Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Här har Orrenius lagt ut en utskrift:
https://www.facebook.com/niklas.orre...al_comments=14
Jag citerar hela, då jag anser att upphovsrätten ligger hos den som sagt det, Billström, istället för den som ordagrant skrivit av det, Orrenius. Och eftersom han sagt det i egenskap av myndighet så är det fritt att citera.
Det är så många nivåer och lager i detta att det kräver en närmare analys och översättning.
Citat:
"Ibland har vi bilden av att personen som är gömd bor hos en trevlig blond svensk dam i 50-60-årsåldern som vill hjälpa till.
En arketypisk "batikhäxa" alltså. En ofta lite lagom mogen svensk kvinna som pga. missriktade moderskänslor, decennier av kulturmarxistisk anti-vit hjärntvätt och/eller perversa böjelser tar på sig rollen som koltottarnas och parasiternas förkämpe och frälsare. Mycket afrikansk trumworkshop, solidaritet och fantasier om de "mer levande och färgstarka" främlingarna.
Citat:
Men det är ju inte så. De allra flesta bor hos sina landsmän som inte alls är blonda och blåögda.
OK, så de som kommer hit är diverse svartskallar och de bor hos andra svartskallar, som inte är svenska, eftersom de är landsmän till nykomlingarna? Är svenskar blonda och blåögda? Vad menar den lille tvestjärten?
Citat:
Frivillig-Sverige idag i all ära, jag sätter stort värde på deras insatser. Men vi vet också att många av de här cirklarna [som gömmer flyktingar, min anmärkning] byggs enligt internationellt mönster. Det är precis som i USA: den latinamerikanska gruppen hjälper andra latinamerikaner över gränsen. Och det gör man inte i första hand för att man vill idka välgörenhet, utan man gör det i vissa fall för att det hjälper till och bygga upp den egna verksamheten, ibland med arbetskraft som är underbetald och exploaterad. Och vi kan ju notera att ibland avslöjas ringar i Sverige, som för några år sedan då tidningsutbärare, jag tror det var av chilensk härkomst, jag kommer inte ihåg om det var Göteborg eller Gävle. De chilenare som hade kommit hit hade satt upp sig som tidningsbärare – men lejde sedan ut tjänsten till egna landsmän som fick 25 procent av den ursprungliga lönen. Och alla som delat ut tidningar vet att man inte får så mycket från början. Det är lite så som det ibland också fungerar.
Mhm, så olika sorters kulörta kulturberikare världen runt är ofta giriga och skurkaktiga människor som hänsynslöst utnyttjar sina egna landsmän om de får möjligheten?
Citat:
Det är komplicerat. Vi har en tendens att se det som att svenskar exploaterar asylsökande eller invandrare från andra länder. Men förhållandet är så mycket mer komplext, vilket dina besök i de här undre miljöerna i Malmö säkert har visat."
Klartext: judemedia har i decennier medvetet spridit lögnaktig anti-vit propaganda om elaka vita som utnyttjar stackars fina och varma icke-vita men sanningen är att icke-vita ofta är hänsynslösa monster som utnyttjar sina egna landsmän medan svenskar och andra vita västerlänningar ofta är naiva, altruistiska, generösa och godhjärtade samtidigt som de tror på sentimentala fabler om "flyktingar" och betalar för kalaset.