Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Just det! Kanske till och med flera? Det är dags för UltraMind, Esamawuta m fl enögda knarkbarondyrkare att lämna tråden.
ManilaTT som själv genomlevt en icke föraktlig del av sitt liv på anstalt har jag dock gett upp hoppet om att bli av med. Försvarar han inte knarktillverkare i Thailand så finns det alltid någon snutkonspiration att bli upprörd över.

Tre och ett halvt år av mitt liv har jag vistats på anstalt och det har varit värt det 100 gånger om. Jag har tjänat en jävla massa stålar, haft jävligt ball liv och det viktigaste av allt; jag står för allt jag gjort.

Min huvudsakliga inkomst har tidigare handlat om att driva in pengar hos idioter som blåst andra och gömt sig bakom kursade bolag eller hos kriminella som har robbat och utpressat andra kriminella utan godtagbara grunder. Detta finner jag vara helt moraliskt ok och skulle utan vidare gjort det fortfarande om det inte hade varit som så att jag hade haft barn att ta ansvar för.

Tjohoo!
Citera
2014-03-25, 20:17
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Tre och ett halvt år av mitt liv har jag vistats på anstalt och det har varit värt det 100 gånger om. Jag har tjänat en jävla massa stålar, haft jävligt ball liv och det viktigaste av allt; jag står för allt jag gjort.

Min huvudsakliga inkomst har tidigare handlat om att driva in pengar hos idioter som blåst andra och gömt sig bakom kursade bolag eller hos kriminella som har robbat och utpressat andra kriminella utan godtagbara grunder. Detta finner jag vara helt moraliskt ok och skulle utan vidare gjort det fortfarande om det inte hade varit som så att jag hade haft barn att ta ansvar för.

Tjohoo!

Jaha, man kanske skulle krypa in några är om det nu är så jävla ball...
Citera
2014-03-25, 20:22
Medlem
Citat:
Jaha, man kanske skulle krypa in några är om det nu är så jävla ball...

Läs lite om "risk/reward" så kanske du förstår lite bättre vad jag menar. Hade jag varit verksam i t ex Ryssland hade jag haft en annan inställning men i och med att svenska anstalter är så bekväma etc så är det ingen snack om saken.
Citera
2014-03-25, 20:25
Medlem
Enögd?
Jag vill bara se BEVIS på att dom är skyldiga.

Det är ju bara massa hypoteser och lögner från svenska myndigheter.
Dessutom förstörda och borttappade samt hemligstämplade bevis.

Sedan kanske du kan förklara hur svenska myndigheter kunde ge kordinatdinaterna på Mauritz båt först när den hade fått lasten av kokain?
För någon GPS-spårningsutrustning har aldrig funnits!

Var god och förklara det för mig!

Citat:
Just det! Kanske till och med flera? Det är dags för UltraMind, Esamawuta m fl enögda knarkbarondyrkare att lämna tråden.
ManilaTT som själv genomlevt en icke föraktlig del av sitt liv på anstalt har jag dock gett upp hoppet om att bli av med. Försvarar han inte knarktillverkare i Thailand så finns det alltid någon snutkonspiration att bli upprörd över.
Citera
2014-03-25, 20:31
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Läs lite om "risk/reward" så kanske du förstår lite bättre vad jag menar. Hade jag varit verksam i t ex Ryssland hade jag haft en annan inställning men i och med att svenska anstalter är så bekväma etc så är det ingen snack om saken.

Är du fortfarande i Asien? I all vänskaplighet (faktiskt) så råder jag dig att fokusera på familjen och inte hitta på några dumheter i så fall. Risk/reward...
Citera
2014-03-25, 21:20
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Hade jag försökt driva in pengar i Asien hade jag inte blivit långlivad.

Är för övrigt ej villig att svara på frågor från dig eftersom du är snut och det skulle däremot kännas moraliskt fel.

Okej, du kan känna dig lugn - jag är inte snut/gris/polis/x e dyl. Ta en toy...
Citera
2014-03-25, 21:42
Medlem
upsteppers avatar
Undrar om de 9 kilona kokain på båten var planterade för att rättegången skulle
flyttas till Sverige och därmed inbegripa "Falkligan", har hänt mycket konstigt tidigare.

Enligt Aftonbladet, torsdag 26 mars 2009, användes ett parti om 35 kilo heroin för
att locka fram misstänkta knarkhandlare. Enligt AB:s källor smugglades partiet in av
en då högt uppsatt kommissarie. Högsta Domstolen slog fast att polisen var tvungen
att redovisa hur operationen gått till. De hemliga arbetsmetoderna ansågs viktigare
att skydda, därför drogs åtalet tillbaka. De misstänkta gick fria. Heroinbeslaget var
det största i Norges historia, partiet hämtades på Hotell Sheraton i Stockholm.
Björn Ericsson vid riksenheten för polismål inledde en förundersökning om
GROVT TJÄNSTEFEL. Hur det gick med den utredningen? Ja, det undrar jag oxå.

Ser många paralleller till detta rättsfall och anser att det är otroligt att numera
så tillåts poliser vittna utan att vara närvarande i domstolen, utan att legitimera sej,
det är ett allvarligt hot mot rättssamhället, större hot än de "rent" kriminella utgör.

När poliserna handlar med stora mängder narkotika "för att sätta dit andra" och
handlar med automatvapen "för att sätta dit grova brottslingar", då har gränsen
suddats ut mellan den som är kriminell och den som är polis.
Skillnaden är att den ene har betalt av staten, en grundlön, resten är "provision".
Citera
2014-03-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Sedan kanske du kan förklara hur svenska myndigheter kunde ge kordinatdinaterna på Mauritz båt först när den hade fått lasten av kokain?
För någon GPS-spårningsutrustning har aldrig funnits!

FYI:
Svenska myndigheterna har inte gett GPS-kordinaterna till någon. Dom har fått dom av DEA alt även av franska myndigheter eftersom fransmännen också hade en GPS på båten men det sägs inte utan i rättsalen pratar man bara om att man har fått dom från DEA. Man har haft GPS-position på MA båt från det att han gav sig ut på havet och nu pratar vi om försöktsbrottet 2009. En händelse där det nu antyds att det är polisen själva som på ett eller annat sätt fått MA att åka ut på havet i tron om att han ska ta emot ett parti narkotika. Allt för att sedan kunna knyta valfria personer till händelsen och därefter åtala dom.
Ja det låter som konspirationsteorier och kan vara svårt att ta till sig om man inte har mer kunskap än den man får här på FB eller genom annan media. Men om man har tillgång till information (t.ex varit på plats) från förhandlingen så har man nu fått en ganska klar bild av hur utredningen har gått till. Det står nu klart att dom åtalade inte är skyldiga till dom brotten dom är åtlade för. Förutom MA för 2010, ÅP5. Det står också helt klart att åklagarna har begått otaliga brott och oigentligheter under utredningens gång. Brott som, iaf. för en vanlig person, utan tvekan skulle rendera i ett fängelsestraff. Men om det kommer man kunna läsa mkt mer om ganska snart tror jag. För det som skrivs av Stefan Wahlberg på dagens juridik är bara en första glimt av åklagarnas arbetssätt. Men man ser tydligt hur man gör allt för att få vittnen (dömda och poliser) att förstå att dom inte behöver/skall vittna.
x
http://www.dagensjuridik.se/2014/03/...ill-i-forhoret
Citera
2014-03-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungLudvig
FYI:
Svenska myndigheterna har inte gett GPS-kordinaterna till någon. Dom har fått dom av DEA alt även av franska myndigheter eftersom fransmännen också hade en GPS på båten men det sägs inte utan i rättsalen pratar man bara om att man har fått dom från DEA. Man har haft GPS-position på MA båt från det att han gav sig ut på havet och nu pratar vi om försöktsbrottet 2009. En händelse där det nu antyds att det är polisen själva som på ett eller annat sätt fått MA att åka ut på havet i tron om att han ska ta emot ett parti narkotika. Allt för att sedan kunna knyta valfria personer till händelsen och därefter åtala dom.
Ja det låter som konspirationsteorier och kan vara svårt att ta till sig om man inte har mer kunskap än den man får här på FB eller genom annan media. Men om man har tillgång till information (t.ex varit på plats) från förhandlingen så har man nu fått en ganska klar bild av hur utredningen har gått till. Det står nu klart att dom åtalade inte är skyldiga till dom brotten dom är åtlade för. Förutom MA för 2010, ÅP5. Det står också helt klart att åklagarna har begått otaliga brott och oigentligheter under utredningens gång. Brott som, iaf. för en vanlig person, utan tvekan skulle rendera i ett fängelsestraff. Men om det kommer man kunna läsa mkt mer om ganska snart tror jag. För det som skrivs av Stefan Wahlberg på dagens juridik är bara en första glimt av åklagarnas arbetssätt. Men man ser tydligt hur man gör allt för att få vittnen (dömda och poliser) att förstå att dom inte behöver/skall vittna.
x
http://www.dagensjuridik.se/2014/03/...ill-i-forhoret

Intressant passus i den artikeln:

Karin Bergstrand fortsätter:

”Det finns en enorm risk att domstolen ställer in rättegången och försätter de tilltalade på fri fot om vi inte kan ge dem datum för förhören. Och om de gör så kommer hela ärendet att kollapsa och vi kommer aldrig mer att få se de tilltalade."

Nu framstår det klarare varför ingen höjdare från Åklagarsidan drivit förundersökningen, OFFICIELLT, utan använts sig av en "sketen Kammaråklagare".

Någon höjdare (eller flera) från åklagarhåll insåg tidigt hur detta mål riskerade att kunna bli en riktig rättsskandal och ville inte själva stå vid skampålen.

Samtidigt blir jag lite stolt över att jag kunde förutsäga detta sammanbrott sedan mycket lång tid tillbaka, fast i ärlighetens namn inte av denna dignitet, när en av de ledande förhörsledarna från Rikskrim i ett förhör håller med Andreasson att det är helt fel av Karin Bergstrand att vid häktesförhandling efter häktesförhandling medvetet ljuga.

Jag är övertygad om att det ALDRIG i modern kriminalhistoria funnits en förhörsledare som bekräftar till den häktade att förundersökningsledaren (KB) har begått mened vid flertal förhandlingar.

Men vi får väl fråga GW när han är ute från sjukhuset.

Detta fall visar också att verkligheten klart överträffar dikten!
Citera
2014-03-26, 15:07
Medlem
Underligt att Magasinet paragraf valt att inte skriva om utvecklingen i ärendet under en längre tid trots att de nu är inne i ett intressant och viktigt skede i förhandlingen.

Kanske det kommer något större reportage snart.
Citera
2014-03-26, 20:24
Medlem
Citat:
Underligt att Magasinet paragraf valt att inte skriva om utvecklingen i ärendet under en längre tid trots att de nu är inne i ett intressant och viktigt skede i förhandlingen.

Kanske det kommer något större reportage snart.
Jag hoppas att det kommer en bok som sammanfattar allt. För även om jag läst en hel del vore det intressant att få alla händelser beskrivna i en följd.
Citera
2014-03-27, 01:19
Medlem
Det är ju rena maffia fasonerna den där Karin Bergstarnd håller på med!
Jag läste citaten från henne i email konversationerna, den som stod i dagens juridik.
Hon är ju helt vild i att försöka regissera denna rättegången efter det manus hon uppenbareligen har i sin pskykotiska hjärna.
Hon borde fan spärras in. Dels i fängelse för alla brott hon begått men hon behöver framför allt en doktor i vit rock som ägnar hennes mentala hälsa en hel del uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in