock ?!

Eller har jag missförstått " det hele "?!!
Hittar bara denna. Här i nr 18 berättar dom historier om Gunnarsson, som Ivan von Birchan har berättat. Han var en vän av Gunnarsson.

Dom pratar bland annat om hur Gunnarsson såg ut som en skogsarbetare, var med i Guds Ord, reste värden rundt, arbetade undercover som CIA agent, blev fängslad efter Palme mordet, och tillbringade tid i fängelse. (Något tid).
Sedan gick hans liv åt helvete, och han hittades mördad (skoten) av en polis (!) i en skog i North Carolina i 1992, endast iklädd en klocka och vigselring.

Enligt Von Birchan, är det ett meddelande från CIA om att: ”det fanns ingen trohet och tiden hade gått”. Von Birchan talar också om hur CIA försökta hyra honom.

Det börjar på ca 00:40 om man har tempo på 0.8.
https://mofibo.com/dk/da/books/verde...pRedirect=true
Senast redigerad av Vajana 2023-08-19 kl. 01:29.
Citera
2023-08-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Hittar bara denna. Här i nr 18 berättar dom historier om Gunnarsson, som Ivan von Birchan har berättat. Han var en vän av Gunnarsson.

Dom pratar bland annat om hur Gunnarsson såg ut som en skogsarbetare, var med i Guds Ord, reste värden rundt, arbetade undercover som CIA agent, blev fängslad efter Palme mordet, och tillbringade tid i fängelse. (Något tid).
Sedan gick hans liv åt helvete, och han hittades mördad (skoten) av en polis (!) i en skog i North Carolina i 1992, endast iklädd en klocka och vigselring.

Enligt Von Birchan, är det ett meddelande från CIA om att: ”det fanns ingen trohet och tiden hade gått”. Von Birchan talar också om hur CIA försökta hyra honom.

Det börjar på ca 00:40 om man har tempo på 0.8.

Tack för att du kollar!

Jag har äntligen hittat avsnittet!

Det är Världens Största Historia del 4
i Det Hemligaste av det Hemliga.

Jag har lyssnat på det igen, och som
jag förstår det nu - det är ett lite hackigt
avsnitt eftersom de kämpar sig genom
ett dokument fullt av överstrykningar -
kände en del personer till Victor
Gunnarssons namn och personnr.
NÄR han var anhållen, men INNAN
hans namn blev känt.

Men det jag inte blir klok på är att detta
dokument handlar om ett samtal(?)
mellan några personer som ska ha
ägt rum bara två dagar efter mordet,
alltså innan VG ens blev anhållen!

Det finns också inslag om Walkie Talkies
innan detta blev offentligt känt...

Hjälp oss att reda ut detta, du och ni
andra som talar danska! Tack!
Senast redigerad av Wastl 2023-08-19 kl. 08:40. Anledning: förtydligande
Citera
2023-08-19, 09:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det var nog syftet, men en liten check up på det avslöjar också historisk sätt många blodiga false flaga från ruttna äpplen. Stay Behind var blivit et Frankenstein monster.
Jag tvivlar inte en sekund på att personer från Stay Behind, säkerhetstjänsten och polisen stod bakom, med minst två statsmakters välsignelse. Till och med GW säger detta nu, även om han gjorde narr av det först. Det finns kanske så många som hundratals nya indikationer på det, och en enorm mängd bevis för att många människor i dessa organisationer ljög så att de själva trodde det.

Här är ett historiskt exempel. Om man förstår hur redda USA och NATO var för kommunismens fasa förstår man mycket.
Kommunisterna i Italien var på väg att vinna valet lagligt.

https://mofibo.com/dk/da/books/ægte-...pRedirect=true
Jag har

Nej jag kan inte hålla med där. Jag kan mycket väl förstå varför man, sedan idioten HH försvann, letat efter en ensam GM.

Jag skulle dra mig så långt som att säga om detta hade varit mord till följd av spaning avlyssning osv mm mm hade det garanterat sett annorlunda ut. Och framförallt inte ute på stan som det gör nu.
Citera
2023-08-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej jag kan inte hålla med där. Jag kan mycket väl förstå varför man, sedan idioten HH försvann, letat efter en ensam GM.

Jag skulle dra mig så långt som att säga om detta hade varit mord till följd av spaning avlyssning osv mm mm hade det garanterat sett annorlunda ut. Och framförallt inte ute på stan som det gör nu.

Hur skulle det sett ut då? Borde inte självmord eller olycka vara det bästa upplägget? Ett bivillkor annars är kanske att det inte ska vara uppenbart inom vilket krets mördaren finns.
Citera
2023-08-19, 17:39
Medlem
Citat:
Tack för att du kollar!

Jag har äntligen hittat avsnittet!

Det är Världens Största Historia del 4
i Det Hemligaste av det Hemliga.

Jag har lyssnat på det igen, och som
jag förstår det nu - det är ett lite hackigt
avsnitt eftersom de kämpar sig genom
ett dokument fullt av överstrykningar -
kände en del personer till Victor
Gunnarssons namn och personnr.
NÄR han var anhållen, men INNAN
hans namn blev känt.

Men det jag inte blir klok på är att detta
dokument handlar om ett samtal(?)
mellan några personer som ska ha
ägt rum bara två dagar efter mordet,
alltså innan VG ens blev anhållen!

Det finns också inslag om Walkie Talkies
innan detta blev offentligt känt...

Hjälp oss att reda ut detta, du och ni
andra som talar danska! Tack!

Edit: bäst at börja pod (nr 4) från början. Också lystna på nr 3.
Jag måste fortfarande lystna flera gånger.

Efter det jag förstår, er det nazisten Ulf Hamacher som visar sin ex fru (dom hade god kontakt och barn samman) et maskinskrivet brev som beskriver hur Palmemordet gick til. Om walkie talkies, om människor på gathörnen, och att deras namn er raderat i det maskinskrivna brev Hamacher visar henne. Inget av det var känd för offentligheten då.

Hon kommer inte ihåg om det er skrivit i nutid eller förtid, eller som journalisterna säger, i framtid. Men det var detaljer som inte var offentlig kända då. Och ja, som du skriver, at VGs namn och personnummer er där.

Och ja, sen hörde hon om at VG var arresterat.
Det var enligt va jag förstår, inte offentligt känt då hon var hos hennes ex man Hamacher och såg papperet. Det var därför hon gik til polisen.

Orsaken till at Hamacher litade på sin fru, tror journalisterna er för att dom hade barn tillsammans, och at deras liv skulle bli förstörda om hon gick til polisen med det här. Och att dom hade god kontakt.

Alla namn och det mesta af all info i dessa dokument journalisterna har, er maskerat nyligen. Dom blir maskerat igen varje gång någon frågar om att få dokumentet, och det blir maskerat av olika personer.

Därför kan man genom åren få flera detaljer när man styckar alt i hop, när man samlar inn dokument från olika journalister, och som jag har förstått på dom andra podcasts, jämförar med tusentals andra maskerade dokument.
Senast redigerad av Vajana 2023-08-19 kl. 18:35.
Citera
2023-08-19, 18:18
Medlem
Citat:

Ca från 0:40 minuter med hastigheten på 0.8.
Jag måste fortfarande lystna flera gånger.

Efter det jag förstår, er det nazisten Ulf Hamacher som visar sin ex fru (dom hade god kontakt och barn samman) et maskinskrivet brev som beskriver hur Palmemordet gick til.

Hon kommer inte ihåg om det er skrivit i nutid eller förtid, eller som journalisterna säger, i framtid. Men det var detaljer som inte var offentlig kända då. Och ja, som du skriver, at VGs namn och personnummer er där.

Och ja, sen hörde hon om at VG var arresterat.
Det var enligt va jag förstår, inte offentligt känt då hon var hos hennes ex man Hamacher.

Orsaken till at Hamacher litade på sin fru, tror journalisterna er för att dom hade barn tillsammans, och at deras liv skulle bli förstörda om hon gick til polisen med det här.

Och att alla namn och det mesta af all info er maskerat nyligen, det blir maskerat igen varje gång någon frågar om att få dokumentet, och det blir maskerat av olika personer. Därför kan man genom åren få flera detaljer när man styckar alt i hop, när man samlar inn dokument från olika journalister. Och jämförar med tusentals andra maskerade dokument.

Tack ska du ha för hjälpen!

Ja, det är inte lätt med dessa överstrukna
dokument!
I USA sparar de i varje fall
på bläcket - där är maskningarna vita!😉
( t ex dokumenten om Kennedymordet. )
Citera
2023-08-20, 06:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Qvick då?

Mordgåtan hade kunnat fått sin lösning här. Det är fullt möjligt att Quick hade kunnat ta på sig ansvaret för Palmes försvinnande.
Citera
2023-08-20, 22:06
Medlem
Ett förhör jag inte sett förut

" Denne uppgav att han på kvällen 860228 varit ute med hunden i närheten av Adolf Fredriks kyrka.
Han hade hört skotten och då skyndat upp mot Sveavägen.
Strax efter mötte han en flicka i 17-18 års åldern som berättade vad som hänt och hur hon gått bakom
Palme och sett hur någon följde efter och att Palme samtalade med någon strax innan det hände
"

https://drive.google.com/file/d/1xuE...rH9Pu8a3J/view
19860320 EBE 3254-00
Citera
2023-08-21, 00:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ett förhör jag inte sett förut

" Denne uppgav att han på kvällen 860228 varit ute med hunden i närheten av Adolf Fredriks kyrka.
Han hade hört skotten och då skyndat upp mot Sveavägen.
Strax efter mötte han en flicka i 17-18 års åldern som berättade vad som hänt och hur hon gått bakom
Palme och sett hur någon följde efter och att Palme samtalade med någon strax innan det hände
"

https://drive.google.com/file/d/1xuE...rH9Pu8a3J/view
19860320 EBE 3254-00

WTF?

Antingen har mannen med hunden pratat med AH eller någon annan yngre kvinna på mpl och då missförstått hennes berättelse.

Eller så står vi inför något högst väsentligt.

Men denna flicka 17-18 år måste väl i så fall ha kontaktat PU och berättat om sina iakttagelser? Om hon såg någon följa efter Palme och att samma person pratade med Palme precis innan skotten måste hon kunna lämna bra signalement på mannen.

Jag blir spontant lite ställd här. Vem var hon? Hundägaren förhördes 860320 så det var inget sent inkommet tips.

De vittnen som passerade mpl före skotten känner vi till. Men vilka känner vi till som kom till mpl norrifrån direkt efter skotten, dvs fanns det en ung kvinna med där?

Hon säger ju att hon gick bakom Palme. Fauzzi säger att han mötte ett ungt par innan han mötte paret Palme och såg Tensonmannen. Är detta unga par identifierat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in