2011-06-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.
De flesta droger är olagliga, just för att vi inte ska upptäcka oss själva och bli förstående för hur saker och ting fungerar.

Så sant, men jag kan lova att du upptäcker dig själv bra mycket lättare på detta, undrar bara hur du lyckats komma fram till detta utan att trippa. Finner detta mycket svårt.
Citera
2011-06-24, 14:27
Medlem
rendjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanBee
Detta är ett rent ondsint och fruktansvärt inlägg. Du är ond när du skriver så här.
TS har tänkt, det har inte du. Ta något djävla ansvar för vad du skriver till folk! Skäms tamejfan!

vadå skäms??? Hans riktiga "jag" kommer ju fortfarande inte att dö (enligt han)? Så jag förstår inte riktigt vad som är så ondsint???

Och ifall han oturligt nog har fel så slutar han helt enkelt att existera och vi är säkra på att det han säger är fel, då kan vi utesluta den teorin.
Citera
2011-06-24, 14:47
Medlem
Citat:
De flesta droger är olagliga, just för att vi inte ska upptäcka oss själva och bli förstående för hur saker och ting fungerar.

Ja, allting är en illusion och droger öppnar upp möjligheterna att se hur världen är på RIKTIGT LOL
Citera
2011-06-24, 14:50
Medlem
Folkess avatar
Citat:

Med andra ord är de förbjudna av folk som vet om att man förstår hur saker fungerar när man tagit droger. Något de omöjligt kan veta utan att själva förstå hur saker och ting fungerar. Så de har själva tagit droger eller kommit på det på egen hand. Och för dem leder insikten om hur allting fungerar att man alltså vill förhindra andra människor att få samma insikt? Varför?
Citera
2011-06-24, 14:50
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuhn
Ja, allting är en illusion och droger öppnar upp möjligheterna att se hur världen är på RIKTIGT LOL

Ja men det finns faktiskt en viss sanning i detta. Du lever i en illusion just nu. När du går och tränar och blir riktigt inne i träning är du inne i en illusion. Men har du aldrig upplevt en klart och abrupt förändring i ditt psykiska tillstånd har du väldigt svårt att ens föreställa denna möjlighet i din egen illusion. Därmed har psykadeliska droger förmågan att ge dig en referensram som vidgar din egen insikt om din egen illusion.

Du ska ju inte vara fördomsfull mot droger. Droger är endast substanser som påverkar ett redan befintligt system. Alltså påverkar den bara din egna möjlighet att se universum ur dina egna ögon, och du inser din egen subjektivitet mycket tydligare på hallucinogener.
Citera
2011-06-24, 15:32
Medlem
Satansmords avatar
Ungefär såhär tänker jag på 4-ho-met.
Citera
2011-06-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Med andra ord är de förbjudna av folk som vet om att man förstår hur saker fungerar när man tagit droger. Något de omöjligt kan veta utan att själva förstå hur saker och ting fungerar. Så de har själva tagit droger eller kommit på det på egen hand. Och för dem leder insikten om hur allting fungerar att man alltså vill förhindra andra människor att få samma insikt? Varför?

Hemligheten hålls dold så länge som möjligt genom oss själva och alla, utan att vi vet om det eftersom när vi föds så glömmer vi allting. Det är det som utspelar sig. Alla är en, och vi kommer till slut komma fram till någonting som vi inte kan blunda för. Vi är ett utav allting, vilket inkluderar oändlig intelligens och sanslöst mycket kärlek.
Senast redigerad av 2. 2011-06-24 kl. 15:46.
Citera
2011-06-24, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Satansmord
Ungefär såhär tänker jag på 4-ho-met.

Du ser, det är många som med hjälp av droger börjar inse det som hållits hemligt för oss så länge inom illusionen tid och rum.
Citera
2011-06-24, 15:48
Medlem
Liimiis avatar
Vafan har du rökt? dude...
Citera
2011-06-24, 15:50
Medlem
Argrashs avatar
Citat:

Ja just det lr så kanske dom är olagliga för att pajasar som du inte kan hantera dom och trippar loss>får för dig att du är gud och sen kanske gör något dumt. Mitt råd till dig är att sluta droga omgående...
Citera
2011-06-24, 15:54
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Hemligheten hålls dold så länge som möjligt genom oss själva och alla, utan att vi vet om det eftersom när vi föds så glömmer vi allting. Det är det som utspelar sig. Alla är en, och vi kommer till slut komma fram till någonting som vi inte kan blunda för. Vi är ett utav allting, vilket inkluderar oändlig intelligens och sanslöst mycket kärlek.

Men vad är motivationen bakom att hålla hemligheten gömd så länge som möjligt av de som redan vet? Okej att man glömmer när man föds, men du menar ju att lagstiftarna vet om hur allt ligger till och att de med den vetskapen försöker förhindra andra att få den?
Citera
2011-06-24, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Ja just det lr så kanske dom är olagliga för att pajasar som du inte kan hantera dom och trippar loss>får för dig att du är gud och sen kanske gör något dumt. Mitt råd till dig är att sluta droga omgående...

Är det inte märkligt då att så pass många varit med om precis samma sak? Genom droger eller inte.

Om nu hela universum är skapat utav en intelligens, eller av precis vad som helst, borde inte det betyda att du är en del utav det som startade allt? Just nu är du bara ignorant och väljer att inte förstå dig på det.

En sak är jag väldigt säker på, det är att dagens vetenskapliga teorier om Big Bang är felaktiga. Vetenskapen berättar om att det inte fanns någonting från starten, förutom... Och där faller allting pladask, antingen finns ingenting, eller så är det någonting som skapat allt.

Vetenskapen berättar också att materia har skapat medvetande, men hur i herrans namn kan någonting så ointelligent och omedvetet kunna skapa både intelligens och medvetande?

Det enda jag kan komma fram till är att universum är medvetet. Medvetet om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in