Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-06, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickimirage
Det är ingen drog man blir hög på utan det hjälper mest mot socialfobi. Det du kan göra är att ta det ihop med alkohol för att få en skön rus men det är inte vad det är till för.

Håller med.
Som jag skrev i mitt inlägg, det går att få en typ av berusning men jag skulle mer kalla det för en kemisk förgiftning i det stadiet för det känns ungefär så efter 4-5-gram.
Det är garanterat INTE bra för hjärnan.

Så använd detta preparat som en mild ångestlindrande & lugnande medicin.
Citera
2016-11-07, 20:40
Medlem
Riktigt bra mår jag efter att ha tagit phenibut i låga doser. Det får mig att bli mer motiverad/positiv och ökar mitt självförtroende på ett sätt som funkar bättre än dom flesta antidep medeciner jag provat.
Citera
2016-11-08, 19:02
Medlem
Jag skulle vilja nyansera debatten lite.
I 7-8 år missbrukade jag alkohol kanske minst 4 gånger i veckan, för att inte tala om hur mycket jag söp på min semester.
Den abstinensen jag kände på jobbet varje måndag var vedervärdig minst sagt.
Två gånger hamnade jag på akuten med svåra hallucinationer och vanföreställningar, så jag vet ju lite om AT.
Nu har jag i kanske 4 månader käkat Phenibut i ganska höga doser flera gånger i veckan och jag kan ju bara säga att i jämförelse med alkohol så spelar ju inte denna substans i samma division.
Har man ångestproblematik så ska man ju såklart passa sig att äta höga doser i flera dagar, men annars så tycker jag inte Phenibut är så farligt egentligen.
Det finns en anledning att det finns ganska få dokumenterade fall med sjukhusvård för AT med Phenibut och att det fortfarande är helt lagligt i USA.
Rebound effekten känner jag också av såklart med dåligt temperament och nedstämdhet men jämfört med alkohol är det rena barnleken.
Citera
2016-11-09, 06:36
Medlem
Fel

Citat:
Ursprungligen postat av Ben01
Jag skulle vilja nyansera debatten lite.
I 7-8 år missbrukade jag alkohol kanske minst 4 gånger i veckan, för att inte tala om hur mycket jag söp på min semester.
Den abstinensen jag kände på jobbet varje måndag var vedervärdig minst sagt.
Två gånger hamnade jag på akuten med svåra hallucinationer och vanföreställningar, så jag vet ju lite om AT.
Nu har jag i kanske 4 månader käkat Phenibut i ganska höga doser flera gånger i veckan och jag kan ju bara säga att i jämförelse med alkohol så spelar ju inte denna substans i samma division.
Har man ångestproblematik så ska man ju såklart passa sig att äta höga doser i flera dagar, men annars så tycker jag inte Phenibut är så farligt egentligen.
Det finns en anledning att det finns ganska få dokumenterade fall med sjukhusvård för AT med Phenibut och att det fortfarande är helt lagligt i USA.
Rebound effekten känner jag också av såklart med dåligt temperament och nedstämdhet men jämfört med alkohol är det rena barnleken.

Det finns lite dokumenterade fall om du googlar , har själv använt phenibut i snart 3 år 1 gång i veckan ibland 2 och haft långa breaks ibland. Phenibut är grymt om man hittar sin "sweet spot". Jag skulle dock aldrig rekommendera att ta mer än MAX 2 gg/veckan med 3-4 dagars mellanrum. Tro inte att det e lugnt att använda phenibut ofta, det kan slå tillbaka rejält.
Citera
2016-11-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det finns lite dokumenterade fall om du googlar , har själv använt phenibut i snart 3 år 1 gång i veckan ibland 2 och haft långa breaks ibland. Phenibut är grymt om man hittar sin "sweet spot". Jag skulle dock aldrig rekommendera att ta mer än MAX 2 gg/veckan med 3-4 dagars mellanrum. Tro inte att det e lugnt att använda phenibut ofta, det kan slå tillbaka rejält.
Så är det nog ändå, var nog lite förhastad i går. Man ska såklart passa sig och inte använda det för ofta. Kände lite mer obehag i dag och fick mig en liten tankeställare.
Ibland gör jag inlägg utan att riktigt tänka efter, man kan inte jämföra alkohol och Phenibut missbruk riktigt som jag gjorde.
Citera
2016-11-20, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Så det går bra att ta det under flera år om man inte tar det särskilt ofta. Finns nog inget man kan jämföra med phenibut när man har hittat den där perfekta doseringen som passar en
Citera
2016-11-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben01
Så är det nog ändå, var nog lite förhastad i går. Man ska såklart passa sig och inte använda det för ofta. Kände lite mer obehag i dag och fick mig en liten tankeställare.
Ibland gör jag inlägg utan att riktigt tänka efter, man kan inte jämföra alkohol och Phenibut missbruk riktigt som jag gjorde.
Är det farligt att kombinera phenibut med alkohol?
Citera
2016-11-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naggie
Nej, det är inte farligt. Men ta det försiktigt bara. Håll dig helst borta från starksprit.
Citera
2016-11-26, 21:05
Medlem
zzzDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggie

Phenibut förstärker effekten av anxiolytika, antipsykotika, sömnmedel, narkotika och antiepileptika och bör inte kombineras med alkohol.
Citera
2016-11-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzDaniel
Phenibut förstärker effekten av anxiolytika, antipsykotika, sömnmedel, narkotika och antiepileptika och bör inte kombineras med alkohol.
Fina ord du använder. Men alla vet redan att Phenibut förstärker alkoholfyllan, det är ju liksom det som är meningen.
Citera
2016-11-27, 00:20
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Förstår inte att ni känner nåt öht på denna. Sockerpiller i min mening, tillochmed lergigan ger mer
Citera
2016-11-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Förstår inte att ni känner nåt öht på denna. Sockerpiller i min mening, tillochmed lergigan ger mer
Hur mycket har du tagit? Ta mer om du inte känner nått, tar kanske 3 timmar innan det börjar kännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in