Citat:
Visst måste det till förändringar i partierna. I flera partier, i M och S till exempel. Men jag ser det inte som helt omöjligt att inre revolter uppstår här. Känt är fenomenet med ett politiskt parti som vissa år tar en viss vändning, medan missnöjet gror i de bakre leden och bland back-benchers. Jag menar, otvetydigt är S och M idag helt inställda på mångkultur, men rätt många i de bakre leden torde bara hålla god min i elakt spel. Och för att en sådan förändring ska bubbla upp till ytan behövs bara några spektakulära bakslag för PK-ismen. Och det är inte konceptuellt svårt att motverka PK-ideologin. Den innehåller ju inget. Den kan nullifieras med ledord som "Sverige åt svenskarna", "massinvandring motverkar trivseln i samhället", "mångkultur -- men med förnuft" och så vidare.Jag hoppas att du har rätt, och mycket tyder på att det är så. Emellertid så är tiden inte nödvändigtvis på vår sida, och de goda förändringarna måste komma snabbare än försämringarna, och Sverige och svenskarna skall kunna räddas på slutet. Det är politiska förändringar av den modell som Gammelmoderaterna i sin motion år 2000 som måste till, och de ser onekligen ut att dröja. Kanske för länge.
PK-ismen har redan haft sina bakslag. Den möter motstånd, och därmed har den misslyckats. I det diktatursentiment som idag råder måste ju 100% av samhället samtycka, annars är man parias. Se på SD.
Men SD finns kvar i riksdagen. Partiet har inte fallit sönder trots "elitens" kampanj mot dem sedan de kom in 2010. Och SD kommer, högst sannolikt, att stanna i riksdagen även efter nästa val. De kommer att fortsätta att göra marginalnytta som systemkritiker.
- - -
PK-diktaturen går mot sitt slut. På Motpol igår skrev jag detta som sammanfattade läget. Förutom framgången för Arnstberg/Sandelins "Invandring och mörkläggning" och internethögerns succé nämnde jag bland annat det faktum att begreppet "svensk" har etablerats i debatten:
Citat:
Jag nämnde även MSM:s tapp:
Det är inte lika lätt idag för ”eliten” att säga ”vem är svensk, definiera svensk”. Svenskar existerar likaväl som kurder, somalier, thailändare och japaner. Där går huvudfåran i debatten idag.
Random svensk vet idag att han är svensk, mer så idag än för några år sedan. Med andra ord: det rör på sig i folkdjupet. Se bara på händelserna i Bollnäs i juli-augusti 2012. I Bollnäs, juli förra året, är det så här: en svensk flicka våldtas, enligt Fria Tider av ett arabiskt-afrikansk invandrargäng. Några dagar senare, i centrala Bollnäs, arrangerar Svenska Motståndsrörelsen en demonstration mot våldtäkterna. Då får några Bollnäskvinnor idén att hålla en ”manifestation mot rasism”. Där skulle det bli uppträdanden av bland annat trollkarlen Jakob, på temat att magi är en universell form av underhållning. Men efter protester av bland andra flickans far inställs manifestationen. Pappan sa: ”Detta är bedrövligt att ni går ut öppet med att det är helt okej att våldta och misshandla kvinnor. Att ni får tillstånd dessutom går över mitt förstånd.”
Efter detta frågar man sig om ens den mest extrema PK-ist någonsin mer kommer att försvara invandrade våldtäktsmän. Lisa Magnussons krönika i Metro i juni samma år [länk till Nationell.nus refeferat] torde ha varit den sista officiella texten av detta slag. – Sommaren 2012 torde alltså ha inneburit en vindkantring: etniska svenskar finns och folk sa ifrån. Man kan inte, som ”eliten”, försvara mångkultur till varje pris. Någonstans passeras en gräns, som i Bollnäs.
Random svensk vet idag att han är svensk, mer så idag än för några år sedan. Med andra ord: det rör på sig i folkdjupet. Se bara på händelserna i Bollnäs i juli-augusti 2012. I Bollnäs, juli förra året, är det så här: en svensk flicka våldtas, enligt Fria Tider av ett arabiskt-afrikansk invandrargäng. Några dagar senare, i centrala Bollnäs, arrangerar Svenska Motståndsrörelsen en demonstration mot våldtäkterna. Då får några Bollnäskvinnor idén att hålla en ”manifestation mot rasism”. Där skulle det bli uppträdanden av bland annat trollkarlen Jakob, på temat att magi är en universell form av underhållning. Men efter protester av bland andra flickans far inställs manifestationen. Pappan sa: ”Detta är bedrövligt att ni går ut öppet med att det är helt okej att våldta och misshandla kvinnor. Att ni får tillstånd dessutom går över mitt förstånd.”
Efter detta frågar man sig om ens den mest extrema PK-ist någonsin mer kommer att försvara invandrade våldtäktsmän. Lisa Magnussons krönika i Metro i juni samma år [länk till Nationell.nus refeferat] torde ha varit den sista officiella texten av detta slag. – Sommaren 2012 torde alltså ha inneburit en vindkantring: etniska svenskar finns och folk sa ifrån. Man kan inte, som ”eliten”, försvara mångkultur till varje pris. Någonstans passeras en gräns, som i Bollnäs.
Citat:
Och jag nämnde "elitens" försök till motoffensiv:
MSM:s nedgång är för sin del markant idag. Till exempel hade Aftonbladet år 2000 en upplaga på 450.000. I år tippas den bli 180.000 av en Fria Tider-skribent, postande på Flashback. AB-upplagan har alltså halverats på 13 år. Och det senaste året har vinsten halverats (från cirka 100 miljoner till 50). Redaktör Helin brukar berömma sig om att tappet i print är väntat, man ska bli en onlinetjänst, men att ta betalt online är ju svårt. För AB:s del hade man något på gång med sina Plustjänster fram till cirka 2011, har jag inhämtat. Nu går det neråt även där. AB som sajt är stor men det är svårt att riktigt tjäna stålar på den. Den dag printtidningen försvinner, försvinner ett vitalt stöd till det hela IRL.
Vad händer med MSM? Jo: ”The price of content is quickly approaching a point called zero” för att tala med Max Keiser. ”Innehåll” (content), dvs nyheter artiklar recensioner krönikor etc på nätet ska vara gratis, folk har vant sig vid det. — Summa summarum, MSM håller på att dö. Att blaskor som SvD och DN har stora problem vet vi redan.
Vad händer med MSM? Jo: ”The price of content is quickly approaching a point called zero” för att tala med Max Keiser. ”Innehåll” (content), dvs nyheter artiklar recensioner krönikor etc på nätet ska vara gratis, folk har vant sig vid det. — Summa summarum, MSM håller på att dö. Att blaskor som SvD och DN har stora problem vet vi redan.
Citat:
Med andra ord kan man säga att det rör på sig. You can't beat the power of the internet. Men "eliten" har aldrig förstått internet. Den ser det som en negativ kraft, medan såväl internethögern som framsynta vänstermänniskor är entusiastiska nätanvändare. Se på Flashback. Här finns både forum för nationalism och marxism; vänsteraktivister kan debattera sina frågor, högeraktivister sina. Men för "eliten" är Flashback enbart en snårskog av högerextremism. Men så bra då. Flashback är provitt och Sverigevänligt...! Detta är det renommé som Flashback bär med sig. Låt "eliten" skaka i sina salonger. För skakar, det gör de. De talar om "folkresning mot nationalism" men det blir aldrig av, lika lite som Karin Söders "folkresning mot alkhohol" på 80-talet...
Det ska erkännas att våra fiender inte ligger på latsidan. Till exempel har man på sistone försökt komma åt oss med lagboken (Realisten, Hennix, Herslow, Varg Vikernes i Frankrike). Detaljer åsido — tror ”eliten” att den ska kunna stoppa internethögern juridiskt? Inte en chans. MSM har ju omedvetet avträtt platsen som opinionsbildare till oss. Folk har vänt sig bort från MSM till nätet. Den processen går inte att stoppa.
Jag har även på sistone sett flera försök från MSM att svartmåla nationalism genom att associera den till inbördeskriget i Jugoslavien (Sahlin, Selimovic mm). Lika döfött det. Klockan har gått varvet runt och stannat på nationalism, en god, affirmativ kraft som står emot globalism och kosmopolitism.
Jag har även på sistone sett flera försök från MSM att svartmåla nationalism genom att associera den till inbördeskriget i Jugoslavien (Sahlin, Selimovic mm). Lika döfött det. Klockan har gått varvet runt och stannat på nationalism, en god, affirmativ kraft som står emot globalism och kosmopolitism.
- - -
För att summera läget kan detta sägas, vad gäller operativa drag i mångkulturkriget:
. man kan ge ut en debattbok, få den ignorerad av MSM men ändå triumfera
. genom att starta sajter, uppdatera dagligen och ha ett sanningsenligt innehåll kan man få 1000-tals läsare
. "elitens" smutskastning av internethögern fungerar inte, ej heller försöken att tysta oss med lagboken
. mångkulturen existerar inte längre i filmer och böcker; i filmvärlden dödades ju "mångkulturen är gullig"-genren av Ruben Östlunds "Play" från 2011
. internet är vårt kollektiva medvetande och detta medvetande talar idag om befrielse. Och "internet" och "censur" går inte ihop
Återigen, det går inte fort för en era att dö. Men död, det är PK-ismen. Essentiellt har den kört slut på sitt krut. "An era can be considered over when its basic illusions are exhausted" sa Henry Miller en gång i tiden, och det stämmer väl på dagens läge. Ni måste inse det när ni hör om nästa PK-satsning, nästa "krafttag mot rasismen", nästa Expo-kampanj mot svenskar. "Eliten" kör på i gamla hjulspår men det finns ingen kraft kvar i dessa satsningar längre. Folk i gemen har kanske inte blivit glödande nationalister, men de har vänt sig bort från mångkulturismen som skimrande framtidsvision. I detta läge skulle jag önska att alla Sverigevänner gick till offensiven och lanserade positiva motbilder, alternativa berättelser.
Jag menar, detta att vänta på en förändring i media är helt hopplöst. Ja, till 99% är det hopplöst. Visst är det intressant att i denna tråd få redogörelser för en och annan kritisk MSM-krönika och debattartikel, men strategiskt kommer ingen ändring att ske. DN och SvD kommer inte plötsligt att driva nationalism. Det blir inte av helt enkelt. Man kan tycka att de skulle tjäna på det upplagemässigt, men den låsning vi ser idag är av sådan art att detta inte kommer att hända. Det är en religiös låsning, en låsning av psykopatologiska dimensioner. Då bör man se detta som en möjlighet och själv börja propagera för nationalism, berätta om Sverige och svensk kultur och därmed ta terräng från denna elit. Svensken vill ju höra dessa traditionella berättelser; men så berätta om det då, ni som känner till det traditionella Sverige. Eller har ni blivit helt lobotomerade av PK-ism i skolan? Atombomben sprängdes 1945, sedan kom mångkulturen? Är det vad ni lärde er på skolans historielektioner?
Sverige har en rik historia och där finns ett och annat. Jag har själv bloggat om detta. Jag la upp en smärre svensk historik förra året. Här är ett random inlägg, ett om 1800-talet. Jag har en positiv, affirmativ attityd till Sveriges historia. Jag är nationalist och stolt över det traditionella Sverige. Sådana texter får man inte läsa i MSM eller i finförlagsböcker numera. Man får gå till nätet. Men även sajter som Realisten mm brukar ha artiklar om svensk historia så detta är något av en folkrörelse, ett nätbaserat återuppväckande av det tradtionella Sverige. Något av en renässans kan man säga.
Senast redigerad av lampros 2013-07-31 kl. 08:41.
Senast redigerad av lampros 2013-07-31 kl. 08:41.