2008-04-11, 08:34
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Hela karln r ju en parodi p sig sjlv: "Vi tar i lite olja: Toutoutoutou, ner med lk: Douhhh, ner med salvian vi plockade i trd-grden "Dousch", grovpeppar "Krosch". Antingen har han blivit tillsagd att hlla p s, eller s har han Tourettes Syndrome.

Lste om att han blivit tillsagd att hlla ner sina ljudeffekter till ett minimum, men det verkar vara ett av hans "tics" att hlla p att fjanta sig med infantila ljud, tycker han r patetisk och det r trist att svt inte kunde grva fram ngon bttre tv kock
Citera
2008-04-11, 13:11
Medlem
Ja det kan inte vara ltt att frska sl sig fram i Tv-kocks branchen nu. Alla lagar mat i tv jmt och stndigt. Slr man p tv p morgonen s lagar dom mat, p kvllen lagar dom mat och mitt i natten lagar dom mat.
Kanske inte s konstigt d om kockarna satsar p att hitta en image.. den hr kilens ljudeffekter hr vl till de mer misslyckade knepen. Tycker inte heller Per Mobergs "tuffa killen" attityd tillfr ngot utver det vanliga.
Citera
2008-04-11, 13:54
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II

Lste om att han blivit tillsagd att hlla ner sina ljudeffekter till ett minimum, men det verkar vara ett av hans "tics" att hlla p att fjanta sig med infantila ljud, tycker han r patetisk och det r trist att svt inte kunde grva fram ngon bttre tv kock
Tyvrr verkar han vara p samma mentala niv som en elvarig kille. De tycker ocks det r tufft med en massa "hftiga" ljud.

Precis som du sger s r han ju inget speciellt i kket heller. Om det nu inte handlar om totalt elementra grejer, s r det ngot han sjlv sett i utlndska matprogram p TV.

Hans brist p utstrlning och sjlvavstnd tangerar en frblindad tonring som r kr upp ver ronen. I det hr fallet i sig sjlv .

~Paul~
Citera
2008-04-11, 15:28
Medlem
dePauls avatar
P tal om komiska TV-kockar. Tittar precis p mat-Tina. Hon har som bekant gjort en del program fr brittiska BBC, varvid hon tvingas att prata engelska.

Mycket skratt blir det kan jag lova. Bara fr en stund sedan skulle hon sga att man mste tvtta bort smutsen som kan finnas mellan bladsektionerna p en purjolk.

Hennes uppmaning ld: "Always wash your leek".

~Paul~
Citera
2008-04-11, 15:38
Medlem
jamenvaddrs avatar
Jag kollade en stund p Niklas mat hromdan.

Vet inte om ni har tagit upp det tidigare, men han har frgat hret. Det syns tydligt, lite perukknsla och sen blir brunfrgat hr alltid lite rdaktigt.

Han r rtt kul nr han drar till med sitt breda leende, han har nog tnkt att han skall imponera med sitt vita tandgarnityr. Men han ser faktiskt lite efterbliven ut, typ muppflin.
Citera
2008-04-11, 16:07
Medlem
tjompans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
P tal om komiska TV-kockar. Tittar precis p mat-Tina. Hon har som bekant gjort en del program fr brittiska BBC, varvid hon tvingas att prata engelska.

Mycket skratt blir det kan jag lova. Bara fr en stund sedan skulle hon sga att man mste tvtta bort smutsen som kan finnas mellan bladsektionerna p en purjolk.

~Paul~

Haha... sg samma program och hennes engelska uttal kan man ju bli galen p, visst frambringar det en del skratt men jag blir nog mer irriterad....

//Tjompan
Citera
2008-04-11, 17:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Haha... sg samma program och hennes engelska uttal kan man ju bli galen p, visst frambringar det en del skratt men jag blir nog mer irriterad....

//Tjompan
Jo, hon r aningens komisk nr hon anvnder typiskt engelska ord och uttalar dem p bred amerikansk-engelska. Hennes stt att uttala butter r r ett mlande exempel.

~Paul~
Citera
2008-04-11, 17:18
Medlem
Ledarens avatar
Tycker det r rtt bra matprogram. Jag tycker i och fr sig att alla matprogram r bra, men det r vldigt avslappnande att bara se p. Han r mycket bttre n sknetsen Tina tycker jag.
Citera
2008-04-11, 19:10
Medlem
MadamMims avatar
Jag str mig mest p att han r s jvla amatrmssig.
Han r p min niv utan att verdriva det minsta.
Citera
2008-04-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

Bara jag som inte fattar det roliga? Purjolk heter ju just leek p engelska s det kan ju inte vara det...
Citera
2008-04-11, 22:10
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Bara jag som inte fattar det roliga? Purjolk heter ju just leek p engelska s det kan ju inte vara det...

jo, att leek betyder purjolk hr till allmnbildning, men varfr r det kul?
Citera
2008-04-11, 22:31
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Bosse Bechamel=killen som aldrig kunde gra en bechamelss, jttekul!
Det kan ju inte Niklas heller.
En bechamelss mste koka upp, annars smakar det bara mjl. Det glmde Niklas. Och man br vl ha i osten ,s den hinner smlta innan man har i det grna.

Nsta gng ni tittar p Niklas s tnk att han har en spegel framfr sig!
Han tycker han r s snygg. Han ser sig sjlv i kameragat? en spegel?
h Gud, sg inte att den Niklas tror att en Bchamelss innehller ost?
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
En enkel frga...

Vem fan r den s k "grillnegern" som omtalas i vart 5:e inlgg?
Den "grillnegern" mste vara Rob Rainford, en Jamaica-neger som r kock i ett matprogram frn Kanada, dr dom alltid grillar. License to Grill heter det, och har gtt p TV4.

Det programmet gjorde mig alltid s jvla hungrig. Hr r recepten: http://www.foodtv.ca/recipes/Browse/...DropShow=68771
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in