2011-09-12, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja, det har jag gjort. Men tydligen så anser du att om en person får besöksförbud, att personen orsakar att en 15-åring inte får gå ut eller gå till skolan så har den personen möjligen sagt "fy vad dumma ni är" till soc.

Jo om man vet att tonåringen inte har psykisk möjlighet att agera normalt om hon träffar mamman. Det är ju rätt tydligt att hon periosvis inte vill ha med mamman att göra.

Här visar socialtjänsten TYDLIGT att de inte vill pressa M att träffa sin mamma. Så det är rent trams att de vill tvinga på CS på M.
Citera
2011-09-12, 09:43
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Har du verkligen läst TS första inlägg i tråden?

Jag citerar:
"Jag placerar tråden i Aktuella brott och kriminalfall då jag beskriver brott som begåtts samt begås och tar upp det pågående rättsövergreppet/brotten mot mig, min syster och min far."

Bra att du kommer in och rättar upp det hela. Såklart TN skall avhandlas. W.O.A.D. blir lite fartblind ibland och behöver kanske ta dan på sig för att läsa igenom tråden och komma upp på banan

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Men den här tråden handlar enbart om TN. Detta för att slippa tala om det väsentliga. Tråden om TN stängdes ju också.

Bara TN . Melinda diskuteras väl och även DN. De tre personer som TS nämner i sitt fantastiska inledningsanförande och de som råkat ut för rättsövergreppen/brotten. TS satte ribban och på den vägen är det.
Senast redigerad av Trudoff 2011-09-12 kl. 09:47.
Citera
2011-09-12, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Men VART har du fått idén ifrån? Kanske Melinda är på månen?

De har varit inblandade och Melinda kanske väljer en egen väg? Du säger ju själv att hon är ett annat virke än Daniel.
Citera
2011-09-12, 09:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jo om man vet att tonåringen inte har psykisk möjlighet att agera normalt om hon träffar mamman. Det är ju rätt tydligt att hon periosvis inte vill ha med mamman att göra.

Här visar socialtjänsten TYDLIGT att de inte vill pressa M att träffa sin mamma. Så det är rent trams att de vill tvinga på CS på M.

Men CS ska påverka M:s öde, dvs. hamna bakom lås och bom. Det där med LVU du vet.
Citera
2011-09-12, 09:46
Bannlyst
Citat:
Men den här tråden handlar enbart om TN. Detta för att slippa tala om det väsentliga. Tråden om TN stängdes ju också.
Och vi blev hänvisade att ta diskussionen i den här tråden. Ja?

Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
Bra att du kommer in och rättar upp det hela. Såklart TN skall avhandlas. W.O.A.D. blir lite fartblind ibland och behöver kanske ta dan på sig för att läsa igenom tråden och komma upp på banan

Det kan mycket väl vara så att CS gjort mer eller mindre helt olämpliga saker men hon är inte problemet i dag. Det är Tomas som är det största hotet mot D o M.
Citera
2011-09-12, 09:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
Såklart TN skall avhandlas.

Sprida myter och byskvaller menar du.
Citera
2011-09-12, 09:47
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Har inte DN nånstans sagt att det är CS som orsakat hans ryggproblem?
Men som sagt, tråden är lång nu.

Jo, d v s TN har sagt lite olika. Ena gången är det första exet som är skyldig
till hans ryggskada och sedan har det blivit CS. Misstänker att det kan vara
poliser ibland också.
Citera
2011-09-12, 09:48
Bannlyst
Citat:
Men CS ska påverka M:s öde, dvs. hamna bakom lås och bom. Det där med LVU du vet.

Tror jag inte. Tror hon kan bo på hundgymnasiet eller någon annan skola. Hon är ju snart sjutton år.

Däremot ska hon inte bo hos Tomas eftersom han är fråntagen vårdnaden och kan inte sköta sina barn. Hon ska kunna sköta sina studier och det går knappast om hon ska vara i närheten av Tomas.
Citera
2011-09-12, 09:49
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Det var att raljera att skriva sju och sju men sanningen är den att både CS OCH polisen anklagas för att slå honom. Den första frun försökte köra över honom och säkert nåt mer med men nu minns jag inte vad.
Citat:"Han är opererad 7 gånger i ryggen efter att min förbannade pedofilmorsa slog honom med en kraftig stol i ryggen när han sov. Så det är den jävla häxan som har förstört hans rygg efter 3 överfall. Och Anders Nyberg kom till min fars hus och fick krossa ett fönster och min fars läkare och kiropraktor, alla kallade på ambulans för min far så allvarligt skadad så han kunde inte röra sig. Inget ifrån midjan och neråt fungerade. "

Eftersom TN är rätt snabb på att anmäla folk,och gillar utredningar,så undrar jag om han anmälde CS för grov misshandel? Hon torde fått fängelse för detta,och det skulle väl varit drömcenariot.
Vet någon om han anmälde?
Citera
2011-09-12, 09:50
Bannlyst
Citat:
Tror jag inte. Tror hon kan bo på hundgymnasiet eller någon annan skola. Hon är ju snart sjutton år.

Däremot ska hon inte bo hos Tomas eftersom han är fråntagen vårdnaden och kan inte sköta sina barn. Hon ska kunna sköta sina studier och det går knappast om hon ska vara i närheten av Tomas.

Jag skulle tro att hon alldeles utmärkt kan sköta sina studier från sin far, om CS kan lämna dom ifred och inte skicka soc o poliser på dom i ett kör.
Citera
2011-09-12, 09:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Ni behöver inte vara oroliga för att detta skall minska era bidragspengar ,
i sama ögonblick som en advokat får tag i det fallet så kommer Soc att
lägga sig på rygg.
Jo, har inte KS förstått det själv ännu så kommer advokaten att förklara för henne att socialen i Filipstad inte har med D att göra om inte det gäller ett akut ingripande. Så vad KS sa att socialen och hon måste göra stämmer helt enkelt inte. Bra att det finns videodokumenterat.
Citera
2011-09-12, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Så du påstår att dom 2 soc assistenterna ljög för henne eller vadå
Ljög? Nä, jag påstår inte att någon ljugit. Hur får du mitt inlägg till det?
Hört talas om fjädrar och hönor? Hört talas om att gå i spinn?
Om inte så ger jag ett tänkbart scenario:

Ja du M. Din mamma blev rätt upprörd nu när du inte var med på mötet. Hon hade verkligen sett fram emot att få träffa dej.
- Va, blev hon upprörd? Upprörd som i galen?
Nej, M. Hon blev inte galen men hon ville gärna träffa dej och jagade upp sej lite och i sin upprördhet så sa hon att hon tänkte komma hit för att få träffa dej. Hon hade sett fram emot det.
- Va? Uppjagad? Komma hit? Nä, jag vill inte att hon kommer hit. Ä hon på väg? Nu? Upprörd? Uppjagad? Hon kommer att kidnappa mej!!!!
Det är nog ingen fara, M. Vi låser dörren. Hon kan inte komma åt dej.
- Jo, hon e helt galen. Hon har alltid jagat mej. Hon kommer komma hit och kidnappa mej.
För att du ska känna dej trygg så sätter vi in ett titthål i dörren. Du behöver inte gå till skolan den här veckan ifall du känner dej orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in