Citat:
Jag gjorde mig samma funderingar när jag nyss läste Erixons inlägg. Han har ja varit inne på detta område många gånger innan, men nu tycker jag han har en ny stringens & tydlighet som känns uppfriskande. Han kommer naturligtvis att bli nazistanklagad på twitter, men det är väl att betrakta som ett plus i protokollet.
Ursprungligen postat av disagreeable
Jag blev precis påmind om denna tråd när jag läste det senaste inlägget på Dick Erixons blogg http://erixon.com/blogg/2013/05/vad-...-i-global-era/. Han skriver där om hur svensk politik är förlegad och stannat kvar i en tidsålder där omvärlden var annorlunda och där politiken inte anpassats till en ny tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Dick Erixon
På etikens och vetenskapens område utmanas upplysningen med respekt för saklighet och positivismens respekt för fakta, till förmån för dogmatiska ideologier som feminismen. Det är upplysningen som givit oss vårt välstånd genom en oerhörd teknisk och vetenskaplig utveckling. Feminismen bryter nu sönder den genom att istället för tankar i huvudet göra huvudsak av vad man har mellan benen. Det är primitiv dårskap som dödar den vetenskapliga kultur som krävs för framsteg. Att borgerliga partier inte förmår att utmana denna dårskap är en skam. Dogmatiska ideologier, vilka idéer de än handlar om, undergräver sammanhållning och slår sönder gemenskaper. Klimathysterin är ett annat exempel på hur dogmatism med kvasivetenskapliga termer tar mer plats i politiken utan att bli utmanad.