• 2
  • 3
2021-09-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ett mycket intressant fall. Jag undrar om någon besitter mer information ang dom och efterspel? Var 31-åringen en mördare, eller bara en man med extrem otur?

Utdrag ur Expressen 1993-12-17. Susanne, som Expressen valde att kalla BO, är ett fingerat namn.

Artikeln innehåller också en liten "inforuta" om 31-åringens döda flickvänner. Samtliga namn är fingerade.

Intressant.
Det var en man i Östersund som också hade 3 kvinnor på sitt samvete.
Låter precis som det kunde vara han.
Han fick fängelse, men är nu fri…
Citera
2021-09-17, 15:06
Medlem
Citat:
Dödsfallen inträffade i en liten ort utanför Östersund. Söker man rätt på åtminstone en av de döda kvinnorna, så hittar man också MGM. Eftersom det i nuläget är så pass osäkert huruvida det låg brott bakom dödsfallen, skriver jag inte ut ortens, eller MGM:s, namn.

Men nu ser jag, det är han som jag menar.
Den sista av kvinnorna var en släkting.
Tragiskt
Citera
2021-09-17, 15:07
Medlem
Citat:
Du vet inte om han blev dömd för den tredje flickvännens död, för vilket han stod åtalad i december 1993? Jag antar att det gick "byskvaller" om denne man? Kanske gör det så än i dag?

Ja, han blev dömd.
Citera
2021-09-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Här är den otursförföljde

https://www.ratsit.se/19620107-Kjell...31Bs3znv_rPw_c

Måste hållas under uppsikt.

Verkligen.
Han är det…
Citera
2021-09-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Här är den otursförföljde

https://www.ratsit.se/19620107-Kjell...31Bs3znv_rPw_c

Måste hållas under uppsikt.

Han är inte otursförföljd, utan en rå mördare
Citera
2021-09-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
RB är en ganska sympatisk och oförarglig flummare i de flestas ögon. Han fälldes för vållande eller dråp på den tredje tjejen, VÅ, 1994 eller 1995.

När han släpptes var de flesta överens om att han hade dömts rättvist- det fanns ingen hotbild uppe i Jämtland mot honom.
Alla tjejerna som dött var missbrukare. VÅ hade levt ett hårt liv med tyngre droger och hade minst en gång överlevt en överdos. RB försåg nog henne med de tabletter hon ville ha.

Hans förklaring till blåmärkena på VÅ's hals var att de uppstod när han försökte få liv i henne. Vattnet i lungorna kom efter att han duschat henne i ansiktet i samma veva - enligt honom.

Det fanns en annan omständighet som gjorde att han fälldes - man hittade bilder i hans kamera som han inte kunde förklara på ett övertygande sätt.

Idag lever han ett lugnt liv och har ett jobb som innebär att många där uppe känner igen honom. Såvitt jag vet är det ganska ointressant att spåna i hans liv nu. Det finns mera smaskigheter i så fall kring offren och deras livshistorier.

Här nere i Stockholm fanns det de som gärna hade satt kniven i honom efter VÅ's död. Hon kände många av dåtidens tunga kriminella.

Han är varken en sympatisk eller oförarglig flummare, men hoppas att han ångrat vad han gjort o aldrig mer gör om det
Citera
2021-09-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
RB är en ganska sympatisk och oförarglig flummare i de flestas ögon. Han fälldes för vållande eller dråp på den tredje tjejen, VÅ, 1994 eller 1995.

När han släpptes var de flesta överens om att han hade dömts rättvist- det fanns ingen hotbild uppe i Jämtland mot honom.
Alla tjejerna som dött var missbrukare. VÅ hade levt ett hårt liv med tyngre droger och hade minst en gång överlevt en överdos. RB försåg nog henne med de tabletter hon ville ha.

Hans förklaring till blåmärkena på VÅ's hals var att de uppstod när han försökte få liv i henne. Vattnet i lungorna kom efter att han duschat henne i ansiktet i samma veva - enligt honom.

Det fanns en annan omständighet som gjorde att han fälldes - man hittade bilder i hans kamera som han inte kunde förklara på ett övertygande sätt.

Idag lever han ett lugnt liv och har ett jobb som innebär att många där uppe känner igen honom. Såvitt jag vet är det ganska ointressant att spåna i hans liv nu. Det finns mera smaskigheter i så fall kring offren och deras livshistorier.

Här nere i Stockholm fanns det de som gärna hade satt kniven i honom efter VÅ's död. Hon kände många av dåtidens tunga kriminella.

Så tragiskt med VÅ… hon var en släkting till mig
Citera
2022-08-05, 14:56
Medlem
Jag undrar om nån har mera info om VÅ som mördades av R***rt B***töm i Östersund tidigt -90 tal?

Det var den tredje kvinnan som hittades död hos honom…
Han blev dömd till rpv, ute sen många år.

Det är en kriminalhistoria som är väl värd att göra en ”True Crime” serie av.

Eftersom BO (VÅ) var en nära släkting till mig så är jag mycket intresserad av historien.

Tacksam för mera info.
Citera
2022-08-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Intressant.
Det var en man i Östersund som också hade 3 kvinnor på sitt samvete.
Låter precis som det kunde vara han.
Han fick fängelse, men är nu fri…

Rättelse:
Han blev dömd till rpv. Är fri sen många år.
Undrar om nån vet nåt om hur han lever idag?
Citera
2022-08-07, 09:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Jag undrar om nån har mera info om VÅ som mördades av R***rt B***töm i Östersund tidigt -90 tal?

Det var den tredje kvinnan som hittades död hos honom…
Han blev dömd till rpv, ute sen många år.

Det är en kriminalhistoria som är väl värd att göra en ”True Crime” serie av.

Eftersom BO (VÅ) var en nära släkting till mig så är jag mycket intresserad av historien.

Tacksam för mera info.
Det var i Brunflo han bodde och där kvinnorna dränktes.
Såg honom och en av tjejerna i Brunflo, verkade så kära och båda rejält påverkade av diverse droger. Såklart var han skyldig!
Riktigt obehaglig person.
V.Å var även släkt till en vän till mig.
Mycket droger där tydligen och flera besök till Stockholm. Tror jag sett henne, men var nog inte henne jag såg honom med i Brunflo, utan någon av de två andra?
Senast redigerad av rubin22 2022-08-07 kl. 09:45.
Citera
2022-10-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det var i Brunflo han bodde och där kvinnorna dränktes.
Såg honom och en av tjejerna i Brunflo, verkade så kära och båda rejält påverkade av diverse droger. Såklart var han skyldig!
Riktigt obehaglig person.
V.Å var även släkt till en vän till mig.
Mycket droger där tydligen och flera besök till Stockholm. Tror jag sett henne, men var nog inte henne jag såg honom med i Brunflo, utan någon av de två andra?

Tack för info!
Vill veta mera om den historien, så oerhört grymt och tragiskt med kvinnorna han mördade…
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in