2011-09-12, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Ja hon förstod att det var viktigt för barnen att gå i skolan. Inte bara enligt lagen om skolplikt utan för att barnen behövde den sociala utvecklingen.
TN gömde dom hemma, vilka barn utvecklas sunt då?

Var står det att hon låste in dom då?

Hade Carina Simm inte motsatt sej Sofia Distans hade dom aldrig blivit inlåsta eftersom de då gått i skolan. Skolan var den enda anledningen till att barnen omhändertogs.
Citera
2011-09-12, 22:10
Medlem
trapper666s avatar
Apropå Sofia Distans så har det hävdats att barnen var antagna men när jag läser ansökningshandlingarna så är det inte underskrivet av någon mer än TN.

Jag ser inte annat än en stämpel som tyder på att ansökan är mottagen av skolan och då funderar jag på om vi fått se godkända ansökningshandlingar eller ej??

http://www.2shared.com/document/k0uO...a_distans.html
Citera
2011-09-12, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Så kan det vara men det finns väl inget som har varit uppe här som talar för det. D säger i varje fall med bestämdhet att han aldrig blivit förhörd om sexuella övergrepp begångna mot honom själv. Och därtill påstår han att han aldrig ljuger.
Vet inte vilken länk men det skrevs att berättelserna var för likstämda utan att vara alltför detaljerade (nått sånt)
Citera
2011-09-12, 22:11
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Hade Carina Simm inte motsatt sej Sofia Distans hade dom aldrig blivit inlåsta eftersom de då gått i skolan. Skolan var den enda anledningen till att barnen omhändertogs.

Fel, TN vägrade låta barnen gå till skolan. Han har fått flera viten för att han vägrade.
Du tror på det du säger, va?
Citera
2011-09-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ja eller grått på lila. Eller vilka färger du vill.
Hur du än försöker så kommer ett bra liv aldrig att vara synonymt
med att dom bor hos pappan. Varför tror du hon kämpar så för det?
För att hon är pedofil eller barnamisshandlare? Snarare för att hon vet
vad TN är kapabel till. Hon har själv suttit i den saxen.

Ibland undrar jag om du och några till i tråden bara spelar dumma eller om
det kan vara något annat bakom? Vad är det som gör att ni faktiskt inte
kan se vad det handlar om? Istället kommer ni som små fnissmödisar och
märker ett ord här och ett ord där.

TITTA TITTA CS BLEV AAAAAAAAAAAARG!!!!! HON ÄR ETT MONSTER!!!!
samtidigt som ni blir fullkomligt överkörda av ren dynga som TS har postat
i trådstarten som varandes sanningar.
Oh the humanity...

Ja nu är det ju tyvärr för din del så att det är ingen som bevisat att det Daniel postat eller skrivet är lögn.
Citera
2011-09-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
http://www.2shared.com/photo/tTAyrvau/c1_online.html
Tack.
Ser ut som att hon lämnat in en polisanmälan per telefon tre dagar efter att barnen tvångsisolerades på Folåsa.
Citera
2011-09-12, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trapper666
Apropå Sofia Distans så har det hävdats att barnen var antagna men när jag läser ansökningshandlingarna så är det inte underskrivet av någon mer än TN.

Jag ser inte annat än en stämpel som tyder på att ansökan är mottagen av skolan och då funderar jag på om vi fått se godkända ansökningshandlingar eller ej??

http://www.2shared.com/document/k0uO...a_distans.html

Thomas skriver under i egenskap av den som undervisat barnen, såvitt jag förstår.
Citera
2011-09-12, 22:16
Medlem
trapper666s avatar
Citat:
Thomas skriver under i egenskap av den som undervisat barnen, såvitt jag förstår.

Ja, det ser jag men jag funderade på om inte ansökan skall skrivas under av exvis rektor för Sofia Distans och att ansökan på så sätt är godkänd och barnen antagna?
Det är en sådan namnteckning jag saknar...

Jag tycker det ser ut som att ansökan inte är färdigbehandlad.
Senast redigerad av trapper666 2011-09-12 kl. 22:17. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Citat:
Du kanske missade mitt svar ang. skolan?

Pappan krävde undervisning via Sofia Distans. Men skolan sa nej med motivationen att det inte var den sortens undervisning barnen behövde. De fick hemundervisning en kort tid, sedan tog pappan över undervisningen själv.
Han hotades med vite tre gånger men överklagade till regeringsrätten där det ligger nu.

Kunde ni ha gjort annorlunda, barn- och utbildningschef Ulf Almqvist?
– Nej jag tycker inte det. Vi gjorde allt för att få barnen tillbaka till skolan. Vi hade hela tiden generösa erbjudanden om deras skolgång. Dels i annan skola, dels utanför kommunen. Men pappan sa nej.

http://nwt.se/filipstad/article29187.ece

Kommunen gick emot sin egen utredningsman.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Fan va du ljuger.
Och du sprider desinformation här.
Man har uttalat en hel del om deras liv och omsorg så du har fel som vanligt,.

Den 4 juli 2006 beslutade socialnämnden på nytt att omedelbart omhänderta barnen grundat på brister i hemförhållandena.
Beslutet fastställdes av länsrätten den 2 augusti 2006.
Den 4 augusti 2006 beslutade socialnämnden att även omhänderta barnen grundat på deras eget beteende då de visade stor rymningsbenägenhet och nedstämdhet. Länsrätten fastställde beslutet den 14 augusti 2006.

Genom den i länsrättens tidigare mål (mål nr 1402-05) ingivna ansökan samt genom komplettering som ingivits i nu aktuellt mål ansöker socialnämnden om att Daniel och Melinda Norberg skall beredas vård med stöd av 2 och 3 §§ LVU.

Som skäl för ansökan anförs att barnens hälsa och utveckling kan skadas av utebliven skolgång och föräldrarnas konflikt samt att barnen uppvisar stark rymningsbenägenhet och depressiva inslag i sina beteenden, vilket kan leda till att de skadas både fysiskt och psykiskt.
Nämnden åberopar till stöd härför bl.a. nämndens utredning, observationsutlåtanden
beträffanden barnen samt intyg från BUP.

LÄNSRÄTTEN I
VÄRMLANDS LÄN
DOM
2006-09-29
1221-06
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-12 kl. 22:20.
Citera
Bannlyst
Citat:
Fel, TN vägrade låta barnen gå till skolan. Han har fått flera viten för att han vägrade.
Du tror på det du säger, va?

Thomas vägrade att släppa barnen till Nordmarkskolan, ja. Kommunens utredare kom med förslag om Sofia Distans, vilket Thomas OCH kommunen accepterade. Så långt var det frid och fröjd.

Carina Simm lyckades då få gemensam vårdnad, och hon gick inte med på kommunens och Thomas överenskommelse om Sofia Distans, hänger du med?

Då gick allt tillbaka till ruta ett.
Citera
2011-09-12, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Kommunen gick emot sin egen utredningsman.

Ja men sanningen är att kommunen FÖRST gick med på det. Sen fick Carina gemensam vårdnad och vägrade, och således vägrade kommunen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in