Citat:
Ursprungligen postat av
KungLudvig
FYI:
Svenska myndigheterna har inte gett GPS-kordinaterna till någon. Dom har fått dom av DEA alt även av franska myndigheter eftersom fransmännen också hade en GPS på båten men det sägs inte utan i rättsalen pratar man bara om att man har fått dom från DEA. Man har haft GPS-position på MA båt från det att han gav sig ut på havet
och nu pratar vi om försöktsbrottet 2009. En händelse där det nu antyds att det är polisen själva som på ett eller annat sätt fått MA att åka ut på havet i tron om att han ska ta emot ett parti narkotika. Allt för att sedan kunna knyta valfria personer till händelsen och därefter åtala dom.
Ja det låter som konspirationsteorier och kan vara svårt att ta till sig om man inte har mer kunskap än den man får här på FB eller genom annan media. Men om man har tillgång till information (t.ex varit på plats) från förhandlingen så har man nu fått en ganska klar bild av hur utredningen har gått till. Det står nu klart att dom åtalade inte är skyldiga till dom brotten dom är åtlade för. Förutom MA för 2010, ÅP5. Det står också helt klart att åklagarna har begått otaliga brott och oigentligheter under utredningens gång. Brott som, iaf. för en vanlig person, utan tvekan skulle rendera i ett fängelsestraff. Men om det kommer man kunna läsa mkt mer om ganska snart tror jag. För det som skrivs av Stefan Wahlberg på dagens juridik är bara en första glimt av åklagarnas arbetssätt. Men man ser tydligt hur man gör allt för att få vittnen (dömda och poliser) att förstå att dom inte behöver/skall vittna.
x
http://www.dagensjuridik.se/2014/03/...ill-i-forhoret
Intressant passus i den artikeln:
Karin Bergstrand fortsätter:
”Det finns en enorm risk att domstolen ställer in rättegången och försätter de tilltalade på fri fot om vi inte kan ge dem datum för förhören. Och om de gör så kommer hela ärendet att kollapsa och vi kommer aldrig mer att få se de tilltalade."
Nu framstår det klarare varför ingen höjdare från Åklagarsidan drivit förundersökningen, OFFICIELLT, utan använts sig av en "sketen Kammaråklagare".
Någon höjdare (eller flera) från åklagarhåll insåg tidigt hur detta mål riskerade att kunna bli en riktig rättsskandal och ville inte själva stå vid skampålen.
Samtidigt blir jag lite stolt över att jag kunde förutsäga detta sammanbrott sedan mycket lång tid tillbaka, fast i ärlighetens namn inte av denna dignitet,
när en av de ledande förhörsledarna från Rikskrim i ett förhör håller med Andreasson att det är helt fel av Karin Bergstrand att vid häktesförhandling efter häktesförhandling medvetet ljuga.
Jag är övertygad om att det ALDRIG i modern kriminalhistoria funnits en förhörsledare som bekräftar till den häktade att förundersökningsledaren (KB) har begått mened vid flertal förhandlingar.
Men vi får väl fråga GW när han är ute från sjukhuset.
Detta fall visar också att verkligheten klart överträffar dikten!