Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-21, 01:06
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
bryr du dej inte om viktuppgången på phenibut vid dem doserna? tog förövrigt tror jag 800mg (that sweetspot) av smart brothers phenibut i söndags och kände av det i 3 dagar lol
Jag har aldrig märkt av någon viktuppgång, aldrig läst om nån som haft det heller.
Citera
2024-11-21, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Jag har aldrig märkt av någon viktuppgång, aldrig läst om nån som haft det heller.

Alla gaba-preparat, pregabalin, lyrica, gabapentin, phenibut sänker testosteron vid höga doser och får kroppen att binda vatten, detta kan upplevas i form av magsvällning osv. Dessutom ger gaba hunger (tillväxthormon) vilket gör att man ofta överäter och lägger på sig. För mej ger phenibut eller lyrica en direkt viktuppgång om man brukar mer än 3 gånger i rad. Såg att nån lyfte ämnet här. Kan ju vara så att olika folk reagerar olika. Men så som vin får min mage att svälla får även phenibut. Är väl en av dem som svarar dåligt på gaba-preperat helt enkelt. Av min erfarenhet så går jag ner i vikt på centralstimulanter så som amfetamin men även opioder så som tramadol. Gaba-preperat totalt tvärtom, blir snarare "bulkig", liknande kreatin. Men men, nån annan som känner som mej?

https://www.reddit.com/r/quittingphe...rmones_weight/
Senast redigerad av fonzen 2024-11-21 kl. 01:39.
Citera
2024-11-21, 13:41
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Alla gaba-preparat, pregabalin, lyrica, gabapentin, phenibut sänker testosteron vid höga doser och får kroppen att binda vatten, detta kan upplevas i form av magsvällning osv. Dessutom ger gaba hunger (tillväxthormon) vilket gör att man ofta överäter och lägger på sig. För mej ger phenibut eller lyrica en direkt viktuppgång om man brukar mer än 3 gånger i rad. Såg att nån lyfte ämnet här. Kan ju vara så att olika folk reagerar olika. Men så som vin får min mage att svälla får även phenibut. Är väl en av dem som svarar dåligt på gaba-preperat helt enkelt. Av min erfarenhet så går jag ner i vikt på centralstimulanter så som amfetamin men även opioder så som tramadol. Gaba-preperat totalt tvärtom, blir snarare "bulkig", liknande kreatin. Men men, nån annan som känner som mej?

https://www.reddit.com/r/quittingphe...rmones_weight/
Jag håller helt med om att opiater/uppåt bidrar till viktminskning, men lägre testo/lägga på mig vatten av phenibut har jag aldrig varit med om och jag kollar mina testo värden var fjärdemånad pågrund av att jag går på laro.

Har du bara legat på runt 800mg åt gången? Inte sugen på att dra till en rökare på 3-4g?
Citera
2024-11-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Jag håller helt med om att opiater/uppåt bidrar till viktminskning, men lägre testo/lägga på mig vatten av phenibut har jag aldrig varit med om och jag kollar mina testo värden var fjärdemånad pågrund av att jag går på laro.

Har du bara legat på runt 800mg åt gången? Inte sugen på att dra till en rökare på 3-4g?

fattar dock inte varför man går ner när på opiater när det också gör en förstoppad tror det är minskad hunger som är bieffekten. nej, alltså phenibut gör mej oerhört lugn, neråt - är så van med substansen (provade säkert dagligen 900mg kapslar för 5 år sen) så jag får inte samma uppåt effekt längre. Sen känns effekten av i 3 dagar (innuti kroppen men även viss ögonpåverkan) så att börja med tesked känns oerhört riskfullt och vanebildande. Känns inte rätt att ta en tsk när jag inte ens litar på tillverkaren knappt (smart brothers).

Nä, jag gillar dmaa. Brukar ta 100-300mg till en helg kombinerat med andra stimulanter. rätt riskabelt också för hjärtat... men tar hjärtskydd varje dag som bidrar till minskad effekt av dmaa:t - därav lite högre dos för att må bra en kväll eller så farligt det där dock, dopamin/serotinin utsläppet. men oundvikligt.
Senast redigerad av fonzen 2024-11-21 kl. 14:25.
Citera
2024-11-22, 22:41
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ditt tidigare inlägg gav ett alldeles för positivt intryck av drogen. Jag skulle säga att den snarare inspirerar folk att börja med dagligt användande.

Det är viktigt med kritiska röster. Phenibut är en extra farlig substans för att den är laglig, busenkel att få tag på och marknadsförs av bloggar som ett "syrligt pulver som är bra för dig" istället för ångestdämpande knark vilket det faktiskt är.

Det är inget fel på kvaliteten på våra inlägg och dom är högst relevanta i tråden. Att upplysa om risker med knark är skademinimering.

Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag hade inte ens läst ditt inlägg. Skrev bara om mina egna erfarenheter. Men om du tror att man kan gå på det dagligen utan några större problem så har du antingen lurat dig själv ordentligt eller så är du ett exceptionellt undantag. Om du verkligen har full koll på reddit forum och vad folk skrivit i den här tråden så vet du också att många haft brutala problem med avtändningar. Den typ av inlägg du skriver uppmuntrar folk till att använda det på ett ansvarslöst sätt och vi vet alla vad som händer när det börjar trilla in missbruksfall i vården.

Jag står fast vid det jag skrev. Ingenstans har jag varit positiv eller uppmuntrande till missbruk. Om folk väljer att tolka mitt inlägg på ett annat sätt än min avsikt är inte mitt problem.

Jag skrev bara lite kort om min sits, där jag provat en relativt låg dos Phenibut dagligen. Jag tycker att jag var väldigt balanserad och reflekterande, där jag även introducerade några andra teman i kombination med preparatet ifråga - vars poänger fullständigt förbisågs.

Regeln är att undvika kemiska preparat så långt det går, men skulle någon välja att använda Phen eller nåt annat så tycker inte jag det är rimligt för vare sig dig eller mig att döma dessa personer.

Däremot är det alltid bra att påminna i tråden att vara ansvarsfull för vi vill inte se någon restriktiv reglering i framtiden.
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Phenibut är väldigt potent, körde 1 kryddmått på morgonen och var fjuttad som på gobbe hela dagen. 10 år sedan jag körde, beställde 1 kg per gång. Är det lika lätt att beställa som förr. Klipper inte tullen det?
Var försiktiga, har man kört länge på det och ska gå av.
Usch vilket helvete, Fy fan 10 resor värre än när jag gick cold turkie med xanor, lyrica och ghb tillsammans vid inställelse på anstalt.
Men skulle vilja prova på igen, typ 5 kryddmått😁
Citera
Idag, 01:44
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peopaus
Phenibut är väldigt potent, körde 1 kryddmått på morgonen och var fjuttad som på gobbe hela dagen. 10 år sedan jag körde, beställde 1 kg per gång. Är det lika lätt att beställa som förr. Klipper inte tullen det?
Var försiktiga, har man kört länge på det och ska gå av.
Usch vilket helvete, Fy fan 10 resor värre än när jag gick cold turkie med xanor, lyrica och ghb tillsammans vid inställelse på anstalt.
Men skulle vilja prova på igen, typ 5 kryddmått😁

Man kan beställa inom EU utan problem.

Hur länge och vilken mängd körde du när du gick av och fick en sådan avtändning?
Citera
Idag, 05:54
Medlem
Började med 3 dagar i veckan för att kunna bryta lättare. Men jag körde nog 5-6 dagar i veckan i över 1 år. Det var det värsta jag varit med om. Fy fan och vad jag gick igång på det, blev så speedad, precis som gobben. Var beställer man, ska bara ha typ 10 gram. Är det du har potent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in