2011-10-12, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ingmar har figurerat i utredningar kring barnen, så han är en drivande part. Det är definitivt också Krister. Han har ju lika mycket som CS att förlora på att sanningen kommer fram. Att det är 3 personer som driver förtalskampanj mot TN och hans barn är ingen undran längre, utan fakta.
Var hämtar du den faktan ifrån?

Citat:
Det var alltså Krister som låg bakom att barnen inte kunde gå i skolan, han har bedrivit en intensiv och hysterisk hatkampanj i byn mot Norbergarna. Ingmar är den som har varit mest aktiv på senaste tiden och stått mycket nära LL. CS är den som har bearbetat socialtjänsten, Folåsa och andra myndighetsinstanser. Min uppfattning är att man haft olika roller, men att det funnits en gemensam agenda.
Han sa - hon sa.
Nån här inne som varit med? Nån här inne som öht har varit i Filipstad?

Citat:
Krister får väl anses vara själva initiativtagaren till hela projektet, han har ju också skumma kontakter. CS har berättat om hur styrd hon är av Krister. Han har mer eller mindre dömt ut Tomas och barnens existensberättigande. Det är fritt fram att göra vad man vill med dem, barnen och pappan är skitig ohyra som ska förintas. Mycket av den här inställningen återspeglas i denna tråd, man ger en röst åt honom. Mamman har väl haft någon slags insikt och fått hjälp för den här typen av sjuklig ilska, som hon beskyller sin uppväxt för. Krister är dock bortom all räddning, han bejakar och vill ständigt få utlopp för barndomens demoner där då familjen Norberg är måltavlan. Ingmar å sin sida kämpar väl på så mycket han kan. Med sin kontakt med LL och några andra är det Ingmar som sköter förtalskampanjen på nätet. Vad jag förstår så vill han gärna vara delaktig i mammans arbete med myndigheter. Det har väl gått så där, men han har tydligen varit ett viktigt mentalt stöd för CS.
Konspirationer, konspirationer...
Det lär väl uppdagas den dagen M kommer hem om en si så där lite mer än ett år.
Citera
2011-10-12, 14:47
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldenfields
Och det enda som talar för att det inte är det är att hon inte kunde svara på den där fågelfrågan. Förklaringar som att man inte vill identifiera sig p.g.a. att frågan kanske kommer från CS - det köper jag inte. M eller den s.k. M kan inte svara på en fråga hon borde kunna svara på - och därmed kvarstår tvivlen om vem det är som kontaktat Catta. Och varför.

Du som står på rätt sida kanske kan fråga Thymallus via PM om det inte är så att Ms historier från tiden hos A stämde? Det borde vara minst lika talande som fågelfrågan, det är bara jävla trams att hon måste svara just på den frågan när de anekdoter hon berättar om är minst lika talande. Varför tror du att Thymallus vägrar svara på det trots att han är familjen nära och torde veta svaret idag?
Och det där med att fågelfrågan kanske kommer från CS börjar bli lite löjligt nu, varför beskrev jag här:

Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Ja, fast det handlar ju inte om det. Självklart är det meningslöst för M, det är det ingen som har påstått. Däremot handlar detta om CATTA och huruvida hon har haft kontakt med M.
Ok, om vi säger så här då
Är det rimligt att tro att M skulle berättat för folk om de saker jag sa att hon sagt (mattan, kyrkan osv)? Det var ju inga särdeles spännande historier menar jag.
Varför undviker Thymallus att svara på om h*n bekräftat detta trots att jag frågat flera ggr?
Skulle en falsk M be att få identifiera sig för socialtjänsten som pratat med den äkta M flera ggr? Skulle en falsk M vilja träffa sitt ombud?
Sen får du väl dra slutsatsen utifrån dina egna svar på dessa frågor.
Citera
2011-10-12, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moralkaka
De är barnen i familjen. Min äldste son är snart 30 men han är fortfarande mitt barn.
I en förälders ögon är kidsen alltid barn men vi är inte föräldrar till M och D så jag förstår darkmore för det verkar inte bättre än att vissa ibland drar fördel i sitt argumenterande av att de är barn när det passar men menar att de är vuxna när det handlar om annat.
Själv väljer jag att kalla dem ungar, det blir liksom ett mellanläge och de är ju där de ligger på ett ungefär. Nånstans mellan barn och vuxen, en ung vuxen.
Citera
2011-10-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
+*-
Jag kan inte med 100% säkerhet säga att något av det du säger är lögn eller sanning.

Det skrivna är det alltså inte jag som säger, utan TS. Och en hundraprocentig säkerhet är det svårt att få här i livet. Men du kanske lutar en aning mer åt någon sida....när du läst alla papper? Och, i såna fall, kan du väl berätta varför?
Citera
2011-10-12, 14:57
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VajRuss
Mycket här i tråden handlar om hur man tolkar informationen man får sej tilldelad.
Att inte befinna sej på den adress man är folkbokförd på, utan ist bor på okänd ord, är inte detsamma som att ha skyddat boende.

Du kan kalla det magkänsla om du vill. Men när bevis läggs fram så slutar jag tvivla.
Jag har själv varit off en vecka pga 2,01.
Det är Anns ord, en rätt kort beskrivning f.ö. och inget som säger vad någon av dem ser som att "hänga ut". Att sen somliga har uppfattat Anns spekulationer som anklagelser visar bara på att en del verkligen inte läser vad och hur folk skriver.

Sen var det det där med att bunta samman flera individer till en och samma. Ann är inte Donco och TN är inte D osv. Låt Ann stå för sitt och Donco för sitt liksom TheLucky och klinik får stå för det de skriver.
Nej vill man leka med ord så kan man väl säga så, men bor man på "okänd ort" så brukar det vara för att skydda sig förmodar jag.
Ja men de här personerna är inte bannade eller avstängda alls, men det kommer nog visa sig varför de försvann så hastigt.
Men snälla, nu blir du rent löjlig i ditt försvarstal. Det är väl klarlagt flera ggr om att de haft kontakt flera ggr efter detta, och det är väl klart som fan att det är att hänga ut att skriva fulheter om personer?
Om någon spekulerade i liknande om dina barn, skulle du se det som att de hängde ut dina barn då, eller bara som att de skrev lite allmänt om dom?
Nej jag vet att LL inte är Donco och det påstod jag inte heller, men jag skrev varför jag inte tror att CS skulle spotta på de som skrev nedlåtande om hennes barn, om hennes särbo ger info till den som varit allra vidrigast mot barnen i denna tråd, och hon inte "spottar" på honom (= ber honom fara åt helvete), eller på LL (som vi vet att hon har kontakt med trots alla skriverier), varför skulle hon då spotta på andra?
Citera
2011-10-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralkaka
De är barnen i familjen. Min äldste son är snart 30 men han är fortfarande mitt barn.
Svar ja, men när det passar är du små oskyldig offer. I andra sammanhang vuxna ta beslut osv. Osv.

En är ung vuxen 20 bast, pappa på vift med slipad metal, den andra heilar och önskar livet ur folk...så smeknamn ger de till andra och får det av andra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Det skrivna är det alltså inte jag som säger, utan TS. Och en hundraprocentig säkerhet är det svårt att få här i livet. Men du kanske lutar en aning mer åt någon sida....när du läst alla papper? Och, i såna fall, kan du väl berätta varför?

Du säger att de påståenden från TS som du räknar upp är LÖGNER. Jag påstår att det ej finns något som styrker att de vare sej är sanna eller falska. De är helt enkelt påståenden från TS, vare sej bevisade eller motbevisade.
Citera
Medlem
Citat:
I en förälders ögon är kidsen alltid barn men vi är inte föräldrar till M och D så jag förstår darkmore för det verkar inte bättre än att vissa ibland drar fördel i sitt argumenterande av att de är barn när det passar men menar att de är vuxna när det handlar om annat.
Själv väljer jag att kalla dem ungar, det blir liksom ett mellanläge och de är ju där de ligger på ett ungefär. Nånstans mellan barn och vuxen, en ung vuxen.
Eftersom familjen består av mamma, pappa och barn så är D och M i detta läget barnen. Det behöver inte vara konstigare än så.
Citera
2011-10-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldenfields
Och det enda som talar för att det inte är det är att hon inte kunde svara på den där fågelfrågan. Förklaringar som att man inte vill identifiera sig p.g.a. att frågan kanske kommer från CS - det köper jag inte. M eller den s.k. M kan inte svara på en fråga hon borde kunna svara på - och därmed kvarstår tvivlen om vem det är som kontaktat Catta. Och varför.

Varför skulle hon identifiera sig för sina fiender?

Citat:
Trodde meningen med den var att verifiera att M verkligen var M...

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja och den varianten kan alla nu vilket är lögner och inget annat.

LÄNSRÄTTEN I
VÄRMLANDS LÄN
1825-07
DOM 2007-12-03

Socialnämnden ansöker nu om att Melinda Norberg skall beredas vård en-
ligt 3 § LVU. Nämnden anför bl.a. följande.
Melinda har under vårdtiden vistats på behandlingshemmet Folåsa i Östergötland. Det har skett vissa positiva framsteg gällande Melinda på behandlingshemmet. Hon har haft god kontakt med sin kontaktperson och hon har deltagit i vissa aktiviteter.

Melinda har lämnat en trolig förklaring till det i sitt senaste brev från inlåsningen på Folåsa.

Vi tror inte längre på vad som kommer i pappersform från ansvariga på den institutionen.

Det är väl för mycket begärt att du skall läsa lite ögonvittnesberättelser inne ifrån en av våra
kära SIS instutioner.

Citat:
Glöm inte de "nya" fotografierna som publicerades på M, som bevis.

De nya fotografierna är tagna exact när de lades ut,
vart tog experterna vägen som skulle motsäga detta ?

Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Innan vi spelar fiol och ler lyckligt, nu får ni bestämma er.

Är de barn eller vuxna.

Båda sidorna använder barn när det passar och vuxna när det passar deras agenda, liksom det vinklas om allt i tråden.

Visst är det hemskt att t.ex. jag kallar dom WT(gäller hela familjen), men man måste ibland sänka sig till de man debatterar emot och de man debaterar oms nivå.

Jag menar de är lågutbildade, de är sjukskrivna för ryggproblem, psykiska problem, raggare, piercade, keps, tatuerade, nazi influenser, thai kvinnor, unga föräldrar.
Är det inte synonymt med WT.

Sedan är det sjuka individer som hotar döda varandra till höger och vänster, önskar död på varandra.

80 + tanter bedömer inteligens osv.

SÅ tråden handlar om 4 WT varav två är barn när det passar och vuxna när det passar den egna sjuka agendan.

Sedan har vi foliehattarnas riksförbund inne itråden. nice. givande, utvecklande.

Du har faktiskt rätt i en del , men inte i att TN familjen skulle vara WT , snarare tvärtom,
skall man säga något om barnen så passar väl det gamla uttrycket lillgamla bra in.
De har ju heller ingen större önskan att leva som WT , håller på med sin omvandling tillbaks
till normala människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ingmar har figurerat i utredningar kring barnen, så han är en drivande part. Det är definitivt också Krister. Han har ju lika mycket som CS att förlora på att sanningen kommer fram. Att det är 3 personer som driver förtalskampanj mot TN och hans barn är ingen undran längre, utan fakta.

Det var alltså Krister som låg bakom att barnen inte kunde gå i skolan, han har bedrivit en intensiv och hysterisk hatkampanj i byn mot Norbergarna. Ingmar är den som har varit mest aktiv på senaste tiden och stått mycket nära LL. CS är den som har bearbetat socialtjänsten, Folåsa och andra myndighetsinstanser. Min uppfattning är att man haft olika roller, men att det funnits en gemensam agenda.

Krister får väl anses vara själva initiativtagaren till hela projektet, han har ju också skumma kontakter. CS har berättat om hur styrd hon är av Krister. Han har mer eller mindre dömt ut Tomas och barnens existensberättigande. Det är fritt fram att göra vad man vill med dem, barnen och pappan är skitig ohyra som ska förintas. Mycket av den här inställningen återspeglas i denna tråd, man ger en röst åt honom. Mamman har väl haft någon slags insikt och fått hjälp för den här typen av sjuklig ilska, som hon beskyller sin uppväxt för. Krister är dock bortom all räddning, han bejakar och vill ständigt få utlopp för barndomens demoner där då familjen Norberg är måltavlan. Ingmar å sin sida kämpar väl på så mycket han kan. Med sin kontakt med LL och några andra är det Ingmar som sköter förtalskampanjen på nätet. Vad jag förstår så vill han gärna vara delaktig i mammans arbete med myndigheter. Det har väl gått så där, men han har tydligen varit ett viktigt mentalt stöd för CS.

Var har det framkommit att IM är en drivande part? Kristers skumma kontakter? CS styrd av krister? Sjuklig ilska?
Nej förresten, ta och belägg alla dina påståenden här så det inte bara blir ett personligt tyckande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Svar ja, men när det passar är du små oskyldig offer. I andra sammanhang vuxna ta beslut osv. Osv.

En är ung vuxen 20 bast, pappa på vift med slipad metal, den andra heilar och önskar livet ur folk...så smeknamn ger de till andra och får det av andra.

Men ge dej nu.. Hur gammal var M när hon var "nazist"? 12-13 år? Herregud.....
Citera
2011-10-12, 15:00
Medlem
Citat:

Jag kan bara svara för mig själv men jag har ingen baktanke med att kalla dem barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in